2016-08-17, 01:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det allvarliga är att detta är rent förstatligande. Mångkulturvänstern visar sin rätta natur. Man tar köper in sig med lånade pengar som i framtiden ska betalas via skattesedeln. regler och förordningar sätts ur spel.

Bara för att vissa nu vill vara en human stormakt.

30 års misslyckad invandringspolitik sopas under mattan med lögner.

För att inte tala om bostadspolitiken.

Det hela kommer att sluta med förskräckelse.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2016-08-17 kl. 01:35.
Citera
2016-08-17, 01:58
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Du och jag har tillbringat tillräckligt med tid på det här delforumet för att vara mer än genomsnittligt insatta i de problem som svensk I&I-politik skapat. Problemet är att du låter din avsky över genomsnittssvenskens handlande grumla ditt omdöme.

Är svaret på decenniers destruktiv politik att gotta sig i total undergång bara för att få någon slags hämnd eller ska vi försöka återupprätta svenskens gruppintressen i försvar mot en så galen idé som att använda kommunala skattepengar för massinköp av BR-lägenheter och villor åt asylmigranter?
Du kan räkna in mig i kategorin invandringskritiska svenskhatare. Jag anser att vi uppnått ett stadium där vi inte kan gå tillbaka. Svenskarna kommer bli en minoritet, förvisso den största minoriteten, allt mer välfärdstjänster kommer att gradvis försämras och de som inte har mycket goda inkomster kommer att få det väldigt mycket sämre.

Svenskarna har förtjänat det och jag hoppas att det går riktigt illa för det svenska folket. De har nämligen förtjänat det. Och jag är sjukt trött på gamlingar som gnäller på äldrevården, sjuka som gnäller på sjukvården, rånade män och våldtagna kvinnor. De har ingen rätt att klaga! Jag är förvisso svensk själv men någonstans har jag insett att jag inte vill vara en del av gemenskapen. Nu handlar det om att rädda sig själv.
Citera
2016-08-17, 02:31
Medlem
muppliberals avatar
För MINA skattepengar köps det alltså lägenheter. Till personer som inte bidragit med NÅGOT.

Studenter kan missa sin utbildning.

Gamla får inte ett värdigt omhändertagande.

Vem kan bjuda över en kommun?

Nu är det fanimej snart dags att ladda mausern!
Citera
2016-08-17, 02:36
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Sen kan man ju fråga sig hur många som är villiga att betala +2 miljoner för en skolåda när grannarna utgörs av pedofil-Muhammed, getknullar-Ahmed, burkabärande Fatima, pirat-Ali från Somalia, IS-Fadi etc etc. Bortsett från kommunen då förstås

Ska bli intressant att se hur länge Svennebananerna i området håller ut.

Glöm faan inte höghöjds-HBQT-kastar-muhammed eller stena-kvinnor-muhammed och pedofili-muhammed!

Nu har jag blivit så jävla arg!

Skattemedel slösas för att ruinera och sänka sina egna medborgare!
Citera
2016-08-17, 03:11
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Du kan räkna in mig i kategorin invandringskritiska svenskhatare. Jag anser att vi uppnått ett stadium där vi inte kan gå tillbaka. Svenskarna kommer bli en minoritet, förvisso den största minoriteten, allt mer välfärdstjänster kommer att gradvis försämras och de som inte har mycket goda inkomster kommer att få det väldigt mycket sämre.

Svenskarna har förtjänat det och jag hoppas att det går riktigt illa för det svenska folket. De har nämligen förtjänat det. Och jag är sjukt trött på gamlingar som gnäller på äldrevården, sjuka som gnäller på sjukvården, rånade män och våldtagna kvinnor. De har ingen rätt att klaga! Jag är förvisso svensk själv men någonstans har jag insett att jag inte vill vara en del av gemenskapen. Nu handlar det om att rädda sig själv.

OK, du tillhör precis som jag de som kan säga "Vad var det jag sa?" när man diskuterar svensk invandringspolitik.

Du är - och det med viss rätta bitter och arg på befolkningen. Det sagt så är det ingen som räddar sig själv. Det är en liberal vanföreställning. Man överlever i grupp, genom samarbete och att stå sköld vid sköld. Du är bunden vid svenskarna oavsett hur föraktligt du nu anser att de handlat som kollektiv i den här frågan.

Nu kommer staten med kommunerna som sina hantlangare för att invadera BRF, villaområden och fritidshus. Det är illa nog att man lät politikerna förvandla hederliga arbetarområden med HR till asylförläggningar och att alla teg.

Men vad ska det föreställa för hämnd när undersköterskor, brandmän, poliser och andra med rätt magra löner med sina skattepengar ska vara med att bekosta inköp av BRF-lägenheter på bostadsmarknaden? Det är ingen genomtänkt inställning. Det är självskadebeteende.

Det genomtänkta är att vägra möjliggöra och så långt möjligt försvåra det här vansinnet genom att aldrig sälja något i fastighetsväg till en kommun.
Citera
2016-08-17, 04:19
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Så bisarr situation när vissa skattebetalare i samhället betalar skatt för att köpa bostadsrätter åt invandrare att bo, samtidigt som de själva inte erbjuds samma förmån. Hur någon kan acceptera det här är bortom mina vildaste fantasier.

Håller med till 100%. Det är verkligen helt sjukt.
Citera
2016-08-17, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Håller med till 100%. Det är verkligen helt sjukt.

Verkligen sjukt. I den här kommunen är det näst intill omöjligt för ungdomar att hitta en hyresrätt men negrerna, dom lata privilegierade fanskapen, får bostadsrätt centralt.

Idiotpolitik.
Citera
2016-08-17, 05:03
Medlem
Så, man betalar skatt ur näsan.
Belånar sig ur näsan för att ha någonstans att bo.

Blir sedan konkurrensutsatt kring köpet av bostad med sina egna skattepengar.

Det här är bland det sjukaste någonsin.
Citera
2016-08-17, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Är du allvarlig?

De kommer från dig och mig, från alla som betalar skatt. Glöm inte alla feta lån våra fina politiker tar i Sveriges namn också.
Vad sparas det då på?
Citera
2016-08-17, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vad sparas det då på?

Allt av samhällsintresse tydligen, vård, skola, omsorg, försvar, allt...
Citera
2016-08-17, 07:20
Bannlyst
Här är en artikel i SvD som kartlägger hur olika kommuner gör i den här frågan.

http://www.svd.se/stockholm-undviker-kop-av-boratter-for-nyanlanda/om/flyktingarna-och-bostadsbristen
Citera
2016-08-17, 07:52
Medlem
Vad är det här ? vad göra åt alla studenter och pensionärer som inte får fina lägenheter? det här har drivits för långt och fullständigt spårat ur ? Ut med alla icke svenska medborgare och börja om när alla är integrerade annars sjunker vi alla.... och alla bilbränder struntar man i det ? in med militär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in