2016-08-12, 23:41
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Nästa vecka säljs Bellarom Gold för 21 kr. Det blir att hamstra detta utsökta kaffe. Någon tipsade om vem som var tillverkare tidigare i tråden (glömt vilken), det var en av Tysklands bättre och det märks att det är en finkaffeproducent.
Hur är smaken på kaffet? Är det mellanrost eller mörk? Godare än svenska motsvarigheter?
Citera
2016-08-13, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Hur är smaken på kaffet? Är det mellanrost eller mörk? Godare än svenska motsvarigheter?

gold är mellan tror jag. strong är mörkrost, alltid billig.

gillar kaffet, är ingen finsmakare men accepterar inte vad som helst heller.
Citera
2016-08-13, 12:24
Medlem
heinos avatar
Ska testa detta Lidl-kaffe. Men just nu är det inte så prisvärt.
Tror det var Bremer som hade höga halter av tungmetaller dock.
Denna sommaren har alla kedjor haft lockpriser på kaffe och jag har köpt ekologiskt gevalia för 22-23 kr paketet i massor (18 kr under midsommar).
Senast redigerad av heino 2016-08-13 kl. 12:27.
Citera
2016-08-13, 20:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Ska testa detta Lidl-kaffe. Men just nu är det inte så prisvärt.
Tror det var Bremer som hade höga halter av tungmetaller dock.
Denna sommaren har alla kedjor haft lockpriser på kaffe och jag har köpt ekologiskt gevalia för 22-23 kr paketet i massor (18 kr under midsommar).

Jag har också tänkt att jag skulle testa Lidls vanliga bryggkaffe, men har också avvaktat på grund av de bra priserna på "vanliga" märken. Både ICA Maxi och Willy's har kört fem paket för hundringen flera gånger under våren och sommaren, och då har det funnits många märken att välja på (kedjornas egna, Zoegas, Gevalia etc.).

Enda kaffet jag har köpt på Lidl var deras snabbkaffe, Bellarom tror jag att det hette. Det tyckte jag smakade vedervärdigt, men det är lite snabbkaffets grej att smaka skit så det kanske inte säger så mycket. Det enda snabbkaffe jag egentligen tycker är acceptabelt är Nescafé Lyx, men det är så jävla dyrt att jag provade Lidls, de brukar ha bra pang för pengarna. Nu gav jag upp och köpte en bryggare till kontoret istället, mycket bättre.
Citera
2016-08-13, 21:55
Medlem
Vad säger experterna om nästa veckas utbud? Länge sen det fanns så här fint utbud av olika varor. Speciellt lyckad för alla som gillar olika nötter och torkad frukt. Så många olika sorter, att det blir nästan svårt att välja!
Eller vad säger ni om olika engelska delikatesser?
Citera
2016-08-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Vad säger experterna om nästa veckas utbud? Länge sen det fanns så här fint utbud av olika varor. Speciellt lyckad för alla som gillar olika nötter och torkad frukt. Så många olika sorter, att det blir nästan svårt att välja!
Eller vad säger ni om olika engelska delikatesser?

Nötterna finns ju alltid för det priset så det är ju ingen brådska att handla.
Citera
2016-08-13, 23:33
Medlem
denna veckan har jag köpt på mig några kilon grillkarre för 45 kronor kilot. riktigt god marinerad karre
Citera
2016-08-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nötterna finns ju alltid för det priset så det är ju ingen brådska att handla.

Fast jag tror att det finns med flera nya sorter som inte alla fall jag har sett förut … Men jag kan ha fel också.

Jordnötter: 39.80 kr/kg
Inbakade jordnötter: 44.75 kr/kg
Nötmix: 99.67 kr/kg
Cashew/-jordnötsmix: 99.75 kr/kg
Nötmix, naturell: 149.50 kr/kg
Paranötter: 149.50 kr/kg
Valnötter: 159.50 kr/kg
Pistagenötter: 179.60 kr/kg,
(mycket jobb för att äta … köper hellre färdigskalade)
Pekannötter: 199.50 kr/kg
Macadamianötter: 319.20 kr/kg
Senast redigerad av Avaraharava 2016-08-14 kl. 18:19.
Citera
2016-08-14, 18:07
Bannlyst
Är det någon som testat deras färdiga chili con carne?

Är det något att rekommendera?
Citera
2016-08-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Är det någon som testat deras färdiga chili con carne?

Är det något att rekommendera?

Jättegott! Deras Lasagne är också den godaste bland färdiga maträtter som går köpa i Sverige! Enligt mig, förstås. Sen finns det två till matlådor som är också goda. Broccoligratäng och nånting med kyckling.
Citera
2016-08-14, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Jättegott! Deras Lasagne är också den godaste bland färdiga maträtter som går köpa i Sverige! Enligt mig, förstås. Sen finns det två till matlådor som är också goda. Broccoligratäng och nånting med kyckling.

Tackar. Nu finns det ingen väg ut. Jag måste testa den!

Återkommer med mina tankar om den.
Citera
2016-08-15, 02:21
Medlem
Herr-Pumps avatar
Någon som provat deras Coq au vin på glasburk? Ser ju inte så jätteaptitligt ut, därav att jag inte köpt det än. Men är ändå sugen på att prova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in