Citat:
Ursprungligen postat av
Sockermissbrukare
Jag var lite sugen på att bygga ihop mig en Star Destroyer och ha som prydnad. Men då LEGO inte har dem i sortimentet längrå tänkte jag beställa bitarna. För att göra detta har jag laddat ner en ritning där jag kan se vilka bitar jag behöver.Problemet är att jag inte vet hur många av varje sort jag behöver utan jag har systematiskt jobbat mig igenom en del av ritningen och gjort som en lista. Detta är ett grymt mödosamt jobb!
Men om jag gör så här hoppas jag få tag i modellen billigare än vad de kostar på internet. Men vad tror ni? Är mina ansträngningar värda eller kommer slutpriset hamna på ungefär samma summa?
Oj oj oj. Du kunde gjort det enklare. ;-)
På bricklink.com (största sättet att köpa lösa bitar) kan du söka på vad settet heter (det finns flera star destroyers!), få en komplett lista över bitarna, automatiskt skapa en "wanted list" över de bitarna, och sen kan du se vilka säljare som dels har flest av de bitar du behöver, eller vilken som är billigast.
Om du väljer att göra på annat sätt bör du veta att Lego ändrade sina grå färger någon gång under 00 talet, så det finns 2 ljusa och 2 mörka färger. Om det är Imperial Star Destroyer du tänker på (har för mig att den kom ut 2007..?) Så producerades den både i de gamla och de nya gråa färgerna.