@Tatiana: tycker också det låter märkligt när polisen säger att de inte vet vem som begärt att en polisutredning skall återupptas.
Ang en annan märklighet; vad säger polistalespersonen egentligen: drunkningen har varit 'en del' av en fu. Varför uttrycka det så? Betyder formuleringen att polisen även utredde ngt annat kring personen/personer i den drunknades krets?
Kan en fu ha initierats innan drunkningen, en fu man inte kom längre med iom dödsfallet och därför lades den ned och det är nu anledningen till att 'någon' har begärt ett omtag?
(förstår graden av spekulation här men tycker detta med 'en del' tarvar en förklaring, el så märker jag bara ord )
Jag har funderat detsamma att någon utredning var pågånde när drunkningen hände? Eller att han anmält något?
Om nu GM är JM så är hon väl försvunnen efter som inget händer.
Kan man anta att hon gjort slut på det?
Vadå "inget händer", det verkar ju som att polis ska höra en massa andra först så de ev. kan finna anledning att förhöra. Så från det polis/åklagare har reda på kanske det inte finns mycket till skälig misstanke, ska de dit och fika för att bara synas där för sakens skull?
Det verkar ju som att man från polisen rätt tydligt indikerar att de inte funnit anledning att driva någon utredning mot JM hittills men ändå verkar det som att bloggare och i viss mån ekuriren driver på med antydningar som inte går att konkretisera till att utgöra brottslig gärning? Det är ju tjänstefel av åklagare att väcka åtal om de inte har tillräckligt så de kan anta att det leder till fällande dom. Även om "alla" nu skulle tycka illa om henne.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-14 kl. 20:52.
Mycket skitsnack om JM men i inget har hittills konkretiserats. Tycker tv synd om henne och undrar om drevet hade varit lika hårt om hon varit man. Vilket inte innebär att jag är feminist eller allmänt tycker att kvinnor är missgynnade. Jag vill gärna ha fakta och plausibla teorier, inte skitsnack.
Mycket skitsnack om JM men i inget har hittills konkretiserats. Tycker tv synd om henne och undrar om drevet hade varit lika hårt om hon varit man. Vilket inte innebär att jag är feminist eller allmänt tycker att kvinnor är missgynnade. Jag vill gärna ha fakta och plausibla teorier, inte skitsnack.
Vi vet ju inte vad som är skitsnack. Skvallret kan ju visa sig stämma.
Och uppgifter som dessa är ju inte "skitsnack":
Citat:
"Någon har pratat in ett meddelande på en av redaktionens telefoner som använts vid konfrontationen med den kvinnliga chefen. Samtalet kom från ett telefonnummer som står registrerat på kvinnan. I meddelandet berättar en man att han ska tolka åt, vad han säger, en av pojkarna. Den tolkande mannen hävdar att pojken vill ta tillbaka uppgifterna om vilken kvinnan var på sexfilmen. I stället skulle det vara en annan icke namngiven kvinna. Därefter tackar de för samtalet och lägger på."
Liten nätt personlighetsbeskrivning av JM från förra tråden, blandade användare.
Jag är fullt medveten om det då jag följt tråden om inte annat länkas det flitigt inlägg från den
tråden till denna för att t ex göra nätta personlighetsbeskrivningar. Lite skillnad på att ligga med "skäggbarn" eller att mörda sin förälder gissningsvis triggar det ena "brottet" lättare igång en överklagan än det andra brottet. Tror du inte ?
Och du vem ställer man följdfrågorna till ifall man har sådana då den "förra tråden" är död fastän
man annonserat ut denna mordtråd i den "förra tråden". Kanske det går bra att ställa följdfrågorna
till dig då ingen som gjort de nätta personlighetsbeskrivningarna finns tillgängliga här.
Läs igenom inläggen du länkade en gång till så skall du se att det ena inlägget tar ut det andra speciellt gällande paret denna tråd handlar om. Den ene insatta säger att dom är fina
människor och den andre insatta säger att dom är fifflare och jag, ja vad säger jag då. . .
. . . byskvaller säger jag
Senast redigerad av LKVN 2016-08-14 kl. 21:30.
Det är nog lite för tidigt att tycka synd om kvinnan. Vänta och se...
Fast att abonnemanget tillhör henne behöver ju inte betyda att det var hon som ringde, eller att den som ringde gjorde det på hennes uppdrag eller ens med hennes vetskap. Om det är telefon någon av ungarna har kan det ju vara lärare eller kompisars föräldrar eller vem fan som helst som fysiskt kan låna/korpa telefonen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-14 kl. 21:45.
Men hittills har väl ingen "hyllat" Johanna, så angående henne verkar det finnas en konsensus.
Ja det finns det absolut, som även kan stämma. Men jag tror inte förhören beträffande mordet på G.M och mordförsöket på hans fru avhandlar silikonbröst och lösnaglar för serru på det blir det garanterat ingen anhållan.
Men skvallra på ni alltid kul med skvaller och visst finns egentligen inget annat heller att debattera
för det är inte mycket som läckt annat än om att ett anhållande enligt källor är mycket nära på en
41-åring med anknytning till familjen utöver det är locket på.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-14 kl. 21:53.
Fast att abonnemanget tillhör henne behöver ju inte betyda att det var hon som ringde, eller att den som ringde gjorde det på hennes uppdrag eller ens med hennes vetskap. Om det är telefon någon av ungarna har kan det ju vara lärare eller kompisars föräldrar eller vem fan som helst som fysiskt kan låna telefonen.
Visst, självklart går det inte att bevisa att det varit just hon som legat bakom samtalet, men man får nog säga att det väcker misstankar. Jag ville bara visa att alla uppgifter inte är "skitsnack", denna kom ju från en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ja det finns det absolut, som även kan stämma. Men jag tror inte förhören beträffande mordet på GM och mordförsöket på hans fru avhandlar silikonbröst och lösnaglar för serru på det blir det garanterat ingen anhållan.
Men bonusinfo är ändå välkommet... Även om det naturligtvis är knepigt att hålla isär vad som är topic i trådar med gemensamma aktörer.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-14 kl. 22:00.
Men hittills har väl ingen "hyllat" Johanna, så angående henne verkar det finnas en konsensus.
Fel. Ingen konsensus. Hur skulle man kunna hylla en person som hela tiden baktalas?
Den här tråden handlar inte heller om henne utan om ett brott riktat mot hennes föräldrar. Det antyds att hon är på något sätt skyldig till brottet vilket verkar osannolikt.