2016-08-17, 00:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Varifrån kommer pengarna för att köpa bostäder?

Är du allvarlig?

De kommer från dig och mig, från alla som betalar skatt. Glöm inte alla feta lån våra fina politiker tar i Sveriges namn också.
Citera
2016-08-17, 00:20
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vi kan nog säkert fastslå att priserna i Storstadsregionerna inte kommer rasa då det är extrem brist på lägenheter.

Sen kan man ju fråga sig hur många som är villiga att betala +2 miljoner för en skolåda när grannarna utgörs av pedofil-Muhammed, getknullar-Ahmed, burkabärande Fatima, pirat-Ali från Somalia, IS-Fadi etc etc. Bortsett från kommunen då förstås

Ska bli intressant att se hur länge Svennebananerna i området håller ut.
Citera
2016-08-17, 00:23
Medlem
Citat:
Vi kan nog säkert fastslå att priserna i Storstadsregionerna inte kommer rasa då det är extrem brist på lägenheter.

Det räcker ju med att en säljer till kommunen och sedan är bollen är rullning. Grannen märker plötsligt av 12 Somalier som nyss flyttat in i grannlägenheten och säljer av sin lägenhet fortare kvickt för att inte förlora för mycket pengar. Många lägenheter läggs inte ens ut på annons. Vågorna sprider sig på vattnet och avsluten bara dalar i pris. De som är överbelånade paniksäljer med förlust och sen är hela bostadsmarknaden kraschad.

Med människorna som flyttar in så dyker problemen upp. Många fina och säkra kvarter sedan tidigare förslummas och de som bodde där ursprungligen känner sig osäkra och vill inte bo kvar.
Citera
2016-08-17, 00:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det räcker ju med att en säljer till kommunen och sedan är bollen är rullning. Grannen märker plötsligt av 12 Somalier som nyss flyttat in i grannlägenheten och säljer av sin lägenhet fortare kvickt för att inte förlora för mycket pengar. Många lägenheter läggs inte ens ut på annons. Vågorna sprider sig på vattnet och avsluten bara dalar i pris. De som är överbelånade paniksäljer med förlust och sen är hela bostadsmarknaden kraschad.

Med människorna som flyttar in så dyker problemen upp. Många fina och säkra kvarter sedan tidigare förslummas och de som bodde där ursprungligen känner sig osäkra och vill inte bo kvar.
Men hur tänker du nu.
Det här är något vi inte kan köpa oss fria ifrån. Danderyds kommun var en av de första att köpa BR till flyktingar /enonomiska migranter (icke-EU). Var flyttar man? Hur vet man att det är bättre där?
Citera
2016-08-17, 00:28
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Inte för att det spelar någon roll längre, men absolut, det hade varit den ultimata rättvisan om alla dessa självgoda humanister plötsligt fick in några Abdullah-familjer i sitt kvarter.

Hemmet är Svennebanans absolut sista försvarspost mot mångkulturen. När det inte längre går att betala +2 miljoner för att slippa svartskallarna, då jävlar kommer det bli liv i luckan. Men de får fan skylla sig själva.

Du och jag har tillbringat tillräckligt med tid på det här delforumet för att vara mer än genomsnittligt insatta i de problem som svensk I&I-politik skapat. Problemet är att du låter din avsky över genomsnittssvenskens handlande grumla ditt omdöme.

Är svaret på decenniers destruktiv politik att gotta sig i total undergång bara för att få någon slags hämnd eller ska vi försöka återupprätta svenskens gruppintressen i försvar mot en så galen idé som att använda kommunala skattepengar för massinköp av BR-lägenheter och villor åt asylmigranter?
Citera
2016-08-17, 00:30
Medlem
Citat:
Men hur tänker du nu.
Det här är något vi inte kan köpa oss fria ifrån. Danderyds kommun var en av de första att köpa BR till flyktingar /enonomiska migranter (icke-EU). Var flyttar man? Hur vet man att det är bättre där?

