Citat:
Ursprungligen postat av
Pekingman
Helt klart får man vad man betalar för. rabatten är väl mest svammel? jag lägger gärna någon extra krona för att få bra möbler

Ska du få en bra möbel så får du nog lägga till mer än bara någon extra krona. Har man barnfamilj så är det enligt mig inte värt att köpa en soffa för 20000kr när man kan få en minst lika skön för under 10000kr. Det du egentligen betalar extra för är livslängden på soffan. En billig soffa kan vara hur skön som helst, men den kanske är förbrukad efter 5-10 år i stället för 15-20 år.
Vad gäller Furniturebox så tror jag att det är ett företag som kommer att växa rejält under de kommande åren. De verkar mygla en hel del med leveranstiderna, säger en sak och sen drar de ut på tiden och vägrar ge svar. Det är inget ställe jag skulle handla på om jag var i behov av en möbel omgående, men har man tid så kan man lika väl chansa. De erbjuder ju fri retur, så det är ju bara att skicka tillbaka skiten om du inte är nöjd.
Och ja, den där rabatten, eller "utförsäljningen" är nog bara bullshit. Har varit in och kollat de senaste dagarna och klockan börjar om. Tittar man på deras prisutveckling på Prisjakt så ser man ett tydligt mönster. De går aldrig upp till ordinarie pris, men verkar kunna gå ner lite från det nuvarande kampanjpriset.