Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och det ursäktar att en som donerar pengar inte kan avbryta det utan tvingas att fortsätta och donera pengar varje månad även om den inte har råd att göra det en viss månad?
Jag är inte insatt i det hela.

Personligen undviker jag "abonnemang" så mycket jag bara kan. Till telefon och Tv är det ju vad man ska ha. Men tvättmedel, tandborstar, lotter och annat skit främst telefonförsäljare hör av sig om. ALDRIG.

Samma med bidrag till "välgörenhetsorganisationer", aldrig abonnemang.

Dumt klicka i återkommande bidrag om man inte har råd med det.
2016-08-21, 02:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag är inte insatt i det hela.

Personligen undviker jag "abonnemang" så mycket jag bara kan. Till telefon och Tv är det ju vad man ska ha. Men tvättmedel, tandborstar, lotter och annat skit främst telefonförsäljare hör av sig om. ALDRIG.

Samma med bidrag till "välgörenhetsorganisationer", aldrig abonnemang.

Dumt klicka i återkommande bidrag om man inte har råd med det.

Det är dumt om man inte har råd ja, men det är fortfarande i mitt tycke fel att Trump inte (sist jag kollade han kanske ändrade det efter att det vart uppmärksammat) tillåter dem från att avbryta prenumerationen efter att de väl har påbörjat den.
2016-08-21, 02:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Här är ett klipp när Obama och Putin sitter och diskuterar nått under ett G20 möte i Turkiet förra året. Någonting säger mig att de inte sitter utbyter kanelbullerecept. https://www.youtube.com/watch?v=a3oZXo7cdEA

Kul klipp. Intressant att få se två så mäktiga män samtala allvarligt, och såpass intimt.

Knappast kanelbullerecept. Allvarliga saker. Vem ska betala spriten till efterfesten, och ska det vara vodka eller bourbon?
2016-08-21, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är dumt om man inte har råd ja, men det är fortfarande i mitt tycke fel att Trump inte (sist jag kollade han kanske ändrade det efter att det vart uppmärksammat) tillåter dem från att avbryta prenumerationen efter att de väl har påbörjat den.
Om det är/var så, det problematiska kring det kan vi vara överens om i sådanafall.
2016-08-21, 02:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Är det inte negativt att Trump endast ligger före i 1 poll?

Inte om han vinner valet.

Det är bara valresultatet som räknas, polls räknas inte alls.
2016-08-21, 03:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Governor Edwards är Demokrat och Obama lojal.

Hade Obama dykt upp och inte Trump hade han sagt tvärtom.
Bra spelat av Guvernören och Obama, synd bara att dem utnyttjar katastrofen.

Deras skamlösa hyckleri ligger i öppen dager, eftersom de sa 180 grader tvärtom när det gällde Bush och orkanen Katrina.

Demokrater verkar aldrig bry sig om att göra det rätta, utan bara om vilken spin man ska göra på en situation. Precis som deras möten under Benghazi-händelserna inte handlade om hur man skulle hantera situationen och rädda liv, utan bara om hur man skulle ljuga om det i media för att rädda sina egna skinn och partiets ära. (Man kommer osökt att tänka på svenska UD under Tsunamin 2004.)

Folk blir glada när de uppmärksammas under sitt lidande. Det har en helande effekt. Insatsen behövs när det händer, inte en vecka after the fact. De skulle ha blivit glada över ett Obama-besök också, men han spelade golf istället. Guvernören är en party hack som skiter i sina constituents.
2016-08-21, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Deras skamlösa hyckleri ligger i öppen dager, eftersom de sa 180 grader tvärtom när det gällde Bush och orkanen Katrina.

Demokrater verkar aldrig bry sig om att göra det rätta, utan bara om vilken spin man ska göra på en situation. Precis som deras möten under Benghazi-händelserna inte handlade om hur man skulle hantera situationen och rädda liv, utan bara om hur man skulle ljuga om det i media för att rädda sina egna skinn och partiets ära. (Man kommer osökt att tänka på svenska UD under Tsunamin 2004.)