Det finns gott om lediga hyresrätter i förorterna. Sen finns det även lediga hyresobjekt inne i städerna bara man anstränger sig lite i sökprocessen. Sen flyttar nog många hem till familj, släkt och vänner.

Du kan aldrig veta om det nya boendet är bättre. Bosätter du dig i en hyresrätt så slipper du förlora pengar i alla fall.
Citera
2016-08-17, 00:41
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Du och jag har tillbringat tillräckligt med tid på det här delforumet för att vara mer än genomsnittligt insatta i de problem som svensk I&I-politik skapat. Problemet är att du låter din avsky över genomsnittssvenskens handlande grumla ditt omdöme.

Är svaret på decenniers destruktiv politik att gotta sig i total undergång bara för att få någon slags hämnd eller ska vi försöka återupprätta svenskens gruppintressen i försvar mot en så galen idé som att använda kommunala skattepengar för massinköp av BR-lägenheter och villor åt asylmigranter?

Varför skulle jag bry mig det minsta om någon som gladeligen satt, inte bara sig själv utan hela landet och resten av befolkningen, i den här jävla soppan?

De godhetsknarkande Svennebananerna, om vi nu ska ge dem ett namn, brydde sig inte ett piss om sitt folk eller sitt land när de år efter år röstade 7-klöver, propagerade för mångkultur, kallade alla med annan åsikt för främlingsfientliga nazistfascister, etc etc etc.
Varför skulle då jag bry mig om deras välmående när bödeln kommer efter dem?
Varför skulle jag inte gråta av glädje när de får sin egen inbillade godhet uppkörd i analen av främlingar som de själva öppnat dörren för?

De som varit med och orsakat den här jävla röran ska fan vara de första som kastar den första stenen, och mer därtill. Sen kan jag ställa mig på deras sida och slåss för en gemensam sak.
Men att de ska kunna spotta på mig och alla som varnat för denna mycket förutsägbara utvecklingen i flera decennier, för att sedan komma med svansen mellan benen och be om hjälp när bränderna, skottlossningarna, bomberna, våldtäkterna sökt sig till deras granskap? GLÖM! Låt dem brinna.
Citera
2016-08-17, 00:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Om jag skulle sälja och fick reda på att köparen är kommunen skulle jag be mäklaren prata med budgivaren under och se om de kan öka sitt bud till samma och ta det eller acceptera ett lägre bud. Inte en chans jag säljer till kommunen i och med detta. Vad skiljer det typiskt i en budgivning 10-20 tusen?
Ja ungefär nåt sånt. Det här var faktiskt det bästa förslaget hittills.
Citera
2016-08-17, 00:59
Medlem
Hur lång tid tar det innan bostadspriserna rasar? Eller tänker jag fel?
Citera
2016-08-17, 01:08
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Trevligt att vi äntligen får chans att blanda opp lite i bostadsrättsföreningarna! Jag ser framför mig hur Kerstin två trappor upp knackar på hemma hos nyinflyttade Reza, som precis kommit in på sjuksköterskelinjen, för att låna lite socker men till sin förvåning blir hon därtill inbjuden på en kopp afghanskt té och hembakta läckerheter från orienten. Erik, som arbetar lite för mycket, börjar samtala på gården med Fatima om vad som egentligen spelar roll här i livet samtidigt som George från Liberia och Josefin från Lomma delar en första kyss. Barn från hela världen skrattar och spelar fotboll på gatan. Det här blir bra! Vi är 87%! Vi gillar olika! Köp mer bostadsrätter!

Det där var det vackraste jag hört sedan konfirmationen, blir alldeles tårögd...
Citera
2016-08-17, 01:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu2
Hur lång tid tar det innan bostadspriserna rasar? Eller tänker jag fel?
På en hel del orter kommer priserna nog rasa.
Citera
2016-08-17, 01:16
Medlem
Citat:
På en hel del orter kommer priserna nog rasa.
Ja jag hoppas det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in