2016-08-17, 22:22
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tolkade nog det som sades lite för ordagrant.
Visst kan GM ha varit maskerad. Visst kan det ha varit
fler även om hon bara sett en.
Å andra sidan var det ju inte tänkt att någon skulle överleva, och då
hade det ju inte behövts någon maskering.
Visst kan det ha varit en kvinna också.
Man ska nog inte dra för långtgående slutsatser av det som
kommit ut om kvinnans vittnesmål, inte minst med tanke
på det tillstånd hon var i.

Jo, tanken slog mig också - Varför maskera sig om båda ska dö?

Nej, nästan blivit mördad utav sin egen dotter som man en gång myst med i knät, ammat, sjungit för, stoppat om, älskat.. Fy fan. Vilket hemskt jävla avskum JM är!
Citera
2016-08-17, 22:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
So what! Jag bestred att hon pekat ut dottern som GM. Ingenting pekar på att hon gjort det!

Men om nu dotterns pojkvän/älskare dyker upp med en kniv, låser upp huset och börjar hugga på de två, du tror inte att lilla mamma lägger ihop två plus två och får det till fyra?

Klart som fan att hon har pekat ut sin dotter.
Citera
2016-08-17, 22:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kan ju faktiskt ha varit så att asylgossen var den som var i sommarstugan och där undslapp sig något som gjorde att JM:s mamma fattade misstankar om att JM är inblandad? Kanske till och med att JM:s namn nämndes. Ifall GM var helt säker på att lyckas med sitt dubbelmord så spelade det ju inte GM någon roll om JM.s namn nämndes.

Du tror inte att lilla mamma känner igen sin dotters pojkvän/älskare?
Citera
2016-08-17, 22:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det sägs ju att JM ska ha haft en dålig relation med sina föräldrar. Jag vet inte hur länge denne asylgosse hade funnits i JM:s liv. Det förefaller inte omöjligt att hennes föräldrar aldrig hade träffat honom. Om det nu var så att de ogillade hennes relation med dylika gossar känns det rimligt att hon inte drog med honom dit på söndagsmiddag.
Citera
2016-08-17, 22:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
[b][center]Sammanfattning

Till trådstarten.

/Mod
Citera
2016-08-17, 22:29
Medlem
bananapanss avatar
Citat:

Eh, alla afghaner ser ju likadana ut ungefär. Dessutom kan han ha varit maskerad, eller att det varit ganska mörkt i rummet.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Men om nu dotterns pojkvän/älskare dyker upp med en kniv, låser upp huset och börjar hugga på de två, du tror inte att lilla mamma lägger ihop två plus två och får det till fyra?

Klart som fan att hon har pekat ut sin dotter.
Är du trög eller? Om du läser mina inlägg så ser du att jag tror det med - men ingenstans i media har det framgått att hon pekat ut J som GM! Det är en trådsanning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Är ganska säker på att antalet vänner var uppe på närmare 206 st och är nu nere på 194 st så i min skalle är det en skillnad på 12 personer

Två av de försvunna är de två A*i - J*far och imr*n (*=l,a,a) - varav den ena här i tråden misstänkts för att vara den 25-åring som undersöktes med anledning av misshandeln av de två asylpojkarna. Bevis för detta tror jag saknas. Åklagaren påpekade även att det kunde vara någon annan än 25-åringen som var skyldig. Han har också sagts vara den som arbetade som tolk i assistanshärvan. Har letat dem. Alla personer med dessa namn på Hitta bor intressant nog i Stockholm. Misstänker den ena för att vara far till dotterns barn.

Edit: Hittade en kandidat i E-tuna med.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 23:28.
Citera
2016-08-17, 22:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det sägs ju att JM ska ha haft en dålig relation med sina föräldrar. Jag vet inte hur länge denne asylgosse hade funnits i JM:s liv. Det förefaller inte omöjligt att hennes föräldrar aldrig hade träffat honom. Om det nu var så att de ogillade hennes relation med dylika gossar känns det rimligt att hon inte drog med honom dit på söndagsmiddag.

Det tror inte jag, JM har nog fan varit där i parti och minut och tiggt pengar, lilla gossen har nog funnits med i bilden sedan hon blev änka via "drunkningsolyckan".

Ett enkelt utpekande som polis lätt kunde följa, därav gripandet.
Citera
2016-08-17, 22:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är du trög eller? Om du läser mina inlägg så ser du att jag tror det med - men ingenstans i media har det framgått att hon pekat ut J som GM! Det är en trådsanning!

Då har du läst dåligt eller ännu värre inte förstått vad som skrivits.
Citera
2016-08-17, 22:33
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han greps i JMs bil utanför Arlanda. Det innebär inte att han måste ha körkort. Kanske var han inte ens ensam i bilen. En 18 åring från Afghanistan som saknar uppehållstillstånd kan inte ha ett körkort som är giltigt i Sverige.
Jo, giltigt körkort kan han väl ha om han inte har varit i Sverige allt för länge?
Är det inte så att en nyinflyttad kan köra på sitt gamla körkort (utfärdat i hemlandet) under en begränsad period?
Men som ngn annan redan skrivit, en mördare kan väl köra utan körkort...
Citera
2016-08-17, 22:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Eh, alla afghaner ser ju likadana ut ungefär. Dessutom kan han ha varit maskerad, eller att det varit ganska mörkt i rummet.

Ännu bättre om de ser lika ut, då blir ju hennes utpekande ännu tydligare, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in