Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-13, 15:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Den vanlige väljaren skulle aldrig reagerat över hans 2nd amendment uttalande om det inte vore för ljug-media.

Jag hade hoppats att det vore så. Men tvärtom så tolkar även en stor andel Trump-anhängare det på samma sätt. Så misslyckandet är helt och hållet Trumps eget. Vad han än menade med det så var det så det landade i etern, och skulle ha gjort det även om ljug-media inte ens existerat.
2016-08-13, 15:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Trumps uttalanden är i det närmaste verbala Rorschachtest

Så sant som det är sagt.

Jag ska ge dig ett längre svar när jag får tid.
2016-08-13, 15:15
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Trevligt att det finns fler som kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. Jag vill dock återigen betona att det inte längre handlar om vem som vinner valet. Trump kan vinna valet, men misslyckas om han inte korrigerar sin ledarstil. Och alla hans stora ord kommer att framstå som löjliga, han sitter bara i fyra år, och den här typen av politiska hållningar diskrediteras. Det vore möjligen t.o.m. värre än att Hillary vinner. Fyra år av Hillary skulle kunna samla nationen för den stora revolutionen om fyra år, speciellt med tanke på hur mycket entusiasm som Trump rört upp redan nu.
Har haft samma tanke. Det är två saker som jag är rädd för. Antingen att Trump vinner och misslyckas med allt och på allvar diskrediterar högerpopulismen. Det andra är en brakseger för Hillary i november. Dessa WSJ-pollar som kom igår har vi lärt oss att helt bortse ifrån, men om något liknande skulle hända i november så skulle det också diskreditera högerpopulismen.

Det bästa kan vara en liten eller lagom stor seger för Hillary i november och en mer skicklig högerpopulist om fyra år som vinner mer eller mindre på walk over. (Som jag skrivit flera gånger så tror jag inte Hillary sitter en hel mandatperiod utan det blir förmodligen Kaine som näste högerpopulist får utmana).
Senast redigerad av Menved 2016-08-13 kl. 15:17.
2016-08-13, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Problemet om du har rätt i det kursiverade, är att han i så fall är fenomenalt korkad. Det tror jag inte att han är. Däremot är han säkerligen maktgalen och tror han kan göra som han vill när han blir president. Men det amerikanska systemet är konstruerat för att sådant inte ska vara möjligt, och i synnerhet inte om Ledaren inte ens har sitt eget lags lojalitet när han tillträder.

Jag håller min egen förklaring för mer sannolik, att han vill ha makten till varje pris oavsett politik, men vi får enas om att tycka olika och om att det iaf är kul att se Smokey pudla.
Du säger att han inte är korkad. Samtidigt säger du att han inte känner till hur det amerikanska systemet är konstruerat. Antyder du att han är naiv? ***Se min fetning***

Vill man inte bli framgångsrik, komma till makten och påverka världen måste det vara något allvarligt fel på en.
2016-08-13, 15:32
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
"En gång i tiden då åsiktsfascismen hade smällt igen alla dörrar i åsiktskorriden", menar du va? Hellre en nyanserad opinionsbildning än en global konsensus som fört oss till den sits vi idag är i samhället. Det är väl just det som Trump själv insett. Ja, han var tidigare en god vän med the Clintons, inget nytt under solen där inte. Men vänskaper kommer och går, man blir osams eller så märker man några sidor hos en vän som man inte tycker är så bra. Såklart han stödde Obama, nämn någon framgångsrik och känd person i USA som inte stödde honom i hopp om en förändring. I Trumps fall var det främst ur den ekonomiska aspekten förstås. När han sen under 8 år märkt att det bara blivit värre i både USA och världen så känner han såklart inte samma affektion till denna inkompetena människa som förut. Han kanske till och med känner sig sviken, som många andra är efter de tomma orden från Obama om att "Ja, vi kan".

2007 hade HRC varit senator i sex år, hon hade två år kvar. Vad var det Trump upptäckte under de sista två åren genom sin noggranna granskning?
2016-08-13, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ja, de finns på hennes hemsida från 2003 och framåt, även en del för Bill.

https://www.hillaryclinton.com/page/tax-returns/

Trump kommer ALDRIG att släppa sina uppgifter. ALDRIG. 1984 genomgick han en mycket udda skatteprocess där han inte kunde styrka några av de astronomiska avdrag han yrkat. Då valde han den uppfinningsrika strategin att förneka att det var hans signatur på deklarationen...
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Processen var offentlig. Jag kan ge dig en källhänvisning när jag kommer till kontoret.
Ack om det vore så enkelt. Stämmer det verkligen? ***Min fetning***

Det tycks likväl stämma att han har varit mästare på att skattetrixa.
Senast redigerad av Potato...Russo 2016-08-13 kl. 15:37.
2016-08-13, 15:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jared Taylor sade följande:
Skit till den som skit förtjänar. Varför förordar du en PK-bemötelse av den farlige nyttige idioten Trump? Han ska självklart bemötas på det vis han gör mot andra. Han är en stor skithög som sprider sin dynga och då ska han ha med råge skit tillbaka. Den som ger sig in i leken... Så ni kan lägga ned gnällandet. Det är som ni nazister med bidragsekonomi som gnäller över invandrare som inte vill jobba.

