Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-14, 23:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han kommer att ses som en ännu större förlorare än om han faktiskt förlorar?

Trump har en out för att kliva av om det ser hopplöst ut och det är narrativet som han driver stenhårt med en massa trams om valfusk etc dvs att systemet och media är "riggade" mot honom.

Så han kliver av i protest, vilket gör att han inte förlorar utan tvärt om framstår som en hjälte för sina kärnväljare dvs de som redan "vet" att det är så och därigenom så lever han personligen upp till kraven som hans narcissism ställer på honom - han får fortsätta vara dyrkad och inte bara någon som förlorade stort när det gällde.

Åtminstone är det min teori om mekanismerna bakom, i det fall att det osannolika inträffar och han faktiskt hoppar av.
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-15 kl. 00:03.
2016-08-14, 23:59
Medlem
Citat:
Mitt fel, tänkte helt galet när jag räknade åren.

Okej, men det verkar fortfarande suspekt att de inte är klara sedan 2009 och som det stod i en av dina tidigare länkar så sa han liknande 2008/2009 när Obama visade sitt bevis att han var född i USA osv eller tolkade jag det helt fel?

Nej. Trumps 2009 deklaration blev säkert godkänd under 2010 som brukligt. Men även i Sverige har Skattemyndigheten rätt till att gå ett antal år tillbaka och begära kompletterande handlingar, eller bara att granska på nytt det material som finns. Vill minnas att i Sverige är det 5 år tillbaka.

Bara på känsla är det ju troligt att i USA är det 7 år tillbaka som gäller och att Trump är under sådan granskning.
2016-08-15, 00:01
Medlem
heiss avatar
Citat:
Varför är dem godkända när de enbart gynnar Trump men annars så är de svartlistade? (kan det vara för att Trump supportrar inte klarar av när nyhetsmedia inte säger något positivt om deras idol?)

Men har du något annat som bevisar att Trump donerade pengarna som han lovade innan nyhetsmedia började tjata om det?
Det borde du veta såpass länge du hängt i tråden, eftersom detta är månader tillbaka så sa jag ju också ledtråd till dig, sleazy. Remember? You're a sleaze because you know the facts and you know the facts well.

Citat:
(kan det vara för att Trump supportrar inte klarar av när nyhetsmedia inte säger något positivt om deras idol?)
Hahahh sicket verktyg du är, skulle nyhetsmedia säga ngt positivt om Trump?? Jag skiter i vad de säger och likaså borde du, lyssna på vad Trump säger och han lämnar dig utrymme åt att tänka själv.
2016-08-15, 00:01
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Verkar vara lite svajigt. Newsweek publicerade den här underhållande undersökningen förra veckan: http://europe.newsweek.com/where-trump-irs-tax-audit-letter-488904?rm=eu

Så det hela verkar bero på om vi litar på Trumps advokater, vilket väl är tveksamt.
Håller med, Knappast att de håller på med en så lång revision och samtliga år av Donald.
2016-08-15, 00:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta..

Jag ärligt talat inte begripa att man ens "tänker tanken" om man är ärligt intresserad utav politik. Att ge upp slaget, innan det ens har börjat. Ämbetet är det högsta på jorden.

Vad är det som får dig att tro att Trump är ärligt intresserad av politik? Han är definitivt intresserad av makt, men det är inte samma sak.
2016-08-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Verkar vara lite svajigt. Newsweek publicerade den här underhållande undersökningen förra veckan: http://europe.newsweek.com/where-trump-irs-tax-audit-letter-488904?rm=eu

Så det hela verkar bero på om vi litar på Trumps advokater, vilket väl är tveksamt.

Vi vet ju helt 100% säkert att 2015 deklarationen är under granskning iallafall. Det gör det ju högst troligt att även tidigare deklarationer används, som referens åtminstone.
2016-08-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vi vet ju helt 100% säkert att 2015 deklarationen är under granskning iallafall. Det gör det ju högst troligt att även tidigare deklarationer används, som referens åtminstone.

Antagligen. Det finns ju ingen anledning att hitta på att 2009 fortfarande undersöks när han likväl vägrar att lämna ut det avklarade 2008...
2016-08-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vad är det som får dig att tro att Trump är ärligt intresserad av politik? Han är definitivt intresserad av makt, men det är inte samma sak.

Han är inte nödvändigtvis intresserad av politik, däremot är han intresserad av USA och dess befolkning.
2016-08-15, 00:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Detta är nog närmast en definitionsfråga.., på vad är "kryddor respektive smakämnen"..

