2016-08-17, 21:58
Medlem
Försäkrade till max – innan maken dog
Försäkringsbolagets teori: den mordmisstänkta 41-åriga kvinnan gjorde som familjemördaren Jonas Runnemark, 32, och tecknade en livförsäkring till maxbeloppet innan hennes man drunknade utanför sommarstugan.
Det handlar om drygt 2,5 miljoner kronor – som hon nyligen nekades.
– Hur ser det ut när man dränker en människa? På vilka sätt kan man dränka en människa utan att det uppstår skador, är frågor som chefsutredaren Anders Lindstrand, på försäkringsbolaget IF, tycker att polisen borde ställa sig.
http://www.expressen.se/nyheter/forsakrade-till-max--innan-maken-dog/
Citera
2016-08-17, 21:59
Medlem
linn_rosss avatar
vad vet man om exmaken till JM som drunknade?
Citera
2016-08-17, 22:01
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad menar du?

Modern är enligt sitt målsägarbiträde väldigt lättad efter att hon fått veta vilka som gripits, kan det bli ett tydligare utpekande?

Hon har tydligen skydd fortfarande så det kan ju finnas fler potentiella gärningsmän i farten.
Du har inte sett filmen mao? Mamman är inte lättad utan beklämd över att dottern gripits. Ingenstans framgår det att modern pekat ut dottern!
Citera
2016-08-17, 22:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ingenstans har det framkommit att modern pekat ut sin dotter som GM. Inte heller att det var två eller fler GM vid mordtillfället. Sånt här blir snabbt trådsanning vilket är irriterande.

Korrekt.
Här
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4180309-tv-sa-reagerade-mamman-pa-gripandet-av-dottern

talas om "gärningsmannen" som flydde.
Om det är korrekt, så
är det:
– En gärningsman.
– En man.

Citera
2016-08-17, 22:03
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Dom två mordfallen hanteras av Västerås polisen.
Flyktingövergreppen av Eskilstuna så i det fallet kan man fundera lite över polismannen.
Men som sagt det var ett antal år sedan. Om jag minns rätt samtidigt som när han stälde upp i valet för KD. En riktigt hyvens grabb enligt vissa men tveksamt enligt mig och förmodligen ett fall för internutredningen iom vissa händelser kring Johanna..
Ok, men vad med de allra första poliserna som kom, till den drunknade och som If av polisen förvägrades att tala med - kanske var det just den här överkåte(?) polisen som var där - kanske så dom blev ett par rent ut av?!
Citera
2016-08-17, 22:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Du har inte sett filmen mao? Mamman är inte lättad utan beklämd över att dottern gripits. Ingenstans framgår det att modern pekat ut dottern!

Jag har läst vad som skrivits i media, både Aftonbladet och Expressen har haft uttalanden från målsägarombudet.

Vad är det du vill kommas till?
Citera
2016-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ingenstans har det framkommit att modern pekat ut sin dotter som GM. Inte heller att det var två eller fler GM vid mordtillfället. Sånt här blir snabbt trådsanning vilket är irriterande.
Jag hörde detta på expressen tv men det finns inte i artikeln.
Citera
2016-08-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Som sagt och nu för sista gången - en 41-årig droghjärna!
Inte helt osannolikt
Citera
2016-08-17, 22:06
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Korrekt.
Här
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4180309-tv-sa-reagerade-mamman-pa-gripandet-av-dottern

Om det är korrekt, så
är det:
– En gärningsman.
– En man.

Vadå, säger man gärningskvinna annars, eller? Tänker mig att GM måste varit maskerad.. Idiotiskt annars!
Citera
2016-08-17, 22:08
Medlem
Hur kom försäkringsbolaget if fram till att försäkngen som tecknades (den som de avslog) inte tecknades av exmaken?
Citera
2016-08-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Jag hörde detta på expressen tv men det finns inte i artikeln.
stämmer-även jag hörde detta om utpekandet. förstod att det nog inte är sådant som skulle basuneras ut under utredningsskedet, därför skrev jag här o fick veta att du också uppmärksammat samma nyhet.
Citera
2016-08-17, 22:13
Medlem
valleros avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Korrekt.
Här

Om det är korrekt, så
är det:
– En gärningsman.
– En man.

MEN, jag undrar fortfarande hur polisen såpass snabbt riktade blicken mot JM. Det tyder ju på att mammans vittnesmål kan ha spelat in. Man kan tänka sig att JM vid tidigare tillfälle bett föräldrarna om pengar efter livförsäkringen föll igenom men nekades. Varvid Johanna blev rabiat och hotade dem. Är rätt säker på att mamman gett polisen info som pekar ut J som delaktig dock ej som GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in