Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-13, 18:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Han sa på något rally igår eller förrgår att någon poll hade visat dem i princip lika.
Men jag tror man får ta pollsen med stora skopor salt av flertal anledningar.

Framförallt är det bra att han förbereder sig inför det kommande valfusket också, kanske har han läst mina inlägg? jag har varnat för valfusket länge.

I värsta fall kan ju pollsen stämma dock.. Men då är det ju tur att The Don har 2nd amendment folket på sin sida

Tror knappast han vet vem du är eller att du ens existerar som abstrakt tanke, han har alltid tjatat om valfusk och hur han kommer att förlora tack vare valfusk.

Vi såg det i premiärvalen och vi ser det nu med, han vill bara inte framstå som en förlorare om/när han förlorar utan han vill framställa sig själv som en som vart lurad på sin vinst tack vare att systemet var riggat mot honom.
2016-08-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror knappast han vet vem du är eller att du ens existerar som abstrakt tanke, han har alltid tjatat om valfusk och hur han kommer att förlora tack vare valfusk.
Haha, ironin kanske inte lyste igenom så mycket som det va tänkt

Citat:
Vi såg det i premiärvalen och vi ser det nu med, han vill bara inte framstå som en förlorare om/när han förlorar utan han vill framställa sig själv som en som vart lurad på sin vinst tack vare att systemet var riggat mot honom.
Systemet ÄR riggat mot honom.
Men han har en vana att vinna, Crooked har väl inte åstadkommit något bra i hela sitt liv?
Så jag tror han fixar det.. På ett eller annat sätt
2016-08-13, 18:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Haha, ironin kanske inte lyste igenom så mycket som det va tänkt

Det var nog min sarkasm som inte var tydlig

Citat:
Systemet ÄR riggat mot honom.
Men han har en vana att vinna, Crooked har väl inte åstadkommit något bra i hela sitt liv?
Så jag tror han fixar det.. På ett eller annat sätt

Det är han själv som inte spelar efter systemet regler, han skulle ha exakt samma problem som affärsman om han körde helt sin egna väg inom affärsvärlden.
2016-08-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur går det för Trump nu? Åt helvete eller är det stabilt under Clinton?

Den senaste undersökningen visar på att Clinton leder med 1%.

http://www.latimes.com/politics/

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Edit:
En procent igår och tydligen tre procent idag...
Senast redigerad av Brille68 2016-08-13 kl. 18:30. Anledning: uppdaterade siffror...
2016-08-13, 18:31
Medlem
Citat:
Det är han själv som inte spelar efter systemet regler, han skulle ha exakt samma problem som affärsman om han körde helt sin egna väg inom affärsvärlden.

Precis!
Han följer inte de Politiskt Korrekta reglerna.
Vilket är SÅ JÄVLA BRA!
Det är det som behövs just nu efter ett par decennier i fullskalig (pk)masspsykos.
2016-08-13, 18:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den senaste undersökningen visar på att Clinton leder med 1%.

http://www.latimes.com/politics/

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Edit:
En procent igår och tydligen tre procent idag...

Alltså är det som vanligt.
2016-08-13, 18:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Precis!
Han följer inte de Politiskt Korrekta reglerna.
Vilket är SÅ JÄVLA BRA!
Det är det som behövs just nu efter ett par decennier i fullskalig (pk)masspsykos.

Du behöver inte vara politisk korrekt för att spela efter spelets regler utan spelets regler kräver att man visar att man är mer än en enda person som är villig att sköta det hela.

Bland annat så skall Trumps VP vara ute i fält och göra sig själv sedd och hörd minst lika mycket som Trump själv och Trumps representanter skall kunna svara på alla frågor om hans kandidatur och vad han vill.
2016-08-13, 18:48
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potato...Russo
Du säger att han inte är korkad. Samtidigt säger du att han inte känner till hur det amerikanska systemet är konstruerat. Antyder du att han är naiv? ***Se min fetning***

Ja, naiv, absolut. Jag säger inte att han inte känner till hur det amerikanska systemet fungerar, allt är ju möjligt så är han naiv kan han tro att han kan bryta det i alla fall.

Jag tror som sagt att han "bara" bryr sig om att nå presidentposten och inte har någon röd tråd. Annars får jag inte ihop hans icke-interventionistiska uttalanden och nyordning av utrikespolitiken med att välja Pence som VP och ännu värre överväga Bolton som utrikesminister.
2016-08-13, 18:48
Medlem
Citat:
Du behöver inte vara politisk korrekt för att spela efter spelets regler utan spelets regler kräver att man visar att man är mer än en enda person som är villig att sköta det hela.

Bland annat så skall Trumps VP vara ute i fält och göra sig själv sedd och hörd minst lika mycket som Trump själv och Trumps representanter skall kunna svara på alla frågor om hans kandidatur och vad han vill.
Den enda regeln är att man måste tillhöra "establishment" och stödja deras idéer om globalism och Politisk Korrekthet osv.
Då får man uppenbarligen spela efter sina egna regler, titta på Crooked Killary t.ex.

-------------------------------------------------------------

På ungefär samma ämne:
Hannity 8/11/16 - Sean Hannity exposes Liberal Media bias against Donald Trump with Proof

Han visar bland annat på hur orättvist etablissemangsmedia behandlar The Duke's endorsement av Mr. Trump och Orlando-Terroristens farsas deltagande på rally och endorsement av Crooked H.

Edit:
Spola 15min in!
Humor på hög nivå!
Senast redigerad av Radiopsykologen 2016-08-13 kl. 19:00.
2016-08-13, 19:03
Bannlyst
Jag kollade precis en dokumentär på 40 minuter om byggandet av Trump tower i Chicago från 2014. En journalist träffar olika personer som har hand om byggandet, och deltar själv på själva byggarbetsplatsen. Ger en liten inblick i Trumps organisation. https://www.youtube.com/watch?v=pXM1UdmULPk Frågan är hur mycket själv Trump deltar i processen. Jag får iallafall intrycket av att han har kunskap om byggbranschen.
2016-08-13, 19:04
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
För att få bli President i USA måste man vara född i landet. Det är lag på det.

Att offentliggöra skattepapper är varken en lag eller regel.

Att offentliggöra skattepapper som republikanernas presidentkandidat är visst en regel. Regel = kutym, vana, sedvänja, norm, bestämmelse inom en grupp. Det är dessutom ett bra medel för en kandidat att visa att man har rent mjöl i påsen. Speciellt när man beskyller andra för att inte ha det.
2016-08-13, 19:16
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Någon funktion måste de ha haft. Vad var meningen med att de stod där?

Säkert för att skrämmas - de bar ju alltid väl synliga gevär. Vad jag säger är att de svarta pantrarna kanske motsvarar någon tiondels procentenhet (på sin höjd) av tänkbara Trump-"observatörer", så den eventuella effekten går ju inte att diskutera i samma rum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in