2016-08-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
När höstterminen för skolor i Stockholms kommun snart inleds kommer det vara rejäla förändringar för vissa högstadieelever.
*
Ett antal skolor skall få paviljoner byggda på skolgården, nya klassrum där det skall gå klasser för flyktingar, inklusive så kallade ensamkommande flyktingbarn:
https://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=1826065

Sisab, som har hand om alla skolfastigheter i Stockholms stad, har under våren skickat in bygglovsansökningarna för att börja sätta ut paviljonger på en rad skolor runt om i stan. En av nio skolor som är först ut är Äppelviksskolan.
http://www.pressreader.com/sweden/bromma-tidning/20160409/281565174915467

Äppelviksskolan sticker ut då den ligger i ett område - "Gamla Bromma" - med hög medelinkomst. Skolan har normalt 640 elever och skall nu utökas med 112 st. De går från nära 0% till 17 % flyktingar.

Den här delen av Bromma har fram tills nu varit i stort sett helt opåverkat av flyktingsituationen. Det är också en plats där personer med mycket inflytande bosatt sig. Förändringen kan komma att bli dramatisk och de som nu påverkas vet att tala för sin sak.
*
Jag vill likna det vid att skogsbranden nu nått träd som är så värdefulla att de inflytelserika ägarna kommer att reagera kraftigt.
*
En viktig faktor som spelar in att de stora 20-talsvillorna i gamla Bromma kostar 12-15 miljoner. Omsättning på dessa är låg då folk som flyttat dit bor kvar 25-30 år. Att bo där är att nå ett av de stora målen på livsresan. Det är mycket bra boende med fina omgivningar och barnen kan cykla på idylliska villagator fram till de trygga skolorna. Det sistnämnda var fram tills nu då.
*
Vad kommer bli följden av detta?*
  • Hur kommer "vi gillar olika"-personer som jobbar med media reagera när deras 13-åriga dotter eller hennes kompisar kommer hem och blivit anstastade/sexuellt ofredade i skolan av några 25-åriga ensamkommande "pojkar"?
  • Kommer folk flytta? Vart? Vill man verkligen byta ned sig?
  • Kommer de försöka få barnen in till friskolor? Förutom att kön till dessa är lång så skulle det förstöra upplägget med att bo nära skolan?
  • Kommer de att ändra åsikt? Påverka politiken så färre flyktingar tas in och Bromma slipper dem framöver?
  • Vilka övriga följder kan tänkas?
Oavsett vilket kommer problemen som orsakas när unga män från patriarkala kulturer av medeltida snitt delar skola med blonda tonårstjejer att hamna i strålkastarljuset. Medieskuggan kommer vara ett minne blott.

Suck och stön.
Förändringens vindar blåser. En nyhet för tre år sedan.
Alla kommuner i precis hela Sverige måste ta emot flyktingar.
Vad är din lösning på nuvarande situation? Att flyktingar placerar i särskilda områden? Det blir bra för integrationen tror du?
ALLA förstår att vi tagit in för många. Regeringen också. Därav vårat nuvarande EU-minimum.
Att flyktingar placeras ut i hela Sverige är naturligtvis självklart och det enda rätta för att komma till rätta med den situation och problematik vi har att brottas med i 50 år framöver.
Jag själv är motståndare till den jättemassa vi tagit in, men man får bara inse fakta och förstå att inte några alternativ inte finns.
Vad är alternativet?!
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-16 kl. 22:12.
Citera
2016-08-16, 22:11
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Ska bli intressant att följa utvecklingen framledes. Grattis till alla som har barn i Äppelviksskolan för övrigt.
Citera
2016-08-16, 22:17
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Sigtuna vek väl ner sig och tog in flyktingar, eller hur var det?

Dessutom finns det vettiga flyktingar likt den vältalige, sansade afghanen som intervjuades i Uppdrag Granskning, Kalla Fakta eller liknande Alla är inte testosteronstinna, lättkränkta, våldsbenägna parasiter. Ibland kommer det familjer som begriper att uppföra sig.

Jag kan lätt föreställa mig att till Äppelviken är det hårdgranskat vilka som kommer. Det underbara vore om det dök upp 112 galningar och våldtäkter, rån och misshandel rakade i höjden. Det skulle kunna bli en game changer.

Du vet att SVaMP-FI styr Stockholm?
Du vet att de inte har något till övers för "Borgarbrackor i Bromma"?

Givetvis blir det pack som skickas.
Här har de chansen att via proxy "kniva" Borgarbrackornas barn. Inte faan kommer de stå och plocka russin ur skitkakan. Vettiga flyktingar är en sann minoritet, de kan inte vara mer än en på hundra.
Att vara muslim är att vara idiot.

Det här bör bli livat och speciellt med 112 till på de 15 Hazarer som redan var där, Jag menar ett Hazaragäng på 120-130 pers... klart det kommer bli problem.

