2016-05-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Finns det något nytt om "Skåning"?

Jag gick förbi ringen vid Skanstull häromveckan. En uteliggare/alkis satt utanför ingången och hade en skylt med text intill sig. Det stod att han hade medverkat i filmen "ett anständigt liv". Kan det vara skåning måntro?
Citera
2016-05-17, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Ja men du målar upp ett hypotetiskt scenario. En läkare kan ge en kontrollerad dos vin varje dag till sin patient utan konsekvenser. En drog som är fysiskt och psykiskt beroendeframkallande är den värsta drogen som finns. När du väl går på heroin kan du inte tänka, ja jag är bara fysikt beroende just nu så efter avtändningen är allt okej. Heroin skriver om hela din hjärna.

Hypotetiskt? Läs Rolling Stones, eller vilket sextiotals rockband som helst som överlevt 70 talet.. Har man stålar, slipper äckel och vidrigheter och har läkare som tar hand om eventuella problem kan man leva precis lika länge som normalbefolkningen som heroinbrukare. Det är inte knarket som dödar det är livet man tvingas leva.
Citera
2016-08-13, 20:11
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
https://youtube.com/watch?v=sKFz1xlPwWs

Kollade det här klippet nyss och såg i kommentarerna efteråt att någon, för bara ett par timmar sedan i skrivande stund, påstår att "Skåning" skall ha avlidit nu i Augusti. Sant eller ej men hedervärt att han klarat sig så länge med tanke på hur han såg ut i filmen.
Citera
2016-08-14, 00:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
https://youtube.com/watch?v=sKFz1xlPwWs

Kollade det här klippet nyss och såg i kommentarerna efteråt att någon, för bara ett par timmar sedan i skrivande stund, påstår att "Skåning" skall ha avlidit nu i Augusti. Sant eller ej men hedervärt att han klarat sig så länge med tanke på hur han såg ut i filmen.

Nej, Sven-Åke Dyhlén är still going strong.

Det har säkert avhandlats i tråden, men varför kallas han för Skåning? Är det några andra som fortfarande lever?
Citera
2016-08-14, 00:27
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Janne skrev i fredags på sin fb-sida att Skåning avlidit samma dag.
Citera
2016-08-14, 00:30
Medlem
FruWinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Det har säkert avhandlats i tråden, men varför kallas han för Skåning? Är det några andra som fortfarande lever?

Det var kanske hans favoritdryck?
Citera
2016-08-14, 00:53
Medlem
Oakenshields avatar
Även den äldre dam som kommenterat Jannes bild (som nämndes här i våras) skrev på sin fb att Skåning avlidit 12/8. Vila i frid.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...3e&oe=581179A7
Citera
2016-08-14, 01:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Janne skrev i fredags på sin fb-sida att Skåning avlidit samma dag.

Då förstår jag. Kollade bara upp honom på Ratsit, och där finns han förstås fortfarande. Jag ber om ursäkt.
Citera
2016-08-22, 22:08
Medlem
fulsnuss avatar
Usch, trist att Skåning är borta. Samtidigt är det kul att han fick ett långt liv, med modsmått mätt. Nån frågade om andra modskaraktärer finns i livet och Kenta Bergqvist lever fortfarande. Bor i Helsingborg. Jag hittade faktiskt ett nyhetsklipp där han är med för nåt år sen eller två. Man både hör och ser att det är samma Kenta. Superkul!

https://www.youtube.com/watch?v=wWL9QM0hE1M
Citera
2016-08-25, 12:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Kan bekräfta, Skåning finns inte på Ratsit längre.
Citera
2016-09-09, 09:29
Medlem
Ballickers avatar
Hur är det med trilogin egentligen? Tänker mest på Ett Anständigt Liv. Vissa grejer måste ju vara iscensatta?

T.ex när Kenta och Stoffe snackar i telefon. Och slutet, när Kenta går ut och börjar bråka med gamla pundare och kastar in yxan i skyltfönstret.

Och en bonusfråga: När man ser Stoffes lik, varför har han en massa slangar osv i armen? De hittade ju honom död. Fyller de nån sorts funktion, typ motverka rigor mortis eller något?
Citera
2016-09-09, 15:25
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballicker
Hur är det med trilogin egentligen? Tänker mest på Ett Anständigt Liv. Vissa grejer måste ju vara iscensatta?

T.ex när Kenta och Stoffe snackar i telefon. Och slutet, när Kenta går ut och börjar bråka med gamla pundare och kastar in yxan i skyltfönstret.
Ja, dessa scener är arrangerade. Framgår av DVD:ns kommentarspår. Även småscener som när Skåning tar en fix på en skitig toalett är arrangerat på Filmhuset har jag för mig, för att få till ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in