2016-08-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Bilderna visar han oskyldig tror inte man går in i en affär helt normalt och köper pizza när man just har mördat någon. besides skulle han gjort det hade han flytt.
Detta är ett klassiskt knep för att försöka skaffa sig alibi. Efter utfört brott ser man till att hamna på en övervakningsbild. Hade NB befunnits sig där en timme tidigare kanske någon hade funderat över detta. Detta hade ändå inte gett NB alibi för aktuell tid.
2016-08-15, 02:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
nej jag syftade på medgärningsperson, som att en eller två till i trion var delaktiga i dödandet i större eller mindre omfattning.
Då finns ingen anledning att ange nån, ingen mening att flera får livstid.
Tvärtom så finns ALL anledning att ange någon.
Är en väldigt stor skillnad att bli dömd för mord än att bli dömd för medhjälp, delaktighet.
Att försöka så tvivel - var han mördare eller "bara" medhjälpare, "passivt" delaktig som städare kanske?

Han har ju redan försökt med detta flera gånger.
# Via Rönnbäck i rätten att misstänkliggöra brodern Aivaras
# Via Hurtig i överklagan att misstänkliggöra brodern Aivaras och frun Irina

Ingen gick på det.
Förutom några skribenter här ska tilläggas.
2016-08-15, 10:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Ja men moderatorerna har rensat bort en hel del av dessa inlägg för det var fler än mig (3 till) drabbade.
Tråkigt när det går snett och hoppas att det blir bättre.

Ja det är tråkigt att en del i tråden tycks bli så insnöade i sitt spår så det är bara deras åsikt som gäller och har svårt att acceptera att vi alla tänker olika. Vi borde ju egentligen inte sitta här nån av oss nu och skriva för NB är dömd för mordet och det är fastställt att det är han som är den skyldige med hjälp av DNA som han själv efterlämnat och ställt till det för sig och dessutom berövat en liten tjej livet på som fick lida något oerhört har jag en känsla av istället för att leva livet som det borde varit i normala fall. Så hemskt att ta in så man måste hålla det på distans för att inte helt tappa greppet, LH som med många andra unga med hela livet framför sig, borta. Fruktansvärt.
2016-08-15, 10:15
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trosor är en vanlig fetisch och de behöver inte ens sitta på förövaren; de används som rekvisita för sjuka fantasier (onaniföremål) om det så är doftminnen via ett visst tvättmedel eller parfym, att känslan från tyget i sig väcker minnen eller ett visst utseende (spetsar, färg). Mementos från offren eller en viss kvinna i personens närhet.
Den sjuke Rader tog som sagt med sig sin mors trosor vid sina onanisessioner i ladan i yngre ålder.

Han förde egna anteckningar och här ses tydligt hur aga (straff, disiplin) sammanblandas med närhet i tidig ålder och det sker en sexuell reaktion (Sparky är Raders namn på sin pitt). Dubbla budskap från modern. Fasthållen/frihetsberövad (händerna bakom ryggen) - våld, närhet och kärlek i en enda röra ihop med onanerande och hot om att Gud ska döda. Bondagefixeringen vaknar:

Senare övergick han till inbrott där han stal underkläderna, började använda kvinnokläder och vira in sig i snaror osv. (men utan asfyxofili).
Varför de i hela friden tänder på att se ut som en ren parodi på en kvinna har jag aldrig begripit - han ser helt absurd ut.
Andningen motsvarar väl den ultimata kontrollen och makten (playing God vid grandiositet). Nån form av forna kränkning, en störd sexualitet utvecklas och personen blir på sikt livsfarlig om fantasin tas i bruk.
Lever ett vanligt liv utåt, men med ett extremt patologisk inre.

Jaa du, det kan man fråga sig. Borde ju fått förakt av inte denna värld för sin så "snälla" mor, på nåt konstigt vänt det och tydligen helgonförklarat henne när hon väl undrade vad hon gjort? Dags att tänka på då. Undrar om det finns sånt sjukligt i kulisserna bakom NB också? Det finns alltid eller för det mesta i alla fall familjehemligheter. NB har ju brukat våld mot kvinnan han var gift med förut, så till vida att AB gick in och försvarade henne vad jag förstår som det är sagt.
Tycker ändå mitt upp i det hela att IB kom undan alldeles för lätt hon vet mer än vad hon sagt får jag en känsla av. Tror inte AB vet så mycket mer än vad han sagt däremot. Tänker på samtalet AB inte förstod mellan paret den natten du vet. Talades väl ryska och det kunde inte AB men tydligen NB.

