2016-08-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Jag förstår inte vad folk gnäller över. 87% har ju röstat för den här politiken. Ni får vad ni vill ha.

20 procent av dem som röstade var diverse babbar så 67% röstade för detta.
Citera
2016-08-16, 13:36
Medlem
Antivalents avatar
Så det krävs att någon kommun säger nej och går i bräschen.

Staten har ju egentligen bara en metod att på riktigt få sin vilja igenom och det är ju med våld/hot om våld.
Citera
2016-08-16, 13:42
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Kommer du ihåg den här?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18234744.ab

Med tanke på vad kommunerna gör nu och vad hus och bostadsrättslägenheter kostar så lär folk bli mer paranoida än någonsin.
Nej, den hade jag missat. Vilket scoop av Aftonhoran!

Citat:
Rasism och rasism förresten. Folk vill vara omgivna av människor de känner sig bekväma och trygga med. Oftast är det personer med liknande etnisk, kulturell och social bakgrund. Sen tror jag inte att nån blir särskilt störd av en persisk tandläkare eller assyrisk fastighetsmäklare direkt.
Jo, jag blir störd.
Citera
2016-08-16, 14:00
Medlem
Finns det ingen tråd där kommunernas innehav och köp av bostadsrätter kartläggs?
(Hmm, konfidentiellt eller är det offentliga uppgifter?)

Bostadsrättsföreningarna kanske vill hålla det för sig själva, så att när folk köper bostadsrätt vet de inte vid köpet hur många lägenheter som ägs av kommunen och inte heller vilka lägenheter det handlar om. Vilket system.

Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Svaret är JA.

Den som bor i en BR som ägs av kommunen kan göra precis vad fan som helst. Han har större besittningsrätt än grannen som har köpt sin lägenhet. Detta för att BRF inte kan kräva tvångsförsäljning om kommunen äger lägenheten. Om inte BRF vill ta matchen mot kommunens jurister till domstol, vill säga.

Hur vet jag detta? Jo, jag bodde i en liten förening i en av Göteborgs absolut populäraste områden. Lägenhetspriserna var skyhöga. Kommunen ägde fyra lägenheter sedan området byggdes på 60-talet.

Samtliga lägenheter hyrdes ut till folk med problem. Och då skall ni förstå att kommunen placerade de personer som inte kunde bo på särskilda boenden pga. att de skapade för mycket problem. Det var alltså ett bekvämt sätt för kommunen att 'dumpa av folk' de inte kunde hantera på annat sätt.

I två av lägenheterna bodde folk med grava psykiska problem , en kriminell missbrukare och en hoarder (manisk samlare).

Samlaren var värst. När det var dags att byta stammarna i samtliga lägenheter vägrade han att släppa in hantverkarna. Han monterade av dörrhandtagen. Detta medförde att fastigheten aldrig fick ett komplett avloppssystem.

Iofs. spelade det ingen roll, de hade inte kunnat jobba ändå, eftersom lägenheten var smäckfull med tidningar från golv till tak med bara gångar emellan. Skiten i hans lägenhet drog till sig råttor och ohyra men BRF kunde inget göra. Alla gemensamma utrymmen blev fyllda med skräp. Så höll det på i fem år.

Det var först när Brandförsvaret dömde ut lägenheten som 'en brandfara för allmänheten' som kommunen inte längre kunde ignorera BRF. Några år efter det att jag sålt försvann han och ersattes med någon ny. Det var enbart pga. de kommunala lägenheterna som jag valde att flytta annars hade jag gärna bott kvar.

Får väl erkänna att jag inte informerade den nya köparen om att kommunen ägde lägenheter i föreningen. Och det gjorde inga andra säljare heller, för den delen.

Så, ja, räkna med problem i föreningar där kommunen äger lägenheter. Och räkna inte med att de kommer bry sig ett jävla dugg om vem de placerar där.
Tror folk som tröttnar söker sig alltmer till nyproduktion, varvid priserna drivs upp där. Kanske byter de en större lägenhet i en stökig brf mot en mindre lägenhet i ett ännu dyrare område.

