2016-08-16, 10:16
Avslutad
Har vi inte insett vid det här laget att denna massinvandring aldrig kommer fungera?! Är det inte på tiden med massdeporteringar nu?

Hur många finns det som egentligen skulle ha emot att kasta ut alla "flyktingar" utan medborgarskap? Vad är problemet egentligen?! Nu vet vi ju att de flesta saknar asylskäl.

Visst skulle det vara tumultartat och lite oroligt ett par år, men det är det väl värt?

Vi har redan bevisat oss duktiga sedan tidigare och vi kommer aldrig att kunna stoppa krigen i MENA-länder ändå. Det är normaltillståndet där.

Vad säger ni FB, är det inte dags nu?
Citera
2016-08-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Har vi inte insett vid det här laget att denna massinvandring aldrig kommer fungera?! Är det inte på tiden med massdeporteringar nu?

Hur många finns det som egentligen skulle ha emot att kasta ut alla "flyktingar" utan medborgarskap? Vad är problemet egentligen?! Nu vet vi ju att de flesta saknar asylskäl.

Visst skulle det vara tumultartat och lite oroligt ett par år, men det är det väl värt?

Vi har redan bevisat oss duktiga sedan tidigare och vi kommer aldrig att kunna stoppa krigen i MENA-länder ändå. Det är normaltillståndet där.

Du är ganska lovligt naiv om du tror att det är så lätt. Nej, det är ingen idé att diskutera några fantasier om massdeporteringar som aldrig kommer kunna bli av. Det bästa vi kan göra i Sverige är att genomföra faktiska politiska reformer som gör det så ogynnsamt som möjligt att söka asyl här. Fram till förra året hade vi också Irakier som den största utvandringsgruppen (större än svenskar) och det är en minoritet av alla invandrare. Så det är fullt möjligt.

Ålderstester, medborgarskapstest, skärpt anhöriginvandring, ingen förtur i bostadsköer eller gratis bostadsrätter, osv. (mycket av detta är redan på gång, om än alltför långsamt) kommer leda till ett kraftigt minskat inflöde och troligen ett kraftigt ökat utflöde.

Fred i Syrien är också viktigt, och där tycker jag att Sverige/EU bör stödja Assad eftersom han är den starkaste aktören och har störst chans att vinna kriget med litet hjälp. Sverige erkänner mig veterligen faktiskt fortfarande Assad som den rättmätige regimledaren i landet, och vi har diplomatiska förbindelser med hans regim.
Citera
2016-08-16, 12:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Vilken värld lever du i??

Förra året kom + 160 000 ekonomiska migranter (exkl romerna) de flesta via tio tolv andra länder med start vid Medelhavet.
Så bestämde SÄPO och de övriga statliga verken att hälften skulle skickas tillbaka dvs 80 000 "saknade skyddsbehov" som det så fint heter.

Hur många har returnerats? Länderna i NA vägrar ta emot. Länderna i ME anses för osäkra. You do the math.

Svensken vill i en tidningspoll att illegala immigranter ska få gratis sjukvård, logi, dagis och tandvård. Du vet, sånt som vi andra betalar merparten av våra löner till.
ILLEGALA IMMIGRANTER. Dvs olagliga, dvs har ingen rätt att vara här. Men ordet "illegal" har istället blivit till ordet "untouchable" i svenska verks öron. De väntar väl på ett till IKEAmord.

Vet du vad amerikanerna gör med sina illegala immigranter?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-08-16 kl. 12:28. Anledning: Stavfel
Citera
2016-08-16, 12:33
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Självklart behöver vi genomföra en långsiktig massdeportering, vilken kommer att ta tid att genomföra, men genom sofistikerad organisation bör det gå relativt fort. Deportering måste också kompletteras med en god politik där icke-svenskar exempelvis inte kan erhålla fullt medborgarskap och därmed inte fulla medborgerliga rättigheter i form av diverse statliga förmåner - allt för att öka incitamenten för icke-svenskarna att själva återvända till sina hemländer.

