2016-08-16, 17:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herewegodave
Ledsen det var jag som blandat ihop två FUP:ar jag läste i helgen, countermail konversationen var denna och även där de hittade lösenord i datorn. Så glöm vad jag skrev.

Intressant. Missat den där. Nu fick jag lite tisdagslektyr.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Vad är det som är så speciellt med Blackberry telefoner?

Tydligen krypterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Skaffa mig en utbildning? haha

bara för att det inte nämns i just den här konversationen så betyder det inte att E:t kom från samma killar samtidigt.
Tvärtom så tyder allt på det, massutskicken till sina kunder, både E och gräset nämns i kodtermer i dom massutskicken, som skedde ett par dagar från flera av dom misstänktas telefoner.

Sen att nederländerna är en narkotikahub i europa är ingen nyhet

Som sagt; du kan inte dra några slutsatser från detta. Det finns två utfall:
1. E:na kommer från samma kontakt.
2. E:na kommer inte från samma kontakt.

Du kan inte säga att dom faktiskt kommer från samma kontakt som tjacket utan konkreta bevis. På samma sätt som du inte kan säga att allt tjack i lägenheten kom från samma kontakt (även om det rent statistiskt kan tala för detta i kontrast till E:n som det inte pratas någonting alls om i konversationen).
Citera
2016-08-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
kastat vapnena och framförallt INTE testskjutit vapnen i lägenheten på lotsgatan.
Hylsorna från lotsgatan spårades till mordvapnena(märken från utkastaren)

Haha jag hör dig kompis...är inget fan av detta men hur som helst fick de jobbet gjort oavsett hur jävla dumma de är med diverse bevis...men sen ska vi inte sitta här och säga dittan å dattan för ingen vet hur fan man reagerar när man sprungit in sådär och verkligen avrättat två personer haha i denna låga ålder oxå..

Jag hoppas de går fria så de kan få det rätta straffet på gatan
Citera
2016-08-16, 17:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187

Inte en chans. No way.
Citera
2016-08-16, 19:24
Medlem
Citat:
Haha jag hör dig kompis...är inget fan av detta men hur som helst fick de jobbet gjort oavsett hur jävla dumma de är med diverse bevis...men sen ska vi inte sitta här och säga dittan å dattan för ingen vet hur fan man reagerar när man sprungit in sådär och verkligen avrättat två personer haha i denna låga ålder oxå..

Självklart kommer de inte att gå fria, men förr eller senare kommer de väl ut.
Jag är dåligt insatt i gängvärlden allmänt men känslan här är väl att de måste fly långt bortom Sverige för att överleva i det fria?

Angående hur man reagerat kan ingen veta. Men hur man hade PLANERAT kan man ju räkna ut lite enkelt, utan att ens leva i den världen som jag inte gör. Finns ju rätt många misstag här som en lågstadieelev hade kunnat göra bättre i avseende att inte bli avslöjade så lätt.
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-16 kl. 19:27.
Citera
2016-08-16, 20:32
Medlem
Citat:
Jaha okej, men varför skulle han få så hårt straff då? Var det inte ca 7 år han skrev? Eller svamlade han bara?

Nä han svamlade inte han var under 21år när brottet begicks och kan inte dömas till livstid då och maxstraff är då 14år år och så en tredjedel av straffet får man sitta och då har han drygt 10 år effektivt att sitta på kåken men han nämnde straffrabbat eller ungdomsrabbatt på sitt redan avdragna tredjedel på straffet man alltid får avdraget så där räkna han lite fel så därför räkna han runt 7-8 år max att sitta men han är nog inte så besviken ändå på sitt straff trots allt ....
Citera
2016-08-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppin
Nä han svamlade inte han var under 21år när brottet begicks och kan inte dömas till livstid då och maxstraff är då 14år år och så en tredjedel av straffet får man sitta och då har han drygt 10 år effektivt att sitta på kåken men han nämnde straffrabbat eller ungdomsrabbatt på sitt redan avdragna tredjedel på straffet man alltid får avdraget så där räkna han lite fel så därför räkna han runt 7-8 år max att sitta men han är nog inte så besviken ändå på sitt straff trots allt ....

