2016-08-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Jo då visst går det att höja skatterna. Kommunalskatten är enklast. Vad skall folk göra? Sluta gå till jobbet? Vill minnas en siffra att 3-4% krävs just nu för att finansiera nuvarande läge saknar källa på det. Det går säkert att beskatta vanligt folk upp till 50% innan de sparkar bakut. Att höginkomsttagare väljare att inte jobba mer för att de får skatta bort 60% är en annan sak. Alla behöver en grundförsörjning.

Högre skatter brukar medföra lägre konsumtion, vilket leder till att företagen maste säga upp folk --arbetslöshet.
Citera
2016-08-17, 15:52
Medlem
Sperssons avatar
.
Det första alla spekulanter kollar i samband med visningar är namnskyltarna i trappuppgången.

Det finns en anledning.
Citera
2016-08-17, 15:54
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanboll
Så, man betalar skatt ur näsan.
Belånar sig ur näsan för att ha någonstans att bo.

Blir sedan konkurrensutsatt kring köpet av bostad med sina egna skattepengar.

Det här är bland det sjukaste någonsin.

Det är så sjukt, sa Bill.

Sjukt.

Det är faan Ebola i nervsystemet och hjärnan hos "politikerna"!
Citera
2016-08-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Det första alla spekulanter kollar i samband med visningar är namnskyltarna i trappuppgången.

Det finns en anledning.

Vad är det för anledning att göra det? Fel namn är = kriminell? Sicka fördomar somliga har. Även Andersson kan vara kriminell. Rymdkram.
Citera
2016-08-17, 15:56
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
.

Det finns en anledning.

Vad kommer det att stå på dem ?

"Göteborgs Kommun"

"Malmö Stad"

?

😊

Budskapet kommer fram ändå...
Citera
2016-08-17, 15:58
Medlem
Returpappers avatar
När kommunerna köper bostadsrätter så hyr de ut dem till invandrarna men de betalar invandrarnas bidrag till hyran. 3 miljoner för lägenheten sedan kommer de att få betala hyran och uppehället i många år framåt.

Hyresrätter ville kommunerna inte ha för att det innebar många som inte kunde betala hyran själv flyttade till kommunen. Men bostadsanvisningslagen får de i all fall människor som inte kan betala själv.

Det stora eländet återstår för kommunerna när de inte längre får bidrag för flyktingarna. Men det är inget de tänker på nu. Nu jobbar de för att uppfylla sin lagliga skyldigheter, ta emot hitta boende skit i allt annat.

För bostadsmarknaden är det katastrof priserna går upp. för företag som måste hitta kompetent arbetskraft är det skit för de kan inte flytta dit där jobben finns. Bostäderna är fulla av illitterata flyktingar.

Man kan sammanfatta det som att kommunerna löser ett akut problem men kommer att få mycket större problem om några år.

-bostadsbristen ökar och köerna längre
-bostäder blir dyrare de som har jobb har ändå inte råd att bo.
-trångboddheten breder ut sig när de invandare som fått en bostadsrätt hyr ut halva bostaden till en annan familj och stoppar pengarna i egen ficka eller skickar dem till IS.
-stöket ökar i områden där problemfamiljer flyttar in
Citera
2016-08-17, 16:04
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Exakt! Vilket gör att bostäder där svenskar kan bo stiger i pris. Redan idag kan du köpa ett billigt boende i Sverige. Det finns villor under hundratusen problemet är bara att ingen vill bo där. Den som skall sälja det huset har ingen nytta av att det kostar 5 miljoner i Stockholm. Samma sak kommer det bli med MENA-husen. De förfaller, blir ointressanta för den stora massan och kapitalet flyttas. jag vet inte men det kanske går att få bostad i Rosengård idag men vem vill bo där om man inte är MENA?

Du glömde citera mitt andra stycke om white flight. Det gäller även skattetrycket. Det finns en gräns, även för svenskar.
Citera
2016-08-17, 16:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Vad kommer det att stå på dem ?

"Göteborgs Kommun"

"Malmö Stad"

?

😊

Budskapet kommer fram ändå...

Okunnige, det står det namn som den som bor där han hyr av kommunen i andra hand!!!!

Kommuner har köpt bostadsrätter sedan 1960 talet. I och för sig talar de med mycket lågt tonfall så det är naturligt att du inte vet om det. Kommuninnevånare ska inte veta saker som gör dem upprörda, det såg alltid sossarna till.

Jag bodde, som liten pojk, i ett bostadsrättshus. Var femte lägenhet var en social lägenhet. Vi hade knarkare, blottare, dråpare, allmänt galna boende där. De höll sig för sig själva därför tog det tid att komma underfund med att det förhöll sig så. Bostadsrättsföreningens ordförande var ombudsman i LO och han höll tyst.

Men vi hade inga invandare, för dom var inte många på den tiden.
Citera
2016-08-17, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du glömde citera mitt andra stycke om white flight. Det gäller även skattetrycket. Det finns en gräns, även för svenskar.

Jag citerar vad jag vill och inte vill men du har förhoppningsvis rätt att det finns en gräns. Det tråkiga är bara att när den gränsen väl är nådd är landet i spillror och kommer inte att kunna repareras under den tiden vi och de som fått nog lever.
Citera
2016-08-17, 16:14
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vad är det för anledning att göra det? Fel namn är = kriminell? Sicka fördomar somliga har. Även Andersson kan vara kriminell. Rymdkram.
Jo men det handlar om riskminimering. Det är större sannolikhet att en med "fel namn" är kriminell än en som heter Andersson.
Citera
2016-08-17, 16:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag citerar vad jag vill och inte vill men du har förhoppningsvis rätt att det finns en gräns. Det tråkiga är bara att när den gränsen väl är nådd är landet i spillror och kommer inte att kunna repareras under den tiden vi och de som fått nog lever.

Orsaken till att ditt citerande och svar var olyckligt, var ju bara eftersom jag svarade på ditt svar i citatet från mig som du strök.

Men ja, jag har inte mycket hopp om att Sverige ska kunna räddas. Det verkar som att de flesta behöver överbevisas personligen i kubik, och inte (som t ex jag) klarar av att ta lärdom av andras erfarenheter och historiska fakta om hur islam tar över länder och stegvis drar åt tumskruvarna.

Vårt hopp står närmast till att svepas med av andra länders uppvaknande.
Citera
2016-08-17, 16:16
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
.

Det finns en anledning.

Det första en spekulant med en hjärna gör är att kolla adressen i lexbase. Sedan kan man notera namnen, om det är mycket utländska namn finns risken för att det är stökigt i huset mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in