Det är liksom inte som i er särskola som ni verkar tro, en kandidat till att bli POTUS som Trump kan inte behandlas vänligt bara för att han är ett elakt förståndshandikappat troll. Han har för övrigt som vi minns gjort narr av sina gelikar, den CP-skadade journalisten som han härmade från scen. Blithering idiot Trump kan inte hålla sig från att vara ett svin. Det luktar värre och värre från hans kampanj och han vet det själv.
Senast redigerad av Xelious 2016-08-13 kl. 15:46.
2016-08-13, 15:39
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Hillary har varit senator i NY i 8 år och om han kan slå henne en signal om något skulle strula med byråkrati, tillstånd etc så är problemet löst på två röda. Det vet han, men sådant förstår inte pazuzu.

Du är helt vansinnigt dum i huvudet eller så konspirationsdriven att du inte förstår att den typen av quid pro quo som du beskriver helt enkelt inte sker. Du kan donera miljontals dollar utan att få en gnutta policy eller beslut i din fördel. Du kan vara bästa vän utan att ditt distrikt får federala dollars för en ny ubåtsbas. Det skulle aldrig kunna funka!

Det bästa man kan hoppas på är att Hillary kommer på ditt bröllop (vilket hon gjorde), att hon lär sig namnen på dina barn, att du får en guidad tur i Vita huset eller bra photo ops.

Bortom det åker du i fängelse. Och trots sextiofjorton försök och en kvarts miljard i skattepengar på sådana försök så har ju Hillary som bekant inte ens åtalats för något. Hon är är inte korrupt. Eller beroende på hur man ser det, inte mer korrupt än någon annan i hennes ställning.

Eftersom Donald inte har erfarenhet, vilket han påpekar som Obamas stora problem (då hade Obama varit US senator mind you), så finns det inte mycket annat än hans historiska tirader att titta närmare på för att försöka förstå honom. Det här var ett sådant försök.

L8er H8er!
2016-08-13, 15:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om varje sida i debatten i denna tråd kunde nämna åtminstone en sak eller ställningstagande som är positiv med motkandidaten.

Som att Hillary vill höja minimum wage/minimumlönen från en låg nivå det är bra. Det får inte bli för högt men kan bli högre än idag.

Man kan plocka frågor som är bra med demokraterna och frågor som är bra med republikanerna.

Positiva saker med Trump är att han vill bygga en mur mot Mexico, tvinga Kina att sluta fuska i handeln, är emot aborter och vill utse konservativa högstadomstolen domare, och ta bättre hand om krigsveteranerna är utmärkt.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-13 kl. 15:57.
2016-08-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag hade hoppats att det vore så. Men tvärtom så tolkar även en stor andel Trump-anhängare det på samma sätt. Så misslyckandet är helt och hållet Trumps eget. Vad han än menade med det så var det så det landade i etern, och skulle ha gjort det även om ljug-media inte ens existerat.

Hade inte media tagit upp, analyserat in absurdum och förstorat upp x100 000 000 000 000 000 så hade ingen ens reflekterat över det.
Att vi är många som tolkar det såsom de politiskt korrekta är väl mest önsketänkande.
I skenet av allt, skulle du vara emot en väpnad revolution mot etablissemanget?

Hade han inte sagt det där så skulle de bara misstolkat något annat och förstorat det x100 000 000 000 000 istället, talar man utan teleprompter så blir inte allt så övertydligt jämt.
2016-08-13, 16:23
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Sen, ärligt talat, inte kan du väl objektivt mena att Trump talade om något annat än just väpnat motstånd? Han kan ha avsett att säga något annat, men hur det faktiskt kom ut: Efter att Hillary fått välja domare, vad återstår för "2nd amendment people"? Rösta är för sent, lobbying mot kongressen är för sent, juridisk aktivism kan inte hjälpa mycket mer än i de stater man redan kontrollerar. Denna, citat, Horrible day. Det innefattar långt från nödvändigtvis någon form av lönnmord på Clinton, eller att medvetet starta en revolution, men väl ett väpnat motstånd om någon kommer och försöker ta vapnen.

Det är exakt det jag menar - han talar om ett scenario där Clinton är vald. Vad spelar det då för roll att vapenfolken är en stor politisk rörelse? Hur ska det påverka hennes val av domare? Det går inte att tolka honom på annat sätt än våldsamt.

P.S. Och ingen vill väl ta vapnen? Eller är det howitzers vi talar om?
2016-08-13, 16:27
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Svaret till Kahns angrepp blev till skada för Trump därför att alla conservastiffs korkade hjärnor får kortslutning när en islamistisk terrorist har en son som är stupad amerikansk soldat.

Betyder det att din hjärna kortslöts? Precis allt tyder på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in