Bötning, rån, sexuella ofredanden, en och annan våldtäkt kanske t.o.m. bögvåldtäkter då ett flertal av hazarerna med största sannolikhet är gamla bacha bazi bögoffer. De har nog även sålt sin röv på vägen hit.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2016-08-16 kl. 22:22.
Citera
2016-08-16, 22:24
Medlem
Blingons avatar
Men vad händer om eleverna är speciellt utvalda för skolan? Kommer inte då mediaeliten att tycka att det här går ju strålande. Inga som helst problem! Mer mångfald åt folket!
Citera
2016-08-16, 22:39
Medlem
Jontalinens avatar
Perfekt att ansvaret för flyktingar distribueras över flera kommuner, framförallt rikare sådana. Utanförskap och polarisering som sker när alla dessa människor klumpas ihop i ett fåtal kommuner är inte positivt för någon.

Jobbar för övrigt som gymnasielärare på en skola som tar emot ett stort antal flyktingar. Kan meddela tangentbordskrigarna här att er bild av nyanlända inte stämmer alls sett till min erfarenhet. Kan bara uttala mig om min arbetsplats men unga människor är bland de mest öppna och kunskapstörstande som finns - oavsett födelseort.

Skulle rösta blank om det var val idag, tillhör inte något PK-etablissemang och tycker att svartmålandet av SD bland stora delar av landets media är sorgligt, utan att för den sakens skull sympatisera med partiet.
Citera
2016-08-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt min tanke. Vi får hoppas att han har barn som går på den skolan.
Men gissningsvis har dom i så fall sökt in på "Internationella Engelska Skolan" som alla andra, som vill undvika mångkultur, redan skickar sina barn till.

Antagligen inte eftersom han bor i Ålsten , är väl Ålstensskolan, Högland eller Smedslätten som gäller.
Citera
2016-08-16, 22:42
Medlem
DannyButtermans avatar
Kommer inte hända ett skit. Skäggisarna kommer stå på avstånd och flexa, de ska ju inte ens befinna sig i samma lokaler om jag fattar det rätt. Några naiva tonårsbrudar kommer skaffa sig "hej hej"-relationer med nån afghan (säga hej och le när man går förbi varandra) och tycka att man minsann bidrar till den underbara integrationen. Migranterna lär ju knappast bli bjudna på hemmafester och caféhäng.

Det är på boendena kaos uppstår, när de inte får träffa läkare på minuten, surfa till 02 på natten och spela pingis när dom vill. Där bildas starka kompisgäng och föraktet mot svenskar odlas. För att det ska bli flyktingkaoz även i äppelviken krävs boenden, inte att några studiemotiverade män bussas dit varje dag.
Citera
2016-08-16, 23:02
Medlem
1001PSs avatar
Ju mer av detta innan 2018 desto bättre!
Citera
2016-08-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det är ungefär Djursholmspriser på villorna och de flesta skolelever har välbetalda föräldrar. Direktörer, chefsläkare, TV-kändisar, arvtagare, entreprenörer.

Ska de nya eleverna gå i samma klasser, eller ska de separeras till barackdelen och vad säger då godhetseliten om det?

haha GISSAR ATT VILLORNA KOMMER RASA I VÄRDE FRAMÖVER!
Citera
2016-08-16, 23:29
Medlem
MADs avatar
Om det inte är för många kommer skolan hantera det utan några större problem.
Det är en bra skola, med resurser.
Citera
2016-08-16, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag har en nära vän som jobbar som lärare i en mellanstadieskola i Stockholm som förra året fick ett tillskott av elever av typen ensamkommande. Hon berättade att tjejerna i sjätte klass hade blivit "uppvaktade" av de nya eleverna som gick i högstadieskolan som låg brevid och att dessa skolungdomar var män som var närmare 30.

Vi får se vad Brommaföräldrarna säger när deras 12-åriga döttrar kommer hem gråtande och berättar att de nya eleverna har varit på besök i skolan igen och tafsat på dem och kallat dem horor.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Suck och stön.
Förändringens vindar blåser. En nyhet för tre år sedan.
Alla kommuner i precis hela Sverige måste ta emot flyktingar.
Vad är din lösning på nuvarande situation? Att flyktingar placerar i särskilda områden? Det blir bra för integrationen tror du?
ALLA förstår att vi tagit in för många. Regeringen också. Därav vårat nuvarande EU-minimum.
Att flyktingar placeras ut i hela Sverige är naturligtvis självklart och det enda rätta för att komma till rätta med den situation och problematik vi har att brottas med i 50 år framöver.
Jag själv är motståndare till den jättemassa vi tagit in, men man får bara inse fakta och förstå att inte några alternativ inte finns.
Vad är alternativet?!

Alternativerät är att inse att hela idén med massinvandring från MENA var en alldeles utomordentligt korkade idé, och naturligtvis utvisa samtliga flyktingar från MENA och alla andra som inte har svenskt medborgarskap. Samt dra in en jävla massa andra saker enskilda medborgarskap de fått på falska premisser.

Det finns inget annat alternativ, det kan jag garantera dig. Annars kommer det gå åt helvete.
Citera
2016-08-16, 23:55
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Bra! Alla ska med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in