För att genomföra detta behöver Sverige bland annat återställa sin statssuveränitet. Detta kräver för det första kräver att vi lämnar EU, eftersom nationens självbestämmande blivit så oerhört undergrävt av den behörighet som givits EU att påtvinga medlemsländerna lagstiftning och riktningen mot än mer federalism. Därefter bör vi stärka vår självförsörjning och militära styrka.
Citera
2016-08-16, 12:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Det har varit dags i många år. Eller rättare sagt: Vi borde aldrig hamnat här.

Metafor: Om man inte vill ha myror som kryper över hela kroppen så är det smart att inte gå och lägga sig och sova i en myrstack.

Men det är detta som dumsvensken gjort. Och nu hoppas dumsvensken att "någon annan" ska lösa problemet.

Dumsvensken hoppas desperat på att det kommer att hjälpa att "rösta på SD". Eller så litar man desperat på att sossarna ska avisa 80 000 illegala. Tillåt mig skratta. Eller så är man så bottenlöst jävla korkad att man tror att att Moderaterna övergivit sin "öppna era hjärtan"-politik.

Men det är alltid någon annan. Polisen. Staten. Politiker.

Det kommer inte att hända. Det finns för mycket pengar i asylindustrin. Rötan sitter för djupt. Det är försent.

Det absolut enda som kan hjälpa är om det reser sig ett massivt motstånd på gräsrotsnivå. Ett MASSIVT motstånd. Så att politiker inser att de bokstavligt talat riskerar att dödas om de visar sig ute. Vi pratar stora medborgargarden. Nedbrända asylhem. Nedbrända bostäder och seriösa hot mot familjen för asylbaronerna. Då skulle det börja hända saker.

Men det kommer inte att hända.

Dumsvensken är för feg. Som någon skrev i en annan tråd: Svensken tillhör ett folk av slavar och trälar, och det märks. Dumsvensken låter sig glatt bli pissad i ansiktet och efteråt tackar han ödmjukt och undergivet. Ingen revolution att tala om har skett i Sverige någonsin hur förnedrat folket än blivit.

Och det kommer inte att ske nu heller.

Jag skulle bli synnerligen positivt överraskad om jag hade fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Jag tycker vi har för många svenne bananer jämfört med människor från resten av världen , inklusive de baltiska länderna i närheten, folk e så mycket skönare där. Tycker de e jätte tråkigt.
Så vi får väl antingen skicka iväg nåra svenne bananer eller se ill att få fart på invandringen igen

Ditt trollande har inte riktigt samma stuns längre. Börjar du bli lite trött? Otroligt att det finns användare på Flashback som inte fattar att du trollar.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2016-08-16 kl. 12:37.
Citera
2016-08-16, 12:51
Medlem
Självklart men tyvärr det finns alldeles för många naiva svenskar i detta avlånga land så det kommer inte ske.
Citera
2016-08-16, 13:05
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Svensken vill i en tidningspoll att illegala immigranter ska få gratis sjukvård, logi, dagis och tandvård. Du vet, sånt som vi andra betalar merparten av våra löner till.

Sen kan man ifrågasätta hur sanningsenliga sådana "polls" är när de beställs av etablissemanget. Säkert något liknande fusk där precis som de gör med BNP vs BNP per capita.

Sen vet jag inte om du pratar med människor i din vardag om detta ämne, men nästan alla jag känner har mer eller mindre svängt i frågan från för flyktingar till emot. Några av dessa är personer som röstat S hela sitt liv.
Summa Summarum - det är nog vääääääldigt många som är emot det nu, så även om TS kallas för "naiv" så är dennes frågeställning långt ifrån omöjlig.
Citera
2016-08-16, 15:14
Bannlyst
Jag är beredd att göra det som krävs för att deportera folket som kommer från tredje världen. Way of the samurai liksom, jag kan inte dö eftersom att jag redan är död. Hade gärna gått med i militären om det inte hade varit för våran muslimska regering
Citera
2016-08-16, 15:22
Medlem
PK-befriads avatar
Jo nu är det minsann dags. Jag skulle rösta för. Alternativet är värre.
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Sen kan man ifrågasätta hur sanningsenliga sådana "polls" är när de beställs av etablissemanget. Säkert något liknande fusk där precis som de gör med BNP vs BNP per capita.

