• 1
  • 2
2010-08-20, 14:22
Medlem
slackos avatar
Skulle vilja höra lite erfarenheter från folk som handlat där. Bra / Dåliga / Varför?

Handen på hjärtat kan jag säga att ett sämre företag har jag fan aldrig stött på, kundtjänsten tar gärna 2-3 dagar på sig för att ringa upp eller ens svara på ett mail, 3 veckor sena med min leverans nu skulle fått samma produkt men i annan färg i onsdags, det hände inte, mailade igår och ville ha svar / prata med någon, inget svar på mailen idag och nu har väl alla dragit hem, ringde kundtjänsten imorse kl 10, köade 15 minuter blev sen kopplad till växeln som förklarar att alla på kundtjänsten har möte men hon lovar att nån ska ringa upp mig, det har inte hänt än så länge, 4 timmar senare, nu har kundtjänsten stängt

För 3 veckor när det var sista dagen inom min aviserade leveranstid skickade jag ett mail och frågade hur det gick, inget svar, skickade ett till, fick ett svar att nu befinner sig min vara minsann på lagret.
3 dagar senare ringer nån upp och säger att min vara fortfarande ligger på nåt lager i tyskland.

Dom skulle dra av 1200 på en produkt för 5000 för att jag får den i en annan färg som jag egentligen inte vill ha, vill ha den färgen jag beställde, men det skulle ta 4-6 veckor till och jag vill ha den nu.

Efter vad jag har upplevt här vill jag starkt avråda folk från att handla på furniturebox. Riktiga skojare
Citera
2010-08-20, 14:26
Moderator
rotadents avatar
Skvaller om företag passar bättre i företagsskvaller. Här pratar vi om möblerna och deras användning.

Bostad ---> Företagsskvaller

//Mod
Citera
2010-08-20, 14:27
Medlem
rixard86s avatar
avbeställ allt och kör på något annat företag? Låter som sjukt oseriös firma..
Citera
2010-08-23, 12:05
Medlem
lepops avatar
Att kundtjänsten tar evigheter på sig fick jag också erfara. Det var väldigt svårt att få tag på dem med. Däremot vart jag sjukt nöjd med produkten i sig.
Citera
2010-08-23, 15:57
Medlem
Knappast oseriösa säljare. Goda för miljarder och har väldigt clean stil. Jävla Ikea shoppare är ni som tror att man har 5000099st stolar på lager dygnet runt och att det bara är att skeppa sådär.
Citera
2010-08-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Knappast oseriösa säljare. Goda för miljarder och har väldigt clean stil. Jävla Ikea shoppare är ni som tror att man har 5000099st stolar på lager dygnet runt och att det bara är att skeppa sådär.
Men vad är du för jävla nöt? Är inte sommarlovet slut snart?
Citera
2010-08-23, 20:14
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drajjen
Men vad är du för jävla nöt? Är inte sommarlovet slut snart?

Han syftar antagligen på att Nisse Tham, systerbarn till Stefan Persson och arvtagare till HM-miljarder är delägare i Furniturebox.
Citera
2010-08-24, 03:36
Medlem
Jaymz_Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer

Låter inget vidare seriöst när ett företag har så dålig kundkontakt via mail och telefon.
Och sen att det tar en evighet längre än utsatt tid, och att man får olika besked hela tiden..

Ett bra företag hade skött allt mycket bättre.
Citera
2010-08-29, 02:11
Medlem
Jag tror en orsak till problemen är att de växer för snabbt. Det var inte länge sedan det startades som ett "hobbyprojekt". Allt tog fart och nära och kära fick hoppa in och vara kundservice när de som startade projektet skötte sina vanliga jobb. Vet faktiskt inte hur det ser ut just nu. Träffat en av ägarna några gånger och han verkade helreko.

Jag skulle också vara irriterade om jag var du.
Citera
2013-11-12, 12:43
Medlem
Åk till Ikea istället. Furniturebox möbler är inget vidare...tyvärr ser det bättre ut i datorn än i verkligheten. Köp någon annan stans är mitt råd
Citera
2013-11-12, 13:59
Medlem
Librarians avatar
Gör ett inlägg på fairshopping också, så fler får syn på hur de är. Har du tur får du en förklaring eller något i kompensation för good will, men det kan man förstås inte räkna med..
Citera
2014-07-02, 18:14
Medlem
Ratis avatar
Så det är bra produkter men dåliga leveranser och dålig kundservice? Tänkte beställa en soffa därifrån men vette tusan om det är en bra idé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in