2016-08-17, 07:20
Bannlyst
Vågar vi hoppas på prisjustering på bostäderna
Citera
2016-08-17, 07:41
Medlem
El Capitanos avatar
Ska man vara helt cynisk är det här helt förödande för samhället även om det möter viss skadeglädje på Flashback.

Det är ingen rolig insikt kanske, men stor invandring från tredje världen kräver i princip segregation. Så är det i tredje världen, så är det i USA och så måste det vara i Sverige. Om man inte har segregation och skolor i Bromma nu ska börja likna Rinkeby så kommer folk helt enkelt i slutändan att flytta. Hög och högre medelinkomsttagare, kapitalstarka personer, investerare och företagsägare har aldrig varit mer rörliga än idag. Det finns ingenting som tvingar någon att stanna i Sverige, och just det här är en deal-breaker för många. Ingen som har alternativ kommer acceptera ett lokalt Rinkeby.

Så jag tycker allt det här börjar likna någon sorts social kommunism där misären från flyktingfiaskot ska påtvingas alla, och det kommer gå åt helvete rejält. Sverige har snart absolut noll fördelar för ambitiösa människor som driver samhället framåt. Världens högsta skatter och som tack får man sämre och sämre välfärd och att Rinkeby flyttar in runt knuten.
Citera
2016-08-17, 07:52
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Vår skola i Stockholm kommer också få en nyanländ högstadie klass, om än inte i paviljonger. Jag undrar vadjag som förälder har för rätt att kräva ålderstestning om någon av "barnen" verkar betydligt äldre och snarare ska till Komvux.
Att gå till rektorn ger knappast resultat. Vad kan jag polisanmälan?
Tips mottages tacksamt. Kanske ämne för en egen tråd.
Citera
2016-08-17, 07:55
Medlem
Är fd elev till Äppelviksskolan Bromma älskade att bo i Bromma när jag var liten men nu i vuxen ålder så skulle jag jag inte vilja att mina barn växer upp där. Bromma stort Grattis🍾 Det var det här ni röstade på .dags att leva med konsekvenserna tycker synd om alla familjer som röstade rätt i valet. Är så jävla trött på alla som gråter nu när skiten kommer till er!!!!! Mvh SD mamma😜
Citera
2016-08-17, 07:57
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Haha, inte nog med att döttrarna kommer bli våldtagna och sönerna rånade, bostadspriserna lär ju absolut påverkas negativt när "nysvenskarna" gjort sig hemmastadda och ryktet om detta spridit sig.

Win-win
Det är mycket tjat om vad som ska hända med döttrarna men de total perversa afghanerna är väl mest intresserade av småpojkar.
Citera
2016-08-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Håll i hatten själv, jag är inne på att lämna eländet.

Är inne på samma spår, finns absolut ingenting kvar att hämta i Sverige mer än hjärntvättade svenskar och deras älsklingar som våldtar dem som tack.

Vore skönare att beskåda Sveriges undergång från håll, allra helst hade jag velat se en offentlig hängning utav dagens korrupta politiker.

Varför tillåter vi ens demokratin som den är idag?

Året är 2016, vi har fortfarande en illusion om att demokratin fungerar...

Vi behöver ett nytt system, granska vår regering, utför offentlig hängning, ja dom är skyldiga..

Inför direktdemokrati med röstning varje år, skaffa opartiska myndigheter, inför kontrollorgan som offentliggör rapporter om korruption.

Inte fan vet jag, men vad som helst utan detta skit system som enbart används till en fördel för några få..
Citera
2016-08-17, 08:16
Medlem
Det har sedan ett år tillbaka dragit runt bladingar runt Ålsten. Det ser ut som afghaner. För varje "elev" kan man räkna in ett par polare eller släktingar i närheten. Jo detta blir rätt bra.
Citera
2016-08-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Är inne på samma spår, finns absolut ingenting kvar att hämta i Sverige mer än hjärntvättade svenskar och deras älsklingar som våldtar dem som tack.

