2016-08-17, 19:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att det har postats tidigare, hittar inte när jag söker i alla fall.

https://petterssonsblogg.se/2016/08/17/ensamkommande-barn-sex-och-mord/

Citat;

Den misstänkta kvinnan och dottern till paret heter Joha*na Möl*er (kallar sig även Blo*sterlund) och är född 1975, också boende i Eskilstuna. Den 18-årige ”vännen” som bodde hos kvinnan hör hemma betydligt längre bort, nämligen u Kabul, Afghanistan.

Joh*nna grips med sin 18-årige vän, Moha*mad R*jabie, på Arlanda när de var på väg till Thailand trots att mamman fortfarande ligger på sjukhus…

Jag tar inte ansvar för sanningshalten, ta det för vad det är.
Allt som står där finns ju redan nämnt här. Förmodligen har de även FB som källa...
Citera
2016-08-17, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jo det är sant att båten kan ha drivit iväg men att JM ändrar sina uppgifter inför polisen är mycket misstänkt. Gubben hennes hittad endast på en meters vattendjup är också märkligt - kan ha drivit in eller så är hennes påstående om en överdos sant.

En överdos av en substans bör ha avslöjats vid obduktionen med laboratorieanalyser, om JM ljög så vet polisen antagligen det och kan vara skälet till att dödsfallet utreddes. Den här JM verkar vara en farlig typ, psykopat?
Citera
2016-08-17, 19:26
Medlem
bananapanss avatar
Angående hennes döda ex livsförsäkring ;

http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.4179557--falsk-livforsakring-vid-arbogadod

I början av juli i år fattade If beslut om att inte betala ut några

Det betalades aldrig ut några pengar.
Citera
2016-08-17, 19:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
En liten notis, har uppmärksammat att JM förlorat vänner på sin facebook, var från strax över 200 vänner och nu är det 194 st vänner kvar.

Jo noterade det ocså. 211 i förrgår nu verkar det då blivit mer allmänt känt att det är hon. De som följer verkar dock öka i motsvarande takt 134 senast jag kollade. Märkligt i sig att nu radera det mesta av sin Facebook men ändå ha den kvar nu med åtminstone ett par bilder redan då efter sexaffären tidigare i somras men inte minst nu då.
Citera
2016-08-17, 19:29
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En överdos av en substans bör ha avslöjats vid obduktionen med laboratorieanalyser, om JM ljög så vet polisen antagligen det och kan vara skälet till att dödsfallet utreddes. Den här JM verkar vara en farlig typ, psykopat?

Räcker väl med att han var full och att hon knuffade honom i vattnet och rodde bort en bit. Var det sent så lär det ha varit beckmörkt ute, speciellt mitt ute i "ingenstans" där det inte finns kåkar och gatubelysning som lyser upp. Skumt att man fann honom drunknad på en meters djup. Kan hans kropp ha drivit in på grund som Nobbens tror?
Citera
2016-08-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rvar
Enligt tidningarna skjutsade han bara Johanna till Arlanda. Han skulle inte ut och flyga själv.
Är det någon som vet vem den 25-åriga killen är som var misstänkt för misshandel av de två flyktingkillarna som Johanna hade sex med på film? Jag tror att han kan ha varit behjälplig även i detta fall.
Men har ni missat mannen i masken som fanns på Youtube- och som där berättar johannas sanning om flykting-pojke-sex-historian.
På klippet talar en man med stark brytning svenska på ett uppstyltat sätt- han håller ett försvarstal för johanna där.

Sedan om Johanna är inblandad i mordet på sin far och mordförsöket på sin mor- så förlorar hon
sitt arv helt. Även hennes barn blir då arvslösa.
(NI kanske redan skrivit om detta, har inte hunnit läsa in allt sedan sist jag var här. )
Citera
2016-08-17, 19:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Blev han någonsin fälld för mordet på sin första fru?
Eller blev det aldrig klassat som något annat än
att hon "ramlat i badkaret"?

Vi får hoppas att det gjordes en ordentlig toxikologisk
undersökning då för ett år sedan på J*hannas döde make.
Om det var en ensam kvinna som dränkte honom så borde
det ju underlättat om han var drogad.
Det har skrivits att han var alkoholpåverkad, men att kombinera
alkohol med något annat lämpligt kan ju ha underlättat ett
eventuellt mord. J*hanna lär ju också ha påstått att han dog
av en överdos...

Jag tror inte polisen kommer kunna fälla henne för detta mord hur många konstigheter det än finns.
Att hon förfalskat försäkringen etc etc. kommer inte betyda ett piss. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi komma på något "bevis" som skulle kunna fälla henne för det mordet undantaget ett erkännande. Men Johanna kommer inte erkänna något, det är 100% säkert. I andra länder kan man framgångsrikt driva indiciemål där sammanlagda faktorer och misstankar leder till dom men i sverige är det i det närmaste omöjligt.
Citera
2016-08-17, 19:33
Medlem
lasternassummas avatar
Makens död för ett år sedan – Det finns anledning att anta att grovt brott förövats

Jag har läst artikeln i Expressen en gång till.