(blev närmast en slump, att det var ert inlägg jag i "andra hand" svarade på. Har nog noterat ert politiska intresse i flera trådar DaEzz, och..det är seriöst. Fast vi kan stå på "olika sidor". Men jag ser det inte hos alla..)

Enligt mig så är Trump intresserad utav politik, hans makt har inte tills nu räckt. Han har ju "endorsat" den ena, efter andra politikern tidigare. Nu måste han "löpa linan ut".

Skall komma med en "knäpp" parallel åt det andra hållet..

Senast redigerad av Snapcount 2016-08-15 kl. 00:27.
2016-08-15, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GungaDin
Just nu verkar pollsen stabila, Clinton leder rätt så betryggande.

Med hur blir det sen?

Tid finns, men har Trump vilja, självdisciplin, att visa att han är presidentmaterial?

Som det verkar så fortsätter Trump att vara sin egen bästa vän, han gör och säger det han vill, och han tar emot bekräftelse från fansen.

Men andra drar sig undan.

Kanske blir det inga dramatiska förändringar, eller ett dramatiskt slut, utan många mindre blödande sår, de flesta har han tillfogat sig själv.

Inget av såren är i sig dödligt, men tillsammans så leder de till att Trumps kampanj förblöder.

Euripedes sa det på ett annat sätt. "Den gudarna vill förgöra. Honom gör de först vansinnig."

Alla verkar ha glömt bort att vi har debatter att se fram emot. Där är Trump stark, och Clinton kommer se ut som en svag liten gammal tant. Det har spekulerats i att Clintonkampanjen lobbar för att debatten ska hållas sittande, antagligen pga Hillarys dåliga hälsa. Det är inte omöjligt att hon får ett anfall eller något annat knasigt händer mitt under direktsändning, vilket effektivt avslutar hennes politiska gärning per omgående. Det är 3 debatter mellan Hillary & Trump. Kommer Hillary verkligen orka stå emot Trump i direktsändning när hela Usa tittar? Jag är tveksam. Sen är det en debatt mellan VP:arna, Kaine vs Pence. Där är också Pence starkare tror jag. Ger ett stabilare intryck. Kaine är en fjant.

Vi har också att vänta ännu fler läckor från Wikileaks. Hennes hög av skumraskaffärer växer sig snabbt till ett berg. Det är inte omöjligt att det kommer fram saker som verkligen decimerar henne.

För närvarande verkar Trump lida av verbal diarré som är till hans nackdel. Men det kommer hända mycket de kommande månaderna. Trump har fortfarande stor chans att vinna. Titta inte så mycket på pollarna i det här stadiet. Det är inget vanligt val.
2016-08-15, 00:39
Bannlyst
Citat:
Trump har en out för att kliva av om det ser hopplöst ut och det är narrativet som han driver stenhårt med en massa trams om valfusk etc dvs att systemet och media är "riggade" mot honom.

Så han kliver av i protest, vilket gör att han inte förlorar utan tvärt om framstår som en hjälte för sina kärnväljare dvs de som redan "vet" att det är så och därigenom så lever han personligen upp till kraven som hans narcissism ställer på honom - han får fortsätta vara dyrkad och inte bara någon som förlorade stort när det gällde.

Åtminstone är det min teori om mekanismerna bakom, i det fall att det osannolika inträffar och han faktiskt hoppar av.
Man har hört din teori sedan Trump kandiderade till presidentposten. Den är mycket långsökt om jag ska vara ärlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Problemet är bara att i primärvalen så såg man ingen Bradley-effekt. Jag hoppas också på en sådan men jag tror inte den existerar i det här valet, eller att den är relativt liten, och jag tror dessutom att de flesta amerikanska institut gör större ansträngningar att komma tillrätta med en sådan eventuell effekt jämfört med svenska institut.

Trump måste helt enkelt öka kraftigt i opinionen för att vinna.
I senare skedet när Trump gick från att vinna pluralitet till att vinna majoritet av väljarna började han underskattas. Det kan betyda att Bradley-effekten finns främst hos de som har negativ bild av Trump/hade någon annan som favoritkandidat.

Men för närvarande leder Clinton med 7-8% enligt opinionsmätningarna.
2016-08-15, 00:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Alla verkar ha glömt bort att vi har debatter att se fram emot..

Plus en sak till..

Trump har gång, efter gång på FOX återkommit till att man ifrån "Trump-lägret" inte tills nu satt ut pengar i reklam..(man har sparat de)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in