2016-08-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Ingen från klacken i Södra som står på andra sidan. Och jag känner inte igen honom så ingen som gått på särskilt många matcher.

Kan nästan garantera att han heller inte är från ÖFK.

Inte hetsig match innan. Det är Södra - ÖFK liksom.
Maxfixning som gick snett?

Enligt AIKs kvartalsrapport (och Aftonbladet) så kostade det 2.5 Mkr att lösa Alms avtal 1 3/4 år i förtid. Vår konflikt med Lagardere är fortsatt olöst.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article23345846.ab
Citera
2016-08-15, 22:22
Medlem
Nedanför hittar ni ett videoklipp när huliganen slog ned Östersund målvakten Aly Keita under dagens match mot Jönköping Södra

https://streamable.com/12jk
Citera
2016-08-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Inte Bosse, kan jag tala om för dig.

Han var åtminstone klubbdirektör då värvningen gjordes.
Citera
2016-08-15, 22:52
Avslutad
3-0 till ÖFK?
Citera
2016-08-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
3-0 till ÖFK?

Beror sig på....

2 kap. 15.1 § tävlingsbestämmelserna
Citat:
Om förenings lag vars spelare utan giltigt skäl lämnar spelplanen före
speltidens slut eller vars ledare, spelare eller supportrar, för vilka föreningen
kan anses vara ansvarig, under pågående match i tävling enligt seriemetoden
eller i anslutning därtill uppträder på ett sådant sätt att matchen inte kan
genomföras eller måste avbrytas av domaren, ska den icke felande
föreningen tillerkännas segern med målskillnaden 3-0, eller, om detta är
mer fördelaktigt, det målresultat som gällde då matchen bröts.

Är det en supporter till Östersund som rusade in bör J Södra få vinsten.
Citera
2016-08-15, 23:34
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Beror sig på....

Det var en "17-åring" skriven i Södertälje enl polisen i Jönköping och av de tv-bilder som finns, som iofs är otydliga, ser det ut som han kommer från J Södras del av läktaren...
Citera
2016-08-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det var en "17-åring" skriven i Södertälje enl polisen i Jönköping och av de tv-bilder som finns, som iofs är otydliga, ser det ut som han kommer från J Södras del av läktaren...

aha ok.
Citera
2016-08-16, 01:03
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Nedanför hittar ni ett videoklipp när huliganen slog ned Östersund målvakten Aly Keita under dagens match mot Jönköping Södra

https://streamable.com/12jk
Är det nr 21 - Fouad Bachirou - som springer fram och sparkar/stämplar 17-åringen? Domaren får ju hålla undan flera spelare som vill ge sig på honom. Undrar hur förbundet ser på det?
Citera
2016-08-16, 01:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Är det nr 21 - Fouad Bachirou - som springer fram och sparkar/stämplar 17-åringen? Domaren får ju hålla undan flera spelare som vill ge sig på honom. Undrar hur förbundet ser på det?
Kanske blir en presskonferens där dom är klädda i pyjamas och ska förklara ångesten över att precis ha gjort sitt livs största misstag så låter dom udda va jämnt och spelarna själva gör narr av grejen bara ett par veckor senare.

Avd: Tobias Sana.
Citera
2016-08-16, 01:19
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Helt ok. Stormaren bör ses som en död punkt. Hjältar som kliver fram här. Gero och Bachirou, två lirare jag aldrig lagt någon som helst vikt vid tidigare. Genombrott!

Hoppas verkligen att ingen spelare straffas. Låt resultatet stå bara.
Senast redigerad av OleYeller 2016-08-16 kl. 01:21.
Citera
2016-08-16, 01:34
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Beror sig på....

Men denna bestämmelse är ju ett skämt.
Det är ju helt godtyckligt hur domare, matchdelegater, polis och förbundet tolkar detta.
Se bara på skandalbeslutet efter IFK-Mff där det kastades 5-6 knallskott från bortaklacken mot bollkallar, fotografer, funktionärer och 1 jävla idiotkast från hemmasektionen.
Och Sana svarar med att gå till fysisk attack mot helt oskyldig betalande åskådare. Ett agerande som varit brottsligt om det skett på stan.
Han får inte ens gult kort!!!
Malmö vinner med 3-0???
16000 som betalat inträde får gå hem utan att fått nån valuta för pengarna!
Jag var där, och det gissar jag att du var också.
Varför spelades inte matchen klart? Det finns ingen rimlig förklaring till detta.
Och varför står Sana/Malmö helt utan ansvar i detta?

Skiter i vem puckot som sprang in var, men han skall faan inte avgöra slutresultatet.
J.Södra kan i min mening på inget sätt stå till ansvar för detta.

Vad är alternativet? Skall matcher på arenor likt Stadsparksvallen vara en omöjlighet?
Vi var kanske 3000-40000 där utan problem.

Det finns en ansvarig för det som hände på GU och det finns en ansvarig för det som hände på Stadsparksvallen.
Vi andra 10 000 tals supportrar skall inte straffas för detta. Och serien skall inte heller byggas på skrivbordsresultat.

Likt matchen i Gbg så undrar jag om det verkligen var helt omöjligt att spela klart matchen?
Det var 2min kvar!

Men nån assisterande domare eller matchdelegat kanske fick tårar i ögonen?
Citera
2016-08-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sådär, nu har vi hört tre olika uttal av Aidoo.

Ajdå, Aaiido och Ajdoo. Jag röstar på det sista, men vad är rätt?
För att flytta fokus lite från det tråkiga som skedde i Jönköping så måste man ändå lyfta fram Aidoo. Tredje matchen i rad han får förtroendet och återigen levererar han med råge. Sällan man ser mittbackar dominera på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in