Förrresten, blod i hjälmen? Hur har det kommit upp? På tröja och bh. Det har det väl inte sagts nåt om i från början eller har jag helt varit ute och seglat? Varit sjuk så jag har följt det här i tråden då och då. Bara undrade och bli nu inte ond på mig för det. Det har ju talats om blod på repstumpar, DNA tejp osv. Men detta hade jag faktiskt ingen aning om. Vet att du har koll på saker. Finns vissa här ute i tråden som är väldigt duktiga på att ha det. Jag är nog lite mer vimsig men så är jag ju bara en amatör också.
2016-08-15, 10:21
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, jösses som han kunde spöka ut sig själv och vad han hittade på att utsätta sig för.
Synd att han inte lyckades kväva ihjäl sig själv nån av dessa gånger för då hade ju många
liv kommit att sparas.
Ertappade inte hans fru honom vid ett tillfälle när han höll på därhemma i badrummet?
Hon fick väl närmast hjärtsnörp av den häpnadsväckande åsynen?
http://oaprendizverde.com.br/downloads/EstranguladorBTK.jpg
http://67.media.tumblr.com/21e819e6a5b0788d7a3025378909b72c/tumblr_n7qjx7DmCV1ten5u9o1_500.jpg
http://www.cvltnation.com/nsfw-bound-torture-kill-b-t-k-serial-killer-self-portraits-crime-scene-photos/

På tal om bilder så tittade jag häromdagen igen på när trådens mördare var och handlade
i affären med frugan drygt en timme efter mordet på Lisa.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/10/Nerijust-Bilevicius-smilar-till-Fru-i-aff%C3%A4ren-tiden-efter-Mordet1-e1454934984779.jpg
http://z.cdn-expressen.se/images/03/ff/03ff91a0f40248f6b515bdd1bf245502/16x9/680.jpg http://w.cdn-expressen.se/images/bb/16/bb1638d3b6694d8480bfbee61e83bb1f/16x9/680.jpg
En man har nyss begått ett fasansfullt mord på en tjej på 17 år och verkar helt oberörd.
Säkert mycket belåten med sig själv i dessa ögonblick. Och övertygad om att han ska klara
sig undan. Det är genomfört så perfekt hans lilla mord så det kan inte gå på annat vis.
Han börjar nog redan att se fram emot nästa flicka och nästa illdåd.
Det här gav mersmak onekligen.

Som om ingenting hade hänt, som om allt var precis som vanligt - så ter sig Nero när man
studerar honom där på fotona från affären.
Han har precis tagit en annans människas liv och tycker nog inte att det är någon stor
sak egentligen. Han anser sig vara i sin fulla rätt att mörda om han känner för det och
ingen har med det att göra. Samma anser en sån som Dennis Rader.
Därför ger sig HAT till känna hos Nerijus när han trots allt åkte fast och hamnade i domstol.
Han blänger hatiskt vid några tillfällen mot allihop därinne för vilka är dom att klandra
honom för vad han gjort? Idiotjävlarna borde ju förstå att det är han och hans behov
som gäller. Han gör vad han vill och det ska andra foga sig efter. Punkt slut.

Gästarbetaren från Litauen tog det oerhörda och oåterkalleliga klivet in i ondskans beckmörka
landskap där lidande och skräck åstadkoms och liv förintas och är naturligtvis i samma stund
en för alltid förlorad själv. Liksom Rader är.
Intet av mänsklighet finns kvar.

Men KÄRASTE NÅN, hur fan ser människan(?) ut?????? NB inte långt ifrån, upptakten kanske var IB:s trosor som med Radar. Ojojoj
2016-08-15, 10:26
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är en väldigt stor skillnad att bli dömd för mord än att bli dömd för medhjälp, delaktighet.
Att försöka så tvivel - var han mördare eller "bara" medhjälpare, "passivt" delaktig som städare kanske?

