2016-08-16, 21:31
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Nej, deras "oro" är helt obefogad. Vad trodde de, de 87% som röstat för massinvandring? Att alla invandrare skulle placeras i idrottshallar för all framtid? Nu far de skörda frukterna av sina dumma val. Snart är det bara den riktiga överklassen, som slipper invandrare som grannar. Naturligtvis kommer detta att resultera i att manga bostadsrätter sjunker markant i värde.

En viktig fraga är naturlgtvis: Hur omfattande kommer detta att bli till slut?

Eftersom man inte sätter stopp för alla dessa muslimtjuvar att bosätta sig och få gratis allt så kommer det öka fram tills systemet kollapsar, detta är en kommande systemkollaps. Precis som du inte kan fylla en ballong med hur mycket luft som helst, förr eller senare så exploderar ballongen av trycket, den Svenska Staten är ungefär som en ballong, den är fin och grann när den är uppblåst perfekt men ju större den blir ju närmre kommer man smällen.

Jag tror det kommer bli så att man tvångsutlöser folks sommarstugor och fritidshus.
"Du har redan en lägenhet/villa alltså köper vi din sommarstuga/ditt fritidshus"
de kickar ju redan nu ut Svenskar från de kontrakt som de kan bryta för att stoppa in bidragstjuvmuslimer.

De kommer inte sluta förrens det hela exploderar eller de själva blir dödade. Inte fan kommer dessa religiösa galningar (ja dessa ateister är verkligen religiösa galningar, massinvandringskulten, ateistens sätt att få en mening i tillvaron i avsaknad av Gud så ersätter man Gud med massinvandring och annan liknande skit) sluta för att det blev för mycket, det finns inte i deras vokabulär, stopp och för mycket existerar inte, hållbarhet verkar inte heller finnas då det de håller på med absolut inte är hållbart redan nu, det var inte hållbart redan för 20 år sedan.

Som sagt antingen så exploderar eller imploderar systemet eller så dödas dessa, det är endera vad det ser ut som, det går inte att resonera med såna här religiösa galningar, trust me jag har väldigt stor erfarenhet av detta, det är omöjligt för det rationella tänkandet existerar inte hos dessa individer, det är antingen att de dör eller att de dödar dig. Så illa är det.
Citera
2016-08-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Idioter anser det naturligt (!) att svenska politiker blåser skattebetalarna.

Ja men fattar du inte att det är ett faktum? Det är något som var en nyhet för tre år sedan. "Blåser" och "blåser", det kan man tycka och anse, men att man köper bostadsrätter när man tagit in på tok för många flyktingar i ett land där det i områden där jobben finns råder extrem bostadsbrist redan tidigare, behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att det sker.
Hur ska man lösa bostadssituationen? Vi har mängder med folk, tusen och åter tusen, som ska bo någonstans. Man bygger inte lägenhetskomplex med infrastruktur på två veckor.
Självklart måste man köpa.
Bara en idiot och nolla blir förvånad.

Jag själv är höginkomsttagare, betalar mängder i skatt. Mängder av mina pengar går till detta. Men det är ett faktum och går inte att göra något åt. De är här. Det är barn, det är familjer, och andra självklart.
Det är bara att inse att vi kommer att ha extrema kostnader och samhällsproblem för säkert 50 år framöver. Men att bli arg, förvånad och tycka det är märkligt att kommuner köper bostäder i den situation som råder är bara korkat. Ett dagisbarn fattar den ekvationen.
NU har regeringen dragit ner till minimum på mottagningen, alla fattar att vi tagit in för många. Som sagt så kan inte ens SD spela på det hela längre. Därav deras oerhörda tystnad i media de sista månaderna.
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-16 kl. 21:54.
Citera
2016-08-16, 21:53
Medlem
Zilvios avatar
De kommuner som inte redan har en mängd lediga bostäder i allmännyttan får väl köpa in militärtält om de tvingas inhysa flyktingar. Ifall det inte är möjligt återstår att förhandla fram lösningar med andra kommuner med lediga lägenheter så att dessa kan utnyttjas.

Om det här vansinnet med inköp av bostadsrätter förverkligas/fortsätter måste man väl rimligtvis även köpa in bostäder till alla bostadslösa i kommunen också!?
Citera
2016-08-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
De kommuner som inte redan har en mängd lediga bostäder i allmännyttan får väl köpa in militärtält om de tvingas inhysa flyktingar. Ifall det inte är möjligt återstår att förhandla fram lösningar med andra kommuner med lediga lägenheter så att dessa kan utnyttjas.

Om det här vansinnet med inköp av bostadsrätter förverkligas/fortsätter måste man väl rimligtvis även köpa in bostäder till alla bostadslösa i kommunen också!?

