Citat:
Ursprungligen postat av
LugnarNerMig
Ja jag skrev inget annat heller..
Har du testat att lämna tillbaka något på garanti via Apple? Dem är skit. Därför skriver jag att det är bättre att lämna tillbaka den till den fysiska butik som den var köpt på.. (om den var det)
Butiker har i regel bättre garantier mot privatpersoner.. Iallafall har det varit så med egen erfarenhet.. Då har jag själv jobbat med elektronik i butik.
Jag har haft flera garantiärenden mot Apple och har aldrig upplevt att det ska vara "skit"...
Vänliga kundtjänstarbetare och snabb service (under en vecka).
Om du däremot försöker "lämna tillbaka" något på garantin förstår jag att det inte fungerar, då ingen garanti brukar täcka returer för pengarna tillbaka utan extremt särskilda skäl (d.v.s. att KKL kommer in och tvingar dom)
Apropå garantitiden:
TS: Apples supportsidor där du registrerar datorn kommer initialt att beräkna ett försäljningsdatum som är tillverkningsdatum+1 månad eller så, sätter du ett datum som är för långt ifrån detta kommer systemet skrika, detta kan du dock bevisa inte stämmer via att skicka in ett inköpskvitto till dom. Detta går bra så länge försäljaren är en auktoriserad apple-försäljare, fick själv lite problem när det såldes via en icke-auktoriserad försäljare i samma situation.