Men han misstänkte alltså redan då att han kommer åka dit för morden? En tidigare kille påstod ju att han inte gjorde det. För man får väll knappast några 14 år för att inneha vapen.

Det blir väll bara ca 8 år när dom drar av häktningstiden, så det är ju inte så illa ändå.
Citera
2016-08-16, 20:48
Medlem
Jag har tidigare läst/hört att folk som blir dömda till livstid först efter ca. två kommer till insikt att de faktiskt sitter på livstid. Kan man då skicka en liten hälsning brevledes till de intagna? Jag kan tycka de gjort sig förtjänta av många god jul och midsommarhälsningar från utsidan.
Citera
2016-08-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag har tidigare läst/hört att folk som blir dömda till livstid först efter ca. två kommer till insikt att de faktiskt sitter på livstid. Kan man då skicka en liten hälsning brevledes till de intagna? Jag kan tycka de gjort sig förtjänta av många god jul och midsommarhälsningar från utsidan.

Dom känns som typiska personer som firar jul och midsommar
Citera
2016-08-16, 21:02
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:

ja visst, men dom provsköt vapnena någon timme INNAN dom sprang in på krogen...i en lägenhet där det oclså fanns droger för 7,5 mille...

Om dom hade bränt ut bilen i nått industriområde(med vapnen i bilen) och sen bytit till en andra flyktbil så hade det blivit mycket svårt att få någon dömd här, ialf inte för mord.

Snabbt jobbat av polisen att hitta den röda Xantian så snabbt, och det av samma polis som observerade bilen när den lämnade vår krog och bar efter skottet, om man var konspiratoriskt lagd så...
Citera
2016-08-16, 21:06
Medlem
Någon som känner till om närstående till kräken nu får försörja sig på annat sätt än narco-pengar?
Citera
2016-08-16, 21:07
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Men han misstänkte alltså redan då att han kommer åka dit för morden? En tidigare kille påstod ju att han inte gjorde det. För man får väll knappast några 14 år för att inneha vapen.

Det blir väll bara ca 8 år när dom drar av häktningstiden, så det är ju inte så illa ändå.

Vet inte om vi tänker på samma brev men i brevet som Jonis skickade till Josef så säger han ju att de kan yrka på 2.5 år vilket med ungdomsrabatt bara innebär att de måste sitta 1 år och ett par månader. Så det betyder ju att de trodde att de bara skulle torska på vapnen och inte på morden.

Edit: la till citat

Citat:
Min advokat säger att dom kan yrka på 2.5 år på oss alla, men med ungdomsrabatten jag behöver ba sitta 1 år och några månader
Citera
2016-08-16, 21:08
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Intressant. Missat den där. Nu fick jag lite tisdagslektyr.

Tydligen krypterade.

Som sagt; du kan inte dra några slutsatser från detta. Det finns två utfall:
1. E:na kommer från samma kontakt.
2. E:na kommer inte från samma kontakt.

Du kan inte säga att dom faktiskt kommer från samma kontakt som tjacket utan konkreta bevis. På samma sätt som du inte kan säga att allt tjack i lägenheten kom från samma kontakt (även om det rent statistiskt kan tala för detta i kontrast till E:n som det inte pratas någonting alls om i konversationen).

Nej man kan inte dra 100% slutsatser, det har jag inte sagt heller, det jag har sagt att det finns mycket omständigheter som tyder på det om du ser till helheten och inte bara stirra på blackberry konversationen.

Har du övht taget läst fupen och förhören med dom misstänkta?
Har du läst alla beslagsprotokoll från dom misstänkta?(inte lotsgatan)

Polisen har uppfattningen att E:et kom samtidigt, det är tydligt om man tittar på frågorna som ställs och vid nått/några tillfällen säger dom det rakt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in