Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Skillnad mellan dig och mig är att jag kan backa vad jag säger med egen erfarenhet. Det kan inte du.
Nej, som tidigare uppfödare och många år som testledare så har jag givetvis "iiingen aning" .. Och Reino med erfarenhet troligen tiotals år före du blev född och utbildad inom mentalsektorn har förstås "iiiingen" aning - för du har träffat några försvarsmaktshundar och har lite kompisar där.
Reino har arbetat professionellt med hundar i 35 år, bland annat har han tjänstgjort som dressyrchef på Försvarsmakten under många år.
[...]
Han är bland annat:
Domare i Bruks, 1:a klass A
Mentaltestdomare
Mentalbeskrivare
Mentallärare
Lärare på Hundtjänst
A-instruktör
Ordförande i Distrikt Väst, Schäferhundsklubben
http://www.hedeforsen.se/?page_id=155
sidan uppdaterades 2013 - så några år till har det givetvis blivit.
Citat:
Ta tex overallen som flyger upp. Den är betydligt närmare i ett L-test än i ett MH test när den flyger upp. Detta innebär så klart högre belastning på hunden i L-testet än i MH. Spöket är relativt lika. Ingen större skillnad.
HAHAHAHA ... och detta skulle tas som intäkt för att du vet vad du pratar om? Jösses.
Däremot har du ju inte förstått vad en MH-
BESKRIVNING - (
det existerar inget "MH-test") är och inte vad ett L-test är...
Därmed lämnar jag dig ... förstår inte TS att du blottat hela din okunskap i att inte ens veta att MH inte är ett test, utan en beskrivning, då får TS (och andra som läser) skylla sig själv om de tar råd från dig.