Allt medan kommunernas budgivningar naturligtvis även gör det dyrare att bo i de lite billigare brf där kommunerna köper in sig...
Citera
2016-08-16, 14:05
Medlem
DRD4s avatar
Härliga tider!

Helt underbart att folk som stressar och är överarbetade för att betala sina dyra lån och lyckas hålla en hög levnadsstandard och då slippa misären som ibland träffar en om man bor i hyreslägenhet kommer nu att få dessa bidragsparasiter som grannar!

Dessa rediga personer som gör allt rätt och röstar snällt på S och M och lånar minst 3 miljoner kronor till sitt fina boende kommer att bli belönade med att få socialt och demokratisk inkompatibla individer som är hjärntvättade i en medeltidssekt som grannar, och som till på köpet har fått allt detta fina GRATIS och inte nog med det dom kommer att besudla det också.

Detta är S och Ms sista spik i sin egna kista då denna väljargrupp har varit lite svårfångad för SD, till valet 2018 så tvivlar jag inte på 51% för SD.

Snyggt jobbat!
Citera
2016-08-16, 14:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Härliga tider!

Helt underbart att folk som stressar och är överarbetade för att betala sina dyra lån och lyckas hålla en hög levnadsstandard och då slippa misären som ibland träffar en om man bor i hyreslägenhet kommer nu att få dessa bidragsparasiter som grannar!

Dessa rediga personer som gör allt rätt och röstar snällt på S och M och lånar minst 3 miljoner kronor till sitt fina boende kommer att bli belönade med att få socialt och demokratisk inkompatibla individer som är hjärntvättade i en medeltidssekt som grannar, och som till på köpet har fått allt detta fina GRATIS och inte nog med det dom kommer att besudla det också.

Detta är S och Ms sista spik i sin egna kista då denna väljargrupp har varit lite svårfångad för SD, till valet 2018 så tvivlar jag inte på 51% för SD.

Snyggt jobbat!

Jo.

Att ligga sömnlös på grund av att det skriks och gapas och spelas hög arabisk musik klockan fyra på morgonen kommer nog att kännas ganska demoraliserande om man ska upp och jobba klockan sex. Så att man ska kunna fortsätta betala skatt så att grannarna som håller en vaken kan bo kvar

Ja just det: Glömde att det fanns lån på bostadsrätten som måste betalas också! Upp och jobba dumsvensk! Nu har du TVÅ bostadsrätter som ska betalas: Din egen och den som dina skränande arabgrannar bor i. Känns det bra? Det är väl ok dumsvenne? Bara man inte kallar dig rasist, eller hur?

Dumsvensken är så kuvad och undergiven under år av medial hjärntvätt att detta lär kunna fortgå helt ostört utan alltför mycket protester.

Dumsvensken lär göra det han är bäst på: Knyta näven lite hårdare i fickan.
Citera
2016-08-16, 14:31
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jo.

Att ligga sömnlös på grund av att det skriks och gapas och spelas hög arabisk musik klockan fyra på morgonen kommer nog att kännas ganska demoraliserande om man ska upp och jobba klockan sex. Så att man ska kunna fortsätta betala skatt så att grannarna som håller en vaken kan bo kvar

Ja just det: Glömde att det fanns lån på bostadsrätten som måste betalas också! Upp och jobba dumsvensk! Nu har du TVÅ bostadsrätter som ska betalas: Din egen och den som dina skränande arabgrannar bor i. Känns det bra? Det är väl ok dumsvenne? Bara man inte kallar dig rasist, eller hur?

Dumsvensken är så kuvad och undergiven under år av medial hjärntvätt att detta lär kunna fortgå helt ostört utan alltför mycket protester.

Dumsvensken lär göra det han är bäst på: Knyta näven lite hårdare i fickan.

Just det. Det sägs att det finns två sorters hundar: de som går till motangrepp om man sparkar på dom och de som inte gör motstånd utan bara blir sparkad på tills dom dör.
Svensken tillhör definitivt inte den första kategorin
Citera
2016-08-16, 14:43
Medlem
OntOmQs avatar
Kan inte staten köpa flera hus mitt på Östermalm och placera nyanlända där. Då hade vi äntligen fått reaktioner av viss magnitud.
Citera
2016-08-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Nej, deras "oro" är helt obefogad. Vad trodde de, de 87% som röstat för massinvandring? Att alla invandrare skulle placeras i idrottshallar för all framtid? Nu far de skörda frukterna av sina dumma val. Snart är det bara den riktiga överklassen, som slipper invandrare som grannar. Naturligtvis kommer detta att resultera i att manga bostadsrätter sjunker markant i värde.

