2016-08-17, 21:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han kan också ha tagit körkort i Afghanistan, tror det gäller 12 månader i Sverige.
Inte om han kom hit innan mitten av januari.
Så när kom han hit tro.
Citera
2016-08-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
De här uppgifterna har jag missat. Minns du var du såg detta?

Jag tolkar de här uppgifterna som att:
– Mordet och mordförsöket skedde troligen på kvällen, strax innan mamman larmade 112.
– Brotten skedde i föräldrarnas sovrum, när dom sov.
– Pappan dog genast, men mamman vaknade av knivhuggen, varvid förövaren flydde.

Då kan vi utesluta dråp eller en diskussion som spårat ur.
Då är det tveklöst fråga om överlagt mord.

Det vore intressant att se källa på detta.

Jag tror också det är ett överlagt mord efter att försäkringsbolaget vägrade göra en utbetalning. Desperationen efter pengar hade ökat. Jag tror också det var planerat att mörda föräldrarna efter att pappan inte ville ge henne mer pengar. Vem vill vara med och finansiera hennes leverne?

Jag tror att pappan kämpade för sitt liv, men att mamman var passiv. Gärningsmannen måste ha trott att hon också var död. Det räcker med att mamman talar om att det är en av dotterns afghanska skyddslingar som kommit på besök. Den slutsats som ligger närmast till hands är att gärningsmannen/männen måste ha fått instruktioner och blivit visade vägen till sommarstugan.

Jag tror inte mördaren är en förhärdad mördare och därför misslyckades mordet på modern. Mördaren hade ju ingen relation till föräldrana och kan inte heller varit så insat i J:s komplicerade ekonomi.

För polisen är det nog information att höra mamman, för att nysta upp denna härva. Med tanke på skäggbarnens ålder och ringa kunskap om svenskt rättsväsende så kommer de berätta det polisen vill veta. Jag tror inte på att det handlar om äkta kärlek. Nu kommer mördaren kämpa för sitt liv, när det går upp för honom vilka konsekvenser han har att vänta. Snöpligt slut på för denne Afghan.

Det är en tragedi för dessa baaarn att de hamnar hos skräpfolk. För många av oss är dessa unga män skräp vi vill bli av med, och vi kallar dem för skäggbarn, just för att de ljuger om sin ålder och saknar asylskäl. Men de har trots allt tagit stora risker och tagit sig till Svrige för att få en framtid.

Skandalen är att det ens finns med på kartan, att dessa unga män hamnar i ett helvete under sin tid i Sverige, när asylprocessen pågår. De utnyttjas sexuellt och förmås att begå grova brott. Eller så har de möjlighet att begå brott, sak samma.

Det är våra politiker som borde skämmas. Våra politiker låter batikhäxor och annat skräpfolk förstöra dessa pojkars liv. Dessa unga män har faktiskt ett människovärde, även i de fall de kommer utvisas. Det är den våra filt som täcker detta ärende, genom att det är så snaskigt. Är det detta det vi betalar skatt för och tvingas leva som fattigpensionärer för?
Senast redigerad av Vresrosen 2016-08-17 kl. 21:54.
Citera
2016-08-17, 21:47
Medlem
lasternassummas avatar
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4180309-tv-sa-reagerade-mamman-pa-gripandet-av-dottern

"Den tredje augusti vaknar en kvinna i sin sommarstuga
av att någon hugger henne flera gånger i kroppen.
Gärningsmannen flyr.
Intill henne i sängen ligger hennes 68-åriga man, dödad."

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-17 kl. 21:59.
Citera
2016-08-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Absolut terion är tuff. Det finns flertalet fall där vi haft öppna gränser och många tidigare vistats i annat EU land. Ingen kollade upp på migrationsverket. Men ja kanske mer troligt under annat namn i samma fall, vilket även det är vanligt förekommande. Point noted
Att vistas i annat eu land fine, men att där även lyckas ta körkort?!? Tar väl flera månader minst, och språkbarriären! Samt finansiering av boendet och körkortet.
Senast redigerad av Singoallaa 2016-08-17 kl. 21:56.
Citera
2016-08-17, 21:48
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Tyvärr hittar jag inte bilden nu men helt sjukt, de är ju utan tvekan minst runt 30, gissar på 40 år. Och myndigheterna bara låter sig bli rövknullade. Äckligt.
Här är bilden på de fyra essen https://www.anony.ws/image/NZZF snacka om skurkaktiga uppsyner
Citera
2016-08-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det där var ju intressant. Dels så vet vi nu att BO låg och sov (vilket utesluter urspårat gräl m.m.) samt att det rör sig om en(1) GM.
Man undrar hur mamman initialt kunde misstänkas om de båda blivit attackerade i sängen? Stärker min fundering om att mamman som MGM var ett villospår.

I klippet sägs "Jakten på den eller dem, som dödade hennes man.."

Man undrar verkligen hur detta gick till. Om någon kliver in i mitt sovrum och först dödar personen som ligger bredvid, vaknar man inte då? Känns nästan som det måste varit två...eller jag vet inte..
Citera
2016-08-17, 21:52
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Att mamman blev chockad kan ju bero på att hon enbart såg JM och blev ännu räddare när polisen kommit fram till 2 gärningsmän. Eventuellt fler kan inte uteslutas
Ingenstans har det framkommit att modern pekat ut sin dotter som GM. Inte heller att det var två eller fler GM vid mordtillfället. Sånt här blir snabbt trådsanning vilket är irriterande.
Citera
2016-08-17, 21:54
Medlem
nidbilds avatar
Fall av borderline ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2016-08-17, 21:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Att mamman blev chockad kan ju bero på att hon enbart såg JM och blev ännu räddare när polisen kommit fram till 2 gärningsmän. Eventuellt fler kan inte uteslutas
Tror inte JM var på plats, då hade inte morsan fått lov att klara sig med livet i behåll.

Skulle gärna sett JMs min när 18-åringen kom hem och berättade att hennes mor fortfarande levde.

JM har då rimligen anstiftat mord på tre personer. Vet inte om det finns någon sån i svensk kriminalhistoria, bortsett från gängledare.
Citera
2016-08-17, 21:55
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ingenstans har det framkommit att modern pekat ut sin dotter som GM. Inte heller att det var två eller fler GM vid mordtillfället. Sånt här blir snabbt trådsanning vilket är irriterande.
Precis, istället används uttrycket "gärningsmannen" när VLT beskriver hur GM flydde när modern vaknade av huggen. Fadern dog väl direkt men inte modern - kanske just för att hon vaknade och hann att värja sig något.
Citera
2016-08-17, 21:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Vad menar du?

Modern är enligt sitt målsägarbiträde väldigt lättad efter att hon fått veta vilka som gripits, kan det bli ett tydligare utpekande?

Hon har tydligen skydd fortfarande så det kan ju finnas fler potentiella gärningsmän i farten.
Citera
2016-08-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Här är bilden på de fyra essen https://www.anony.ws/image/NZZF snacka om skurkaktiga uppsyner
Ja fy f_n.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in