Ingen gick på det.

försöka duger! NB lyckas ju lura lilla mamma i hemlandet också, den lika dum den som gick på hans finter. Mycket lurar i kulisserna sa gäddan i vassen. Tror inte hälften framkommit om NB än. Bara känsla. Kanske finns folk därute nånstans som han gett sig på, kanske utsatt för kartläsning med eller utan livet i behåll? som inte vågar ge sig till känna ifall idioten blir fri efter avtjänat straff i snälla Sverige. Borde sänts hem till sitt hemland där de kan ta hand om sin egen skit. Amen.
2016-08-15, 10:30
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
nej, han flydde inte. Av den enkla anledningen att dels hade han begått det "perfekta brottet" och dels att han inte tyckte att det Var ett brott...

Han kände sig nöjd och glad. Totalt oberörd över vad han just gjort.

Han hade bara gjort vad han kände Lust till. Det hade han väl rätt till?

Jaa du, alltid skall förövaren försvaras av nån naiv. Han har ingen rätt till att ta livet av LH. Eller Adriana som var tänkt dagen innan, behöva vägbeskrivning va när man känner till området. Inte var det till Medelplana kyrka han skulle i alla fall det är en sak som är säker om man har nåt att tänka med innanför pannbenet. Mord i tanke redan då, kolla bara Radar som dykt upp i tråden. Fan han har ju ett clownansikte på sig eller vad är det för nåt??? Hjälp måtte man inte råka på såna i sitt liv.
2016-08-15, 10:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jaa du, det kan man fråga sig. Borde ju fått förakt av inte denna värld för sin så "snälla" mor, på nåt konstigt vänt det och tydligen helgonförklarat henne när hon väl undrade vad hon gjort? Dags att tänka på då. Undrar om det finns sånt sjukligt i kulisserna bakom NB också? Det finns alltid eller för det mesta i alla fall familjehemligheter. NB har ju brukat våld mot kvinnan han var gift med förut, så till vida att AB gick in och försvarade henne vad jag förstår som det är sagt.
Tycker ändå mitt upp i det hela att IB kom undan alldeles för lätt hon vet mer än vad hon sagt får jag en känsla av. Tror inte AB vet så mycket mer än vad han sagt däremot. Tänker på samtalet AB inte förstod mellan paret den natten du vet. Talades väl ryska och det kunde inte AB men tydligen NB.

Förrresten, blod i hjälmen? Hur har det kommit upp? På tröja och bh. Det har det väl inte sagts nåt om i från början eller har jag helt varit ute och seglat? Varit sjuk så jag har följt det här i tråden då och då. Bara undrade och bli nu inte ond på mig för det. Det har ju talats om blod på repstumpar, DNA tejp osv. Men detta hade jag faktiskt ingen aning om. Vet att du har koll på saker. Finns vissa här ute i tråden som är väldigt duktiga på att ha det. Jag är nog lite mer vimsig men så är jag ju bara en amatör också.
Du är inte vimsig. Det är alternativsekten som rör till allt med jämna mellanrum.
Du har rätt, bh, tröja och hjälm ingår inte i DNA-bevisningen mot Nerijus.
Vad jag kan minnas om hjälmen och mopeden så kunde det finnas kvar små spår efter en händelse längre bak i tiden när Lisa kört omkull.
2016-08-15, 10:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
försöka duger! NB lyckas ju lura lilla mamma i hemlandet också, den lika dum den som gick på hans finter. Mycket lurar i kulisserna sa gäddan i vassen. Tror inte hälften framkommit om NB än. Bara känsla. Kanske finns folk därute nånstans som han gett sig på, kanske utsatt för kartläsning med eller utan livet i behåll? som inte vågar ge sig till känna ifall idioten blir fri efter avtjänat straff i snälla Sverige. Borde sänts hem till sitt hemland där de kan ta hand om sin egen skit. Amen.
Han blir ju så småningom hemsänd till Litauen. Där kommer han att få en rättvis behandling. Där får han den behandling han förtjänat. Amen.
2016-08-15, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:

Ingen gick på det.
Det enda tvivel som finns sitter i skallen på ett fåtal personer i tråden. Rättsfallet skiljer sig inte det minsta från andra där gärningsman tiger och kriminella har dömts på betydligt mindre bevisning.

