2016-08-16, 04:57
Medlem
Helt klart får man vad man betalar för. rabatten är väl mest svammel? jag lägger gärna någon extra krona för att få bra möbler
Citera
2016-08-17, 22:20
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekingman
Helt klart får man vad man betalar för. rabatten är väl mest svammel? jag lägger gärna någon extra krona för att få bra möbler
Ska du få en bra möbel så får du nog lägga till mer än bara någon extra krona. Har man barnfamilj så är det enligt mig inte värt att köpa en soffa för 20000kr när man kan få en minst lika skön för under 10000kr. Det du egentligen betalar extra för är livslängden på soffan. En billig soffa kan vara hur skön som helst, men den kanske är förbrukad efter 5-10 år i stället för 15-20 år.

Vad gäller Furniturebox så tror jag att det är ett företag som kommer att växa rejält under de kommande åren. De verkar mygla en hel del med leveranstiderna, säger en sak och sen drar de ut på tiden och vägrar ge svar. Det är inget ställe jag skulle handla på om jag var i behov av en möbel omgående, men har man tid så kan man lika väl chansa. De erbjuder ju fri retur, så det är ju bara att skicka tillbaka skiten om du inte är nöjd.

Och ja, den där rabatten, eller "utförsäljningen" är nog bara bullshit. Har varit in och kollat de senaste dagarna och klockan börjar om. Tittar man på deras prisutveckling på Prisjakt så ser man ett tydligt mönster. De går aldrig upp till ordinarie pris, men verkar kunna gå ner lite från det nuvarande kampanjpriset.
Citera
2016-08-19, 16:29
Medlem
deffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slacko
Skulle vilja höra lite erfarenheter från folk som handlat där. Bra / Dåliga / Varför?

Handen på hjärtat kan jag säga att ett sämre företag har jag fan aldrig stött på, kundtjänsten tar gärna 2-3 dagar på sig för att ringa upp eller ens svara på ett mail, 3 veckor sena med min leverans nu skulle fått samma produkt men i annan färg i onsdags, det hände inte, mailade igår och ville ha svar / prata med någon, inget svar på mailen idag och nu har väl alla dragit hem, ringde kundtjänsten imorse kl 10, köade 15 minuter blev sen kopplad till växeln som förklarar att alla på kundtjänsten har möte men hon lovar att nån ska ringa upp mig, det har inte hänt än så länge, 4 timmar senare, nu har kundtjänsten stängt

För 3 veckor när det var sista dagen inom min aviserade leveranstid skickade jag ett mail och frågade hur det gick, inget svar, skickade ett till, fick ett svar att nu befinner sig min vara minsann på lagret.
3 dagar senare ringer nån upp och säger att min vara fortfarande ligger på nåt lager i tyskland.

Dom skulle dra av 1200 på en produkt för 5000 för att jag får den i en annan färg som jag egentligen inte vill ha, vill ha den färgen jag beställde, men det skulle ta 4-6 veckor till och jag vill ha den nu.

Efter vad jag har upplevt här vill jag starkt avråda folk från att handla på furniturebox. Riktiga skojare

Tänkte faktiskt beställa soffa därifrån men tror jag struntar i det nu förresten så låter det nästan som om du varit i kontakt med MIO Sonnelids i Karlstad
Citera
2016-11-13, 11:35
Medlem
Jag funderar på att köpa säng från företaget via LetsDeal
En 160-säng för drygt 4000.

För det priset bekymrar jag mig inte om leveranstider, otrevlig kundtjänst och dålig pausmusik.

Jag undrar mer om kvaliten på deras sängar.

Har någon köpt en säng från detta företag?
Är du nöjd med själva sängen?
Citera
2016-12-08, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Jag funderar på att köpa säng från företaget via LetsDeal
En 160-säng för drygt 4000.

För det priset bekymrar jag mig inte om leveranstider, otrevlig kundtjänst och dålig pausmusik.

Jag undrar mer om kvaliten på deras sängar.

Har någon köpt en säng från detta företag?
Är du nöjd med själva sängen?

CDON har också billigt deal just nu. Undrar samma sak. Jag vill ha en stabil säng men kanske är de för mjuka. IKEAs normalmjuka säng blev fort för mjuk. Är det gratis utkörning eller får man släpa hem sängen från utlämningsstället?
Citera
2016-12-09, 13:32
Medlem
Köper aldrig något mer från det där förbannade Furniturebox. Jag har aldrig känt så mycket hat som jag känner för Furniturebox. Hoppas de går i kk illa kvickt!

Gjorde ett köp på totalt 4 produkter. En säng, en soffgrupp utomhus samt 2 hatthyllor.
På varje produkt var det fel. Allt har varit av absolut lägsta kvalitet.

Sängen hade en sänggavel som var böjd och halvt knäckt.