Vore skönare att beskåda Sveriges undergång från håll, allra helst hade jag velat se en offentlig hängning utav dagens korrupta politiker.

Varför tillåter vi ens demokratin som den är idag?

Året är 2016, vi har fortfarande en illusion om att demokratin fungerar...

Vi behöver ett nytt system, granska vår regering, utför offentlig hängning, ja dom är skyldiga..

Inför direktdemokrati med röstning varje år, skaffa opartiska myndigheter, inför kontrollorgan som offentliggör rapporter om korruption.

Inte fan vet jag, men vad som helst utan detta skit system som enbart används till en fördel för några få..

Då är vi iaf två.
Citera
2016-08-17, 08:42
Medlem
Det är ju en hel del rasism och fördomar, men just Äppelviken är en överklasskommun/övre medelklass, och det brukar inte föreligga den typ av rasism ni är vana vid. Övre medelklassen har har varit utomlands och sett hur världen fungerar - man ska ha otroligt flyt vart man föds - ta aldrig för givet att du är privilegierad - städerskan från Sydamerika kunde lika gärna varit du. Liberalismen må vara en kall ideologi eftersom den alltid ser till samhällets intresse och inte individens, den är antihumanitär, stävjar godtycke och korruption, och även rasism.
Citera
2016-08-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Hur ska man tolka det? Inavlade afganer beblandar sig med inavlade svenskor, det kan bara resultera i rhesusapor från helvetet, blivande psykopater och livstidsdom.

Svenskor (hur blonda och rasrena de än är) är generellt inte ett dugg inavlade. Undantagen hittar du i skärgårdsöar på västkusten, men förutom det är det jävligt ovanligt med kusingiften.
Citera
2016-08-17, 08:58
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Suck och stön.
Förändringens vindar blåser. En nyhet för tre år sedan.
Alla kommuner i precis hela Sverige måste ta emot flyktingar.
Vad är din lösning på nuvarande situation? Att flyktingar placerar i särskilda områden? Det blir bra för integrationen tror du?
ALLA förstår att vi tagit in för många. Regeringen också. Därav vårat nuvarande EU-minimum.
Att flyktingar placeras ut i hela Sverige är naturligtvis självklart och det enda rätta för att komma till rätta med den situation och problematik vi har att brottas med i 50 år framöver.
Jag själv är motståndare till den jättemassa vi tagit in, men man får bara inse fakta och förstå att inte några alternativ inte finns.
Vad är alternativet?!

Som jag skrev i min trådstart efterfrågar jag inga svar på vad alternativet kan vara.

Jag efterfrågar idéer om vad följderna kan bli.
Citera
2016-08-17, 09:06
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Suck och stön.
Förändringens vindar blåser. En nyhet för tre år sedan.
Alla kommuner i precis hela Sverige måste ta emot flyktingar.
Vad är din lösning på nuvarande situation? Att flyktingar placerar i särskilda områden? Det blir bra för integrationen tror du?
ALLA förstår att vi tagit in för många. Regeringen också. Därav vårat nuvarande EU-minimum.
Att flyktingar placeras ut i hela Sverige är naturligtvis självklart och det enda rätta för att komma till rätta med den situation och problematik vi har att brottas med i 50 år framöver.
Jag själv är motståndare till den jättemassa vi tagit in, men man får bara inse fakta och förstå att inte några alternativ inte finns.
Vad är alternativet?!

*Gör slag i saken och börja med att utvisa 80000 som saknar flyktingskäl. *Ålderstesta alla ensamkommande barn. Vuxna män ska inte gå i grundskolan eller gymnasiet med barn.
*Sänd tillbaka alla som tagit sig igenom halva Europa för Sverige. Sänd tillbaka dom till det första säkra land dom först satte sin fot i.
*Utvisa alla ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan. Dom är här av ekonomiska anledningar.

Om regeringen följt reglerna har situationen aldrig uppstått. Gäller regeringen Reinfeldt som regeringen Löfvén.
Senast redigerad av systemkollaps 2016-08-17 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in