Hej Xelious
Jag har läst många av dina inlägg och förstått du är USA-vän. Måste säja jag också börjar bli det om den nya presidenten håller vad han lovar. Förhoppningar finns därför den svenska försvarsministern nu börjar gnöla och det verkar lovande men än så länge är allt oklart. Förhoppningsvis kommer Ryssland få upprättelse och bli en respekterad (handels)partner i världen medan Europa i bästa fall kommer splittras om USA drar sig ur. Jag tänker mig en blivande Europa som en skamsen hund med svansen mellan benen, det är vad dom är värda om vi nu håller oss till det regerande politikerpatrasket som med lånad insats spelat bort hela förtroendekapitalet. Sämre skitstövlar kan inte finnas i den här världen. Kan nog lova det är många inom den nya fria tiden som håller med mig om det.
"– Donald Trump har ifrågasatt relationerna inom Nato och den transatlantiska länken. Här måste vi andra kräva svar om var de egentligen står, säger Peter Hultqvist i SVT:s Gomorron Sverige."
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/peter-hultqvist-usa-maste-sta-for-sina-forsvarsataganden
Med den här nya politiken tror jag sanktionerna mot Ryssland kommer att upphöra och Ukraina som är en del i det, tja.. är man så dum i huvet som dom och så ensidigt satsar på en partner då får man nog skylla sig själva