Soffgruppen hade sittdynor som kom blandat svarta och vita när vi beställt vita. De fick skicka upp nya dynor. Första gången kom det 3 svarta dynor men vi skulle fått 2 vita.. andra gången kom 1 vit..
Till sist kom också den sista vita dynan. Men till min förvåning har de fortsatt skicka upp dynor. Så nu har jag dessutom 2 extra vita dynor.

Den första hatthyllan var "felbyggd". De hade satt en täcklist på fel sida så en kapad spånskiva syntes längst fram på kanten.
Fick skicka tillbaka den direkt och dessutom fick jag beställa en annan eftersom den första utgått ur sortimentet.

Hatthylla #2 var knappast bättre. Denna modellen hade helt vanliga krokar monterade på sig vid leverans. Problemet var dock att de satt inte fast, utan var lösa och snurrade runt så fort en jacka hängdes på dem.
Skickade tillbaka skiten.

Tips är att kolla aldrig på deras "procentrabatt". Den är en ren lögn.
Vi hade kollat länge på ett soffbord som låg på 1995:- tills deras "valborgsrea" hände. Då kostade samma soffbord sedan 2995:- och då blev ordinarie pris ännu högre för att kompensera procentsatsen.
Borde vara straffbart.

Deras kundtjänst är ett skämt. Det tog mig 1h45m i telefon innan någon svarade. Inte heller kunde de svara på mina problem utan bad om att få återkomma via mail... som tog upp emot 3 veckor innan de återkom med luddiga svar eller "lösningar" i form av ett presentkort på 200kr att handla för hos dom om jag behöll min defekta produkt!
Citera
2017-08-09, 22:18
Medlem
Min bättre halva beställde utemöbler från Furniturebox. Leveransen kom rätt snabbt, men det var inte den modell som hon beställde och inte samma pris på den heller. Helt omöjligt få svar av deras kundtjänst, skyller på hamnstrejk i GBG på hemsidan.

Totalt oseriösa, beställ inte via FB.
Citera
2017-10-04, 09:20
Medlem
Köpt ett soffbord från dom, det skulle kommit för två veckor sedan men har inte fått något än. Har inte blivit informerad om någon försening, kan inte spåra leveransen, kommer inte fram till kundsupport, ligger ute med pengarna... Kul företag.
Citera
2017-10-04, 12:59
Medlem
afrodisiaks avatar
De där med att furniture har dålig kundtjänst beror främst på en anledning. De har endast 2 st som tar emot samtal men låtsas att de är många genom att ha en växel med många knappval. Dvs vad du än väljer på knappvalet så kommer du till samma person.
Citera
2017-10-30, 11:04
Medlem
VARNING! OSERIÖST FÖRETAG!

Gick ner till butik för att beställa en madrass, gick därifrån jättenöjd med en beställd madrass som skulle komma i veckan. Veckorna gick och jag mailar för att kolla vart min madrass är, inget svar. Vecka 4 får jag sms om att min vara är försenad i två månader. jag bestämmer mig för att ångra mitt köp och går ner till butiken. Där fick jag inte ångra min order utan var tvungen att ringa kundservice. i tre dagar har jag försökt ringa utan svar. KÖP INGET HÄRIFRÅN, DOM LURAR SINA KUNDER!
Citera
2017-10-30, 18:57
Medlem
Att tänka på för dom som läser den här tråden är ju att för varje person som klagar så finns det antagligen många som inte haft något större problem.

Köpte en 180 säng därifrån för 3995 för typ 1 år sen, den levererades till min port någon dag efter utsatt datum. Allting var med, monterades utan problem, var något skruvhål som saknades men eftersom att det var spånskiva så var det bara att trycka och skruva ändå. Kvalitén är vad man kan förvänta sig, typ som dom billigaste sakerna man hittar på ikea. Kan inte uttala mig om kundtjänst då jag aldrig behövde kontakta.

Var inte ens meningen att jag skulle ha den så länge, men använder den fortfarande, så antar att jag är nöjd med den.
Citera
2018-01-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Att tänka på för dom som läser den här tråden är ju att för varje person som klagar så finns det antagligen många som inte haft något större problem.

Köpte en 180 säng därifrån för 3995 för typ 1 år sen, den levererades till min port någon dag efter utsatt datum. Allting var med, monterades utan problem, var något skruvhål som saknades men eftersom att det var spånskiva så var det bara att trycka och skruva ändå. Kvalitén är vad man kan förvänta sig, typ som dom billigaste sakerna man hittar på ikea. Kan inte uttala mig om kundtjänst då jag aldrig behövde kontakta.

Var inte ens meningen att jag skulle ha den så länge, men använder den fortfarande, så antar att jag är nöjd med den.

Vilken modell? Happy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in