En viktig fraga är naturlgtvis: Hur omfattande kommer detta att bli till slut?

Håller helt med dig! VAD trodde dom som röstade för egentligen?! På Tomtar och Troll, eller...
Citera
2016-08-16, 14:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sedan i mars i år är alla kommuner skyldiga att ta emot flyktingar. Detta i kombination med den akuta bristen på hyresrätter tvingar kommunerna att köpa bostadsrätter till de nyanlända.
Det är inte tillåtet att påtvinga folk sådant här. Se FN:s deklaration om kulturellt folkmord, särskilt punkt d:
Citat:
Kulturellt Folkmord
Ursprungsbefolkningar har den kollektiva och individuella rätten att inte utsättas för folkmord och kulturellt folkmord, inkluderande förebyggande av och kompensation för:

(a) Varje handling som syftar till eller har effekten av att de berövas sin sammanhållning som distinkt folkgrupp, sin kultur eller etnisk identitet.
(b) Varje handling som syftar till att beröva dem sitt land, territorium eller naturresurser.
(c) Varje form av folkförflyttning som syftar till eller resulterar i en kränkning av eller underminering av någon av deras rättigheter.
(d) Varje form av ackulturation med andra kulturer eller sätt att leva som påtvingas dem genom lagstiftning, administrativa åtgärder eller andra sätt.
(e) Varje form av propapaganda riktad mot dem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord
Citera
2016-08-16, 15:00
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Sveriges motsvarighet till bagada Bob heter just Sanecki. Man för verkligen Joseph grubbels vibbar när Jery sitter i tv soffa och sprider sina lögner om socioekonomisk skit. Grubbels var en jävla krympling som inte ens fick ett järnkors i 1:a Ww, Same shit är det med Jery.
Hum....När jag läser det du skriver så minns jag någonting som hände för länge sedan när jag var i 20 års åldern. Jag satt i min studentlägenhet och läste en tidningsartikel av Jerzy Snickisnacki. Redan då skrev han spalt meter om hur brottsligheten hela tiden minskade på alla sätt. Det tyckte jag var konstigt eftersom på den tiden så var det hans egna landsmän och några andra från öst som begick brott i Stockholm. Givetvis inte på långa vägar så allvarligt som idag. Men tillräckligt för att jag skulle undra ifall inte Snickisnacki var en stor lögnare.
Nu undrar jag bara om inte gubbfan är en evighetsmaskin.
Så sjukt att köpa br åt nyanlända. Om man tänker på hur det funkar i en brf och hur nyanlända vanligen bär sig åt så ser jag bara inte bra finns problem framöver.
"Nu Muhammed ska vi vårstäda så fint på lördag, vi ska räfsa löv, plocka ogräs och plantera små blommor.
" inte?
" Nej, ni får inte bo 14 st i lägenheten och låta varmvattnet rinna hela dagen. Ni får inte döda igelkottar. Man kan inte mata kråkorna med ben ifrån grillen. Vi vill inte höra böner ifrån din balkong på natten. Hur kan du nu ha 8 barn när du bara hade 2 när du fick bo här? Sluta döda folks hundar! Ja, vi är rasister här och snart åker du och dina jobbiga skitungar åt skogen där vi förr i tiden grävde ner fogdar och häxor.
Jasså, du inte förstå?
Citera
2016-08-16, 15:23
Medlem
submariners avatar
Hej,

Det jag funderar på är hur Kommunerna regelbundet (och kanske med frekventa byte av hyresgäster) ska kunna hyra ut lägenheter i andrahand om föreningens stadgar säger att all andrahandsuthyrning ska godkännas av styrelsen - många Brf. har blivit striktare gällande detta i dessa AirB'nB -tider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in