Sen vet jag inte om du pratar med människor i din vardag om detta ämne, men nästan alla jag känner har mer eller mindre svängt i frågan från för flyktingar till emot. Några av dessa är personer som röstat S hela sitt liv.
Summa Summarum - det är nog vääääääldigt många som är emot det nu, så även om TS kallas för "naiv" så är dennes frågeställning långt ifrån omöjlig.
Det gjordes en intressant opinionsundersökning år 1993, alltså innan den mer intensiva massinvandringspropagandan dragit igång. 63% ville då skicka tillbaka "flyktingarna":

"I tidningen refererade Expressen till en opinionsundersökning som man låtit Sifo utföra. På frågan "Tycker du att myndigheterna aktivt skall försöka få de flyktingar som fått uppehållstillstånd i Sverige att återvända till sina ursprungsländer eller tycker du inte det?" 63 procent hade svarat att de borde förmås återvända, 24 procent tyckte motsatsen och 13 procent hade ingen bestämd uppfattning."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svart_p%C3%A5_vitt_(artikelserie)

Svenskar hade uppenbarligen sina prioriteringar mer i ordning år 1993.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-08-16 kl. 15:26.
Citera
2016-08-16, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jo nu är det minsann dags. Jag skulle rösta för.

Det gjordes en intressant opinionsundersökning år 1993, alltså innan den mer intensiva massinvandringspropagandan dragit igång. 63% ville då skicka tillbaka "flyktingarna":

"I tidningen refererade Expressen till en opinionsundersökning som man låtit Sifo utföra. På frågan "Tycker du att myndigheterna aktivt skall försöka få de flyktingar som fått uppehållstillstånd i Sverige att återvända till sina ursprungsländer eller tycker du inte det?" 63 procent hade svarat att de borde förmås återvända, 24 procent tyckte motsatsen och 13 procent hade ingen bestämd uppfattning."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svart_p%C3%A5_vitt_(artikelserie)

Svenskar hade uppenbarligen sina prioriteringar mer i ordning år 1993.

Tror du inte det är mer nu då? Jag tror att dom gömmer undan riktiga siffror jag. Det känns uppenbarligen i luften när man är bland svenskar där jag bor. "skicka tillbaka dom" liksom.

Sen är det ju inte bara flyktingkrisen, hade jag fått som jag ville hade vi börjat slänga ut folk som kom hit på 80-90 talet. Gör sverige svenskt och kristet igen!
Citera
2016-08-16, 15:33
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Tror du inte det är mer nu då? Jag tror att dom gömmer undan riktiga siffror jag. Det känns uppenbarligen i luften när man är bland svenskar där jag bor. "skicka tillbaka dom" liksom.

Sen är det ju inte bara flyktingkrisen, hade jag fått som jag ville hade vi börjat slänga ut folk som kom hit på 80-90 talet. Gör sverige svenskt och kristet igen!
Det lär vara fler än vad PK-folket vill påskina och fler än vad många svenskar vill erkänna. Innerst inne vill nog de allra flesta svenskar bo bland andra svenskar. Man kan inta lita på regimens propaganda i alla fall ,det är ett som är säkert. De har inte vårt bästa för ögonen.
Citera
2016-08-16, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackord
Självklart behöver vi genomföra en långsiktig massdeportering, vilken kommer att ta tid att genomföra, men genom sofistikerad organisation bör det gå relativt fort. Deportering måste också kompletteras med en god politik där icke-svenskar exempelvis inte kan erhålla fullt medborgarskap och därmed inte fulla medborgerliga rättigheter i form av diverse statliga förmåner - allt för att öka incitamenten för icke-svenskarna att själva återvända till sina hemländer.

För att genomföra detta behöver Sverige bland annat återställa sin statssuveränitet. Detta kräver för det första kräver att vi lämnar EU, eftersom nationens självbestämmande blivit så oerhört undergrävt av den behörighet som givits EU att påtvinga medlemsländerna lagstiftning och riktningen mot än mer federalism. Därefter bör vi stärka vår självförsörjning och militära styrka.

Du jag tänker som dig jag. Vilka tror ni det kommer bli som få skicka ut muslimerna? Precis, Inte är det någon feminist med rosa hår och trasiga byxor som lyssnar på Kent iallafall! Dom som dragit hit dräggen kommer gömma sig i källaren typ och sen klaga på oss vita män som läser bibeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in