2016-08-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Att ingen här inne har kommit på att när mamman överlevde så kan hon ju direkt peka ut mördaren och sen är det bara att nysta upp.

Du har en osmakligt uppläxande ton. Det du skriver har påtalats av flera personer i tråden. Helt okej att inte läsa en hel tråd när den blir så stor som den här, men kom inte in och idiotförklara oss som varit med från start...
Citera
2016-08-17, 10:14
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Tragiskt alltihopa.

Dock så kan jag inte låta bli att skratta åt den polisman i Eskilstuna som dejtade Johanna för inte allt för många år sedan.
Snacka om sopig polis!
Vi som känner Johanna (tyvärr) har redan vid första kontakten klassat henne som ordentligt störd.
Faktum är att redan när hon gick grundskolan på Djurgårn så ansåg måga att hon hade någon störning.
Att som Polis inte märka detta är för mig skrattretande.

Jag är inte ett dugg förvånad över senaste tidens händelser men trodde kanske inte att hon var kapabel att mörda sina egna föräldrar. Någon annan ja...

Har hon knullat runt mycket under hela sitt liv?
Citera
2016-08-17, 10:14
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Tragiskt alltihopa.

Dock så kan jag inte låta bli att skratta åt den polisman i Eskilstuna som dejtade Johanna för inte allt för många år sedan.
Snacka om sopig polis!
Vi som känner Johanna (tyvärr) har redan vid första kontakten klassat henne som ordentligt störd.
Faktum är att redan när hon gick grundskolan på Djurgårn så ansåg måga att hon hade någon störning.

Jag är inte ett dugg förvånad över senaste tidens händelser men trodde kanske inte att hon var kapabel att mörda sina egna föräldrar. Någon annan ja...

Berätta mer! Vem var polisen? Hur var hon störd?
Citera
2016-08-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför? Hon har knappast dödat sin far och skadat sin mor. Hon är säkert redan hörd av polisen

Intressant!

Nu får du gärna berätta hur du kunde vara så säker på det du skrev tidigare i tråden, se det fetade. Vad hade du för källor som fick dig att sinka tråden?

Till övriga vill jag tacka för ett gediget arbete att nysta upp det här fallet. Inget är klart, men som tidigare sagts skulle jag bli grymt förvånad om hon inte är körd nu.
Citera
2016-08-17, 10:21
Medlem
Är den döde "mannen i sommarstugan" och den skadade" kvinnan i sommarstugan" den misstänkte kvinnans biologiska föräldrar?
Senast redigerad av Spritsson 2016-08-17 kl. 10:25.
Citera
2016-08-17, 10:24
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIJG
Du har en osmakligt uppläxande ton. Det du skriver har påtalats av flera personer i tråden. Helt okej att inte läsa en hel tråd när den blir så stor som den här, men kom inte in och idiotförklara oss som varit med från start...

Det är inget idiotförklarande,bara synpunkter....
Citera
2016-08-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Är den döde "mannen i sommarstugan" och den skadade" kvinnan i sommarstugan" den misstänkte kvinnans biologiska föräldrar?

Verkar mycket troligt eftersom storasyster är så lik henne.
Citera
2016-08-17, 10:36
Medlem
En av de saker som har fascinerat mig med det här fallet är hur polisen spelat med media och även med oss i tråden. JM kom först upp som ett anonymt PM. Måste vara ganska unikt. Varför har de agerat så just i detta fall? Psykologisk profil? Undrar vilka andra spår de följt parallellt?

Trots allt arbete de lagt ner (25 personer i två veckor) har de endast häktat henne på den lägre misstankegraden. Detta måste ses som ett bevis på att modern inte har identifierat henne och att hon därför inte varit i huset. Jag undrar nu vem som är medgärningsman eftersom jag har svårt att tro att endast en person ligger bakom misshandeln.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 10:46.
Citera
2016-08-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Att ingen här inne har kommit på att när mamman överlevde så kan hon ju direkt peka ut mördaren och sen är det bara att nysta upp.

Kanske för att Johanna bara var hjärnan bakom mordet men inte var med på plats och gjorde det rent fysiskt. Varför har du inte tänkt på det?
Citera
2016-08-17, 10:43
Bannlyst
Citat:
Tragiskt alltihopa.

Snacka om sopig polis!

Vem är polisen?
Citera
2016-08-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Har hon knullat runt mycket under hela sitt liv?

Skojar du? En riktig sol o vårare som dejtade flera samtidigt och var gravid var och varannan dag enligt henna själv.
Citera
2016-08-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Ja, och även en tidningssanning och motiv saknas knappast. I nedanstående artikel nämns dessutom 18-åringen som inblandad i misshandeln av killarna. Om nu 18-åringen är en av de sexuellt utnyttjade, som du vill få det till, misshandlade han sig själv grovt då?

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4176394-sommarstugemordet-mordmisstankt-utreds-aven-for-misshandel-av-flyktingpojkar

Enligt artikeln figurerar han i utrednigen. Det skrivs inte att han varit misstänkt.Han kan lika gärna varit BO eller vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in