Försäkringsbolaget utredde makens död
http://www.expressen.se/nyheter/forsakringsbolaget-utredde-makens-dod/

"Trots mystiska omständigheter inledde polisen aldrig någon förundersökning om brott. Men försäkringsbolaget If började själva utreda händelsen.
– Det fanns omständigheter i skadeanmälan som gjorde att vi tittade närmare på ärendet. Min bedömning är att vår utredning visar att det finns anledning att anta att grovt brott förövats, säger Anders Lindstrand, chef vid If:s utredningsavdelning, till TT.
Maken hade ingen giltig livförsäkring utan någon annan ska ha försökt att teckna den i hans namn, enligt If:s utredning. Den förväntade förmånstagaren var, enligt Anders Lindstrand, den nu mordmisstänkta kvinnan.
I början av juli i år fattade If beslut om att inte betala ut några pengar."

Vidare:
"Två före detta våldsbrottsutredare, nu anställda av försäkringsbolaget, deltog i undersökningen. Utredningen blev klar i juli i år och lämnades till polisen som ändå inte ville inleda en förundersökning om maken i vattnet, enligt Anders Lindstrand.
– Vi tyckte att vi hade så pass intressant information att vi kände ett ansvar att förmedla uppgifterna till rättsvårdande myndigheter, därför överklagade vi polisens beslut till åklagare."

Varför gjorde polis och åklagare ingenting?
Jag kan inte låta bli att tänka att om polis och åklagare hade tagit
detta på allvar lite tidigare så hade mordet och mordförsöket 3/8-2016
kunnat undvikas.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-17 kl. 19:43.
Citera
2016-08-17, 19:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Angående hennes döda ex livsförsäkring ;

http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.4179557--falsk-livforsakring-vid-arbogadod

I början av juli i år fattade If beslut om att inte betala ut några

Det betalades aldrig ut några pengar.

Det är ju identiskt med den där småbarnsfarsan som kastade fru och dotter nedför stupet i Dalby! Han hade också tecknat livförsäkring på sin andra hälft genom att förfalska hennes namnteckning innan han mördade henne.
Djävla klantarslen som inte väntar i flera år
Citera
2016-08-17, 19:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men har ni missat mannen i masken som fanns på Youtube- och som där berättar johannas sanning om flykting-pojke-sex-historian.
På klippet talar en man med stark brytning svenska på ett uppstyltat sätt- han håller ett försvarstal för johanna där.

Sedan om Johanna är inblandad i mordet på sin far och mordförsöket på sin mor- så förlorar hon
sitt arv helt. Även hennes barn blir då arvslösa.
(NI kanske redan skrivit om detta, har inte hunnit läsa in allt sedan sist jag var här. )

Jo den snubben hade man glömt. Bruten svenska men förmodligen en som varit i landet ett bra tag. Sedan var de även flera stycken som nu åkte i hennes bil och hotade första gången (om nu pojkarna talar sanning). Sett till allt gör polisen nog det klokt att fortsätta med bevakningen av 63-åringen då det verkar röra sig om ett gäng detta...
Citera
2016-08-17, 19:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror inte polisen kommer kunna fälla henne för detta mord hur många konstigheter det än finns.
Att hon förfalskat försäkringen etc etc. kommer inte betyda ett piss. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi komma på något "bevis" som skulle kunna fälla henne för det mordet undantaget ett erkännande. Men Johanna kommer inte erkänna något, det är 100% säkert. I andra länder kan man framgångsrikt driva indiciemål där sammanlagda faktorer och misstankar leder till dom men i sverige är det i det närmaste omöjligt.

Jo kan vara en fördel som en nackdel. I USA t.ex skulle hon förmodligen bli fälld förutsatt nu att det finns fler konstigheter som polisen verkar vittna om. I Sverige i princip omöjligt utan då vittne, erkännande att han blivit förgiftat och de hittar spår att hon både tillhandahållit detta och typ DNA-spår på burken...

Så visst detta mord (om nu det var det) lär hon komma undan med. Möjligen kan det bli tal om försäkringsbedrägeri som någon innan var inne på.
Citera
2016-08-17, 19:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Samma här, vi får hoppas att någon jurist i tråden hjälper oss.

Men det är väl något om att den lägre graden medger 1 vecka och att utredningen sedan måste få upp det till på sannolika skäl eller frisläppa? (ett mycket stort frågetecken)

Men jag har känslan av att utredningen redan har ett gott bevisläge och att man föredrar att sitta på viss bevisning tills nästa förhandling (för att ge de misstänkta 1 vecka att trassla till det för sig själva och varandra)
Exakt så. Minns hur många omhäktningar det var i Lisa Holm-fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in