2016-08-17, 23:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Det ser helt klart ut som eskilstuna!
Och polisfordonet på bilden är reggat på "Rikspolisstyrelsen Eskilstuna Pd"
Citera
2016-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har inte heller sett att hon pekade ut dottern (JM). Jag tänker mig att om hon pekat ut JM så hade hon väl blivit hämtad, alternativt lyst, ja till och med anhållen i sin frånvaro omedelbart och misstänkt i en starkare grad än skäligen misstänkt. Nu dröjde det två veckor innan hon greps. Jag tillhör dem som tror att JM inte var på plats. Hon får andra personer att göra sådana här saker åt henne. Hon var troligen inte heller med vid misshandeln av de två killar som anklagat henne för att ha sexutnyttjat henne.

Men enl. vittnen tvättade hon bilen väldigt noga efter några dagar. Detta och att kanske mamman eller grannar hört ljudet av en ferrari så finns viss idikation. Därför valde kanske polisen att ta det lugnt?

Smartare än så är de ju bevisligen inte!

Ps. Min granne verkar handla med dyl. bilar och ofta har han just en ferrari stående härutanför, och den mullrar kan jag lova.
Citera
2016-08-17, 23:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Precis så.

Jamen vad fan gnäller du om då?

Modern har pekat ut JM och polis sätter span på henne, vad är det som är konstigt för dig?
Citera
2016-08-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Men enl. vittnen tvättade hon bilen väldigt noga efter några dagar. Detta och att kanske mamman eller grannar hört ljudet av en ferrari så finns viss idikation. Därför valde kanske polisen att ta det lugnt?

Smartare än så är de ju bevisligen inte!

Ps. Min granne verkar handla med dyl. bilar och ofta har han just en ferrari stående härutanför, och den mullrar kan jag lova.

Ferrarin fanns väl inte kvar längre???
Citera
2016-08-17, 23:05
Medlem
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4294548-livforsakringen-var-falsk-brott-kan-ligga-bakom-ytterligare-ett-dodsfall

– Vi har uppgifter i våra utredningar som jag är säker på att polisen är intresserad av. Uppgifter som också kan föra polisens utredning framåt även när det gäller det senaste mordet. Om någon åklagare eller utredare visar intresse kan jag överlämna uppgifterna direkt, slutar Anders Lindstrand.

Alltså försäkringsbolaget har vägrat betala och har div uppgifter för att drunkningen var ett mord. Dessa uppgifter är med största sannolikhet vittnesmål från Johannas föräldrar eftersom Anders anser att uppgifterna kan driva polisen framåt i senaste mordet. Likvidering av vittnen då antar jag.
Citera
2016-08-17, 23:06
Bannlyst
Är tvärsäker på att jag hade kontakt med henne på happypancake för nåt år sen och hon vart ointressant bara efter nån rad, är inte ansiktsblind, men kan inte styrka det och vill inte fara med trådsanning, finns det någon med konto på hp som kan undersöka saken ? jag har inte varit aktiv där under det här året...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte om han kom hit innan mitten av januari.
Så när kom han hit tro.
Den 18-årige mannen från Afghanistan kom som ensamkommande till Malmö den 13 december förra året

http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-gifta-sig--for-att-fa-stanna-i-sverige/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Och att JM inte fick någon info om var mamman vårdades så verkar det väl troligt att mamman redan i första förhöret antydde att JM hade ngt med saken att göra
Fick hennes syster den infon, någon som vet?
Citera
2016-08-17, 23:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kan ju faktiskt ha varit så att asylgossen var den som var i sommarstugan och där undslapp sig något som gjorde att JM:s mamma fattade misstankar om att JM är inblandad? Kanske till och med att JM:s namn nämndes. Ifall GM var helt säker på att lyckas med sitt dubbelmord så spelade det ju inte GM någon roll om JM.s namn nämndes.
Jag tror att allt för många har låst sig vid "traditionella" polismetoder?
Men sannolikheten är ju stor att polisen ganska så snabbt fick klarhet i vilka/vem som genomförde mordet och att man sedan dess har haft personerna under uppsikt.
Sådana här klanarslen begår brott med mobiltelefonerna i fickan, och med all säkerhet så har man kommunicerat friskt efter brottet vilket i sin tur har givit polisen bra bevis.
Jag tror inte att mammans eventuella utsaga har varit avgörande för polisen.
Citera
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Den 18-årige mannen från Afghanistan kom som ensamkommande till Malmö den 13 december förra året

http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-gifta-sig--for-att-fa-stanna-i-sverige/

Skriven hos den mördade mannen. Vilken soppa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
De betalade ju inte ut försäkringen. Vad skulle de ha för intresse av att väcka enskilt åtal?

Det betyder inte att dom har rätt, JM hade kunnat överklaga detta kanske t o m gjort då JM fick detta besked i Juli. Försäkringsbolaget kan inte bara skicka ett brev till JM och säga:

"vi tror du dränkt maken och utöver det förfalskat dennes namnunderskrift därav vägrar vi betala ut livsförsäkringen"

En intern mordutredning ifrån IF väger inte tyngre än en nerlagd mordutredning ifrån polis.

Citat:
Den finns inte. Det är en trådsanning.

Tusen tack, det ante mig.
Citera
2016-08-17, 23:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Ferrarin fanns väl inte kvar längre???
Nej och det verkar ju inte heller som att hon fick ut några försäkringspengar från if enligt media idag. Så eftersom första mordet blev resultatlöst så plockade hon nummer två på listan över inkomstmöjligheter. Osis att mamman överlevde och kunde berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in