Folk blir glada när de uppmärksammas under sitt lidande. Det har en helande effekt. Insatsen behövs när det händer, inte en vecka after the fact. De skulle ha blivit glada över ett Obama-besök också, men han spelade golf istället. Guvernören är en party hack som skiter i sina constituents.
Guvernören har viktigare saker för sig än att ge Trump en guidad tur!
Men nu fick ju Trump åka ner så det löste sig ju för alla.
2016-08-21, 03:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
För att parafrasera Jon Stewart hos Axelrod: I don't know if he's eligible. It's not a birther thing, I just don't know if you can run for president if you are a.. Man-baby.

"He has the physical countenance of a man and a baby’s temperament and hands"

http://time.com/4323351/jon-stewart-donald-trump-narcissistic-man-baby/

Det är ju tragisk med den här sortens comedian-wannabees som saknar talang. Det är ju sunkig Flashback-nivå på Jon Stewards infantila kommentarer. Han har noll komisk ådra. Tacka vet jag Dana Carvey. En komisk talang, som får mig att skratta genom sin träffsäkerhet, trots att jag inte håller med om hans fördomar.
2016-08-21, 04:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Guvernören har viktigare saker för sig än att ge Trump en guidad tur!
Men nu fick ju Trump åka ner så det löste sig ju för alla.

Man bör ställa sig över politiskt tjafs vid katastrofer. Trump har hela sitt liv visat hjärta med många olika typer av välgörenhet, ofta med en personlig touch. Men pga valrörelsen är det många som har svårt för Trump just nu. Obama hade behövts på plats där också - för deras skull! Men han tyckte inte att han hade tid med dem.

Sen undrar jag hur långt man ska driva den här nypåfunna demokrat-teorin? Borde guvernören själv hålla sig borta för att inte störa hjälparbetet? Borde Rudy Giuliani ha gett sig själv husarrest under 9/11? Var det alltså oansvarigt av honom att ge sig ut på gatorna? (*)

Politiska hacks hittar på hur skruvade bortförklaringar som helst, och partiets intelligensbefriade anhängare sväljer allt med hull och hår. Ungefär som hos oss, när det heter att hälla betongskrot över en förlist färja är en fin och hedervärd begravning.

(*) Att det var helt fel av Bush att dyka upp på WTC-ruinen med megafon bredvid brandmännen, ja det är ju glasklart utifrån Demokraternas nypåfunna teori. Han borde förstås ha suttit och tittat ner från ett plan som cirklade över New Yorks skyskrapor - då skulle folk ha känt sig bättre till mods.
2016-08-21, 04:22
Bannlyst
Citat:
Man bör ställa sig över politiskt tjafs vid katastrofer. Trump har hela sitt liv visat hjärta med många olika typer av välgörenhet, ofta med en personlig touch. Men pga valrörelsen är det många som har svårt för Trump just nu. Obama hade behövts på plats där också - för deras skull! Men han tyckte inte att han hade tid med dem.

Sen undrar jag hur långt man ska driva den här nypåfunna demokrat-teorin? Borde guvernören själv hålla sig borta för att inte störa hjälparbetet? Borde Rudy Giuliani ha gett sig själv husarrest under 9/11? Var det alltså oansvarigt av honom att ge sig ut på gatorna? (*)

Politiska hacks hittar på hur skruvade bortförklaringar som helst, och partiets intelligensbefriade anhängare sväljer allt med hull och hår. Ungefär som hos oss, när det heter att hälla betongskrot över en förlist färja är en fin och hedervärd begravning.

(*) Att det var helt fel av Bush att dyka upp på WTC-ruinen med megafon bredvid brandmännen, ja det är ju glasklart utifrån Demokraternas nypåfunna teori. Han borde förstås ha suttit och tittat ner från ett plan som cirklade över New Yorks skyskrapor - då skulle folk ha känt sig bättre till mods.
Det verkar ju inte ha blivit något förvärrat läge iom Trumps besök iaf.
2016-08-21, 05:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Det verkar ju inte ha blivit något förvärrat läge iom Trumps besök iaf.

Ja, man hade ju förväntat sig att han skulle sänka nån räddningsbåt, knuffa i folk i vattnet eller åtminstone skrämma upp några små barn.
2016-08-21, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ja, man hade ju förväntat sig att han skulle sänka nån räddningsbåt, knuffa i folk i vattnet eller åtminstone skrämma upp några små barn.
Jag menar att Trump inte kutade runt som den pajas han är därnere allt för länge!
Cirkus Trump drog ju vidare ganska snabbt!#traitortrump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in