Den här bevisningen är stark.

Det enda som skiljer ut detta mordfall under tidens gång är stort mediapådrag, ett exceptionellt väl fungerande yppandeförbud och fortsättningsvis en ren parodi från hans advokat i form av misstro, insinuationer och stundom ren paranoia (Twin peak). Fortsättningsvis är det vaga uppgifter kring hans bakgrund samt ett ovanligt bisarrt utfört mord.

Detta i kombination har uppenbart fått personer med en läggning åt det mystiska, fulla av misstro, att gå igång i vilda spekulationer som inte håller ihop för fem öre om det så är planteringar, rättshaveri eller konspirationer.

NB har nått vägs ände och frågan handlar inte längre om "vem".

Sista halmstråna har varit NB som medhjälpare (den noble gentlemannen NB skyddar släkting) för att sen ge sig på motiv och gärningsbeskrivning (hedersamme NB är ingen snuskhummer) och nu tiger han troligen för ett medgärningsmannaskap.
Dessa sexualbrottslingar agerar i första hand ensamma och ingenting indikerar på en medspelare sett till den tekniska bevisningen, alibifrågan och att NB ses ensam i bilen.
Det finns ingen anledning att skydda en annan person i den här divisionen - det handlar inte direkt om snatteri utan livstid och för evigt utvisad, skam och ett helt förstört liv framledes.

Han verkar ha slagit in på en viss stig, sin vana trogen som extrem stönbock enligt frun. Strategin med att blåneka har säkert varit lyckosam tidigare ihop med förmåga att vara manipulativ. Att han har förmågan att låtsas som om ingenting hänt finns det bevis på:
Skype med morsan drygt 5 minuter efter att ha hanterat ett lik, pizza med frun inom en halvtimme som om inget speciellt hänt. Sjukt stört beteende med andra ord.
Senast redigerad av develi 2016-08-15 kl. 11:50.
2016-08-15, 14:03
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Helt perfekt läge att skylla ifrån sig på någon annan ju. Då hamnar man i Lindomeproblematiken som lyckas skaka fram ett rimligt tvivel i vissa fall.
nej i gamla Lindomefallet var det åklagarens misstag som friade mördarna.
Det kan man inte ha som strategi. Nejus nekade och överklagade flera ggr, han kanske fortfarande hoppas på resningsärende. Kanske kommer ett erkännande när hoppet tagit slut.

Citat:
Men eftersom att NB fortfarande inte har pekat ut någon, utom möjligen brorsan och frugan, så kan man tryggt anta att NB var ensam vid mordet av LH.
finns flera skäl att misstänka medgärningsperson:
Frugans dna och människohåren (som inte analyserades) på Ls trosor.
Inget dna på tejp och snöre på Lisa, inte heller på hennes grejer som spreds ut, men massor av Nejus dna på andra ställen (dvs mgp kan haft handskar).
Varken frugan eller brorsan har alibi för kritiska tiden.

Självklart kan det finnas medgärningspersoner oavsett om den åtalade eller dömde nekar till brott eller inte.

Citat:
samtliga kan dömas för mord. Kolla tidigare svar

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rader har utfört ett mord som är nästintill identiskt. Han är gift och lever dubbelliv. Han raggar runt i sitt närområde i bilen och letar projekt på samma sätt som med Adriana:
om du syftar på förfaringssätt så liknar de självklart varandra om du letar upp ett mordfall som liknar åklagarsidans hypoteser...
Men för bakgrund och person tycks skillnaderna mellan Rader och Nejus vara större än likheterna.

Citat:
Hur går det med gärningsbeskrivningen - fortfarande på ruta A?
Öhh...baahh...slangade diesel... blev arg som fan va...
trams, det har aldrig utlovats gärningsbeskrivning, jag har tagit upp detaljer i utredning och i åkl.hypoteser, thats it
2016-08-15, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
nej, han flydde inte. Av den enkla anledningen att dels hade han begått det "perfekta brottet" och dels att han inte tyckte att det Var ett brott...

Han kände sig nöjd och glad. Totalt oberörd över vad han just gjort.

Han hade bara gjort vad han kände Lust till. Det hade han väl rätt till?
Skit snack ha sa själv om han skulle gjort det hade han flytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in