Var ska vi placera de militärtälten hade du tänkt? Hygien? Infrastruktur? Personal? Hur löser man det på sikt? Vi kan liksom inte ha tältläger i 200 år.
Det är enkelt att säga att man ska placera ut tält men man får nog tänka både två o tre steg längre när man har beviljat personer asyl i ett land. Det är inget flyktingläger i norra Afrika vi pratar om.

Hemlösa svenskar ska hjälpas, och de hjälps. Det tål dock att tänkas på om man kanske ska hjälpa en krigsflykting före någon som förtappat sitt liv i droger. Bara för att ge ett exempel. Alla livsöden har sina egna historier naturligtvis, men tittar man på hemlösa svenskar är naturligtvis en majoritet som på ett eller annat sätt förtappat sitt liv i något typ av missbruk, spel, alkohol, droger, även om undantag finns.

Personligen ger jag hellre mina surt förvärvade skattepengar till en 9 år gammal krigsflykting från Syrien framför en 44 åring från Solna med ett 20 år långt drogmissbruk.

Men så ska man ju aldrig jämförs person med person.
Men det är enkelt att säga att man ska "hjälpa de egna först"
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-16 kl. 22:03.
Citera
2016-08-16, 22:09
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det är bara att inse att vi kommer att ha extrema kostnader och samhällsproblem för säkert 50 år framöver.

Sverige finns inte om 50 år. Det hela kommer att accelerera under dom närmaste åren tills den svenska staten upphör att existera. Dom dugliga och produktiva har redan lämnat landet då. Resten kommer att upptäcka vilken kall och ogästvänlig plats Sverige är när humankapitalet är kört i botten.
Citera
2016-08-16, 22:19
Medlem
Citat:
Var ska vi placera de militärtälten hade du tänkt? Hygien? Infrastruktur? Personal? Hur löser man det på sikt? Vi kan liksom inte ha tältläger i 200 år.
Det är enkelt att säga att man ska placera ut tält men man får nog tänka både två o tre steg längre när man har beviljat personer asyl i ett land. Det är inget flyktingläger i norra Afrika vi pratar om.

Hemlösa svenskar ska hjälpas, och de hjälps. Det tål dock att tänkas på om man kanske ska hjälpa en krigsflykting före någon som förtappat sitt liv i droger. Bara för att ge ett exempel. Alla livsöden har sina egna historier naturligtvis, men tittar man på hemlösa svenskar är naturligtvis en majoritet som på ett eller annat sätt förtappat sitt liv i något typ av missbruk, spel, alkohol, droger, även om undantag finns.

Personligen ger jag hellre mina surt förvärvade skattepengar till en 9 år gammal krigsflykting från Syrien framför en 44 åring från Solna med ett 20 år långt drogmissbruk.

Men så ska man ju aldrig jämförs person med person.
Men det är enkelt att säga att man ska "hjälpa de egna först"

Jaså? Många härbärgen delar ut tält och sovsäckar till hemlösa svenskar när det inte finns plats på härbärgena som invaderats av zigenare. Du tycker alltså det är okej att svenskar sover i tält men inte att asylanter gör det? Jag pissar på din obefintliga människosyn.

Dina s.k. "krigsflyktingar" är mördare, banditer och tjuvar. Hur tror du att de finansierat sin resa hit?

Jag hoppas att du inom en snar framtid hamnar på gatan och måste bo i trappuppgångar samt få uppleva att bli hänvisad till att tälta i en park för att härbärgena är fulla samtidigt som alla resurser i samhället läggs på "nyadeln". Du hade garanterat börjat knarka,.
Citera
2016-08-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Jaså? Många härbärgen delar ut tält och sovsäckar till hemlösa svenskar när det inte finns plats på härbärgena som invaderats av zigenare. Du tycker alltså det är okej att svenskar sover i tält men inte att asylanter gör det? Jag pissar på din obefintliga människosyn.

Dina s.k. "krigsflyktingar" är mördare, banditer och tjuvar. Hur tror du att de finansierat sin resa hit?

Jag hoppas att du inom en snar framtid hamnar på gatan och måste bo i trappuppgångar samt få uppleva att bli hänvisad till att tälta i en park för att härbärgena är fulla samtidigt som alla resurser i samhället läggs på "nyadeln". Du hade garanterat börjat knarka,.

"Många härbärgen delar ut sovsäckar".
Jovars. Tillåt mig småle.
Det är inte lätt när man får ekvationen 1+1 till 3.
Vi talar inte om 100 flyktingar som "ska ha någonstans att bo", i likhet med de hemlösa knarkare du pratar om.
Vi talar om hundratusentals flyktingar som fått asyl som ska integreras i det svenska samhället. Hur ska du lösa det? Placera dem i tältläger?
Är du på riktigt? Hur många högskolepoäng har du haft förmågan att skaffa dig?

Tänk realistiskt för fan. Jag är ingen påhejare av flyktingströmmen, men den är nu på minimum och den enorma massa vi beviljat asyl måste integreras och ordnas, snabbare än kvickt. Det kommer att ta årtionden att lösa det.
Det löser man inte med flyktingläger i Sverige. Det är inget norra Afrika som sagt. Hur är din tanke kring det hela? Att vi har hundratusentals flyktingar som på ett eller annat sätt måste generera pengar till Sverige? Du vet, vi kan inte bara sparka ut dem. Världen fungerar inte så. EU fungerar inte så. Vi har ett faktum och måste anpassa oss efter det.

Mördare, tjuvar och banditer finns det säkert. Liksom det finns tusen och åter tusen barn. 5 åringar, 10 åringar.
Inte ens den dummaste jävla nazisten kan blunda för det.

Och nej, tillåt mig småle igen. Jag kommer inte att börja knarka. Jag har en högst human människosyn. Jag kan räkna ut ekvationen 1+1 och jag vet att mängder av mina högavlönade skattepengar går till flyktingmottagandet. Du behöver inte oroa dig för mig vännen.
Dessutom, "nyadeln" är ju inget fenomen för knarksverige 2016. Det har funnits knarkare i alla tider i Sverige och man börjar inte knarka pga nyadeln. Inte jag heller.
Senast redigerad av M.J.A 2016-08-16 kl. 22:58.
Citera
2016-08-16, 22:56
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme

Den här extrema skillnaden i generositet gentemot svenskar och ekonomiska migranter från mellanöstern är fascinerande. Detta i Sverige dessutom. Det är som att någon där uppe verkligen går in för att förnedra svenskar så mycket som möjligt.
Citera
2016-08-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Den här extrema skillnaden i generositet gentemot svenskar och ekonomiska migranter från mellanöstern är fascinerande. Detta i Sverige dessutom. Det är som att någon där uppe verkligen går in för att förnedra svenskar så mycket som möjligt.

Det handlar om att prioritera.
Vad genererar mest pengar i långa loppet?
En 10-årig syrier som enkelt kan integreras i Sverige. Med tak över huvududet och lite skolgång löser det sig av sig självt. Hen kommer att bidra med oceaner av pengar till det Svenska skattesystemet i jämförelse med en hemlös Svensk på 43 bast.
Tvärt om kostar en syrier naturligtvis så mycket mer än en svensk så länge de inte integreras.
Det kan låta hemskt, men det är fakta.
Tillägg att vi har hundratusentals flyktingar.
In med dem i samhället. Det är enda räddningen för hela vår välfärd.
Citera
2016-08-16, 23:06
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
En 10-årig syrier som enkelt kan integreras i Sverige. Med tak över huvududet och lite skolgång löser det sig av sig självt. Hen kommer att bidra med oceaner av pengar till det Svenska skattesystemet i jämförelse med en hemlös Svensk på 43 bast.
Tvärt om kostar en syrier naturligtvis så mycket mer än en svensk så länge de inte integreras.

Det är som att en familj tog in ett adoptivbarn och slängde ut sina egna barn på gatan. Det kanske är ett normalt betéende för er inom pedofilvänstern men för oss andra känns det lite sinnesjukt. Det normala torde vara att man först prioriterar sina egna framför totalt främmande människor som är ekonomiska migranter med bajsbrun blick!
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-08-16 kl. 23:09.
Citera
2016-08-16, 23:16
Medlem
Citat:

Helt rätt och logiskt tänk. Även humanistisk tanke. Rymdkram.
Citera
2016-08-16, 23:31
Medlem
Zilvios avatar
Citat:

Nej jag vet inte var landets alla kommuner skulle placera ut tälten och det är ju som du är inne på inte någon långsiktig lösning för de som beviljats asyl men det är inte rimligt att kommuner i överhettade regioner köper loss lägenheter för att dessa människor ska kunna bosätta sig där. Om vi bortser från frågan vad det hela kostar och hur många som ska få asyl mm så kvarstår ändå att det enda rimliga är att de som kommer får bosätta sig där det finns lediga bostäder och i sveriges avfolkningsbygder finns det nog förhållandevis gott om både yta och lediga lägenheter.

Jag tycker det är självklart att kostnaden för att ta emot dessa invandrare måste fördelas på alla kommuner men det innebär som jag var inne på tidigare INTE att de kan bosätta sig i kommuner som redan har stor bostadsbrist och överhettning på bostadsmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in