Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-13, 02:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Kunde man tänka sig.
Han gömmer illegala flyktingar också(Melania)!

Processen var offentlig. Jag kan ge dig en källhänvisning när jag kommer till kontoret.
2016-08-13, 02:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ja, de finns på hennes hemsida från 2003 och framåt, även en del för Bill.

https://www.hillaryclinton.com/page/tax-returns/

Trump kommer ALDRIG att släppa sina uppgifter. ALDRIG. 1984 genomgick han en mycket udda skatteprocess där han inte kunde styrka några av de astronomiska avdrag han yrkat. Då valde han den uppfinningsrika strategin att förneka att det var hans signatur på deklarationen...
Där ser man. Con man Trump. Hans mentor den judiske homofilen Cohn dog i AIDS 1985 så han hann väl tipsa Trump hur han skulle göra.
2016-08-13, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Där ser man. Con man Trump. Hans mentor den judiske homofilen Cohn dog i AIDS 1985 så han hann väl tipsa Trump hur han skulle göra.
Not that theres anything wrong with that!
McCarthy är tillbaks!Jag tror vi kommer få se fler sidor av Trump ju närmare valdagen vi kommer!
Roy Cohn är underbar och Trump saknar honom.
2016-08-13, 02:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om han säger att han är sarkastisk när han helt uppenbart inte är det finns det en risk att folk börjar se honom som en pajas, även sådana som är välvilligt inställda.

Speciellt som han dagen innan säger "I meant exactly that":

https://twitter.com/SopanDeb/status/764075702941396992

Det citerade i ovanstående tweet duger. Sarkasmtweeten förstörde. Mycket märkligt. (((Rådgivare))) gonna rådgiva. Det är Trumps ansvar att rensa bland dessa, och det är hans största svaghet - den ickeantisemitiska oförmågan att förstå att vissa runt honom vill att han ska förlora.

Ännu en klumpig blunder av Trump. Fortsätter det i den här stilen så konvergerar det mot sammanbrott. Så långt är vi överens.

Men till skillnad från dig så tror jag dock inte att Trump är någon sorts Kristus omgiven av onda judar som försöker förleda, förstöra och stoppa honom. Istället tror jag att bristen finns i honom själv. Vilket jag skrivit om här.
2016-08-13, 02:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är inte helt slut ännu. Trump kan vinna. Att rösta på Clinton är som att rösta på Sauron vilket är förklaringen till att Trump ökar så länge han inte själv är i fokus. Det bästa vore om han höll käften fram till valet.

MSM måste hitta något ofördelaktigt om Trump varje dag att hänga upp nyhetsbevakningen på annars vinner han, och det är ett par tre månader kvar för MSM att hitta på nya skandaler. Trump bör inte hjälpa dem alltför mycket så har han en god chans.

Trump är uppenbarligen mycket glad i att hjälpa till.
2016-08-13, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Typisk vänster. Fyllda av förakt, hat och xenofobi. Som vanligt.
Personligen värnar jag kärnfamiljen.Jag är orolig över att Trump tar allt för lätt på dessa frågor.
Jag skulle vilja veta var Trump står i denna fråga.
Är Trump katolik som Melania?
2016-08-13, 03:12
Medlem
Fris avatar
Vad tycker ni om Trumps "charts" som han plockar upp på sina rallys? Påminner mig om Ian Wachtmeisters ölbackar.
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Trumps första möte för kvällen är avslutat. Jag tycker inte han verkade utmattad, eller gav intryck av att han tänker hoppa av presidentvalskampanjen. Återstår att se om han tillkännager något sådant på nästa möte, som inträffar om några timmar.
Betta din veckopeng på det du! Trump ser ju ut som en quitter, eller hur? En choker.
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
ISIS skulle föredra Trump framför alla andra kandidater. Trump kan skapa mer oordning. Detta är bra för ISIS som vill ha just mer oordning. En nyttig idiot som inte fattar det själv helt enkelt.

Vad menar du med "totalbomba"? Är det i anknytning till hans frågor om varför man inte ska använda kärnvapen när man äger sådana? Om Trump tror att världen är ett videospel där händelseutveckliingen kommer gå den väg han önskar, så är han direkt efterbliven. Krig är lätta att starta men alltid väldigt svåra att stoppa. ISIS vill ha mera krig.
IS stödjer sin grundare muslimen Hussein Obama och sin mutkolv Hillary Clinton som de har mutat med hundratals miljoner kronor. Officiellt. Därtill okända flygplanslaster med lastpallar med sedlar i blandade valutor och valörer, så som demokraterna är vana att göra affärer med sina kompisar. Hillary Clinton vill ta in miljoner IS-terrorister till USA för att mörda alla homosexuella och förslava alla honor. Orlando var bara en försmak.
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Personligen värnar jag kärnfamiljen.Jag är orolig över att Trump tar allt för lätt på dessa frågor.
Jag skulle vilja veta var Trump står i denna fråga.
Är Trump katolik som Melania?
Han säger att han är presbyterian, det är protestantiskt, lutheranskt. Inte mitt ämne, men presbyterianerna verkar ännu extra upproriska mot påven och hans hår. Mot prästerligt förmyndarskap, som biskopar. Verkar ha varit viktigt under Engelska revolutionen på 1600:talet, grundandet av parlamentarism och liberalism, den fria industrialiserade västvärlden. Ungefär så anti-PK anti-parasitetablissemang som man kan vara som kristen.
Senast redigerad av Fri 2016-08-13 kl. 03:15.
2016-08-13, 03:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ganska lustigt att t.o.m. Smokey, som anklagade mig för att inte gilla Trump egentligen och påstod att jag bara ville haka på tåget, nu börjar "ge upp" Trump och tycka att han gör fel efter fel. Jag har varit konsekvent hela tiden, det enda felet Trump gör är att han låter andra bestämma för mycket. Det visar sig till slut att jag är den enda som verkligen gillar Trump. Att jag avskyr folket kring honom är en annan sak - det är dessa ni nu vill ge allt utrymme på Trumps bekostnad.

Jag skrev att Trump är en superstjärna och en stor fet boss. Det har tagit honom ända hit. Så på den punkten så har jag inte ändrat mig ett dugg, och jag ser tyvärr ingen som hade kunnat komma lika långt. Sen beklagar jag att han inte tycks ha de ledaregenskaperna som hade krävts för att ro det hela i hamn.

Det är intressant det du tar upp hur det är ur synk, beroende på om det är han eller kampanjen som skriver tweets. Till skillnad från dig så tror jag inte att det beror på någon ond judekonspiration, utan kort och gott på att han är en usel team-leader, och att hans team är helt vilse medan han är världens mest egotrippade free-rider. Ta det som de skrev om hans 2nd-amendment-people-kommentar, när de famlar i luften och chansar på att han menade att NRA-folk ska gå och rösta. Något som det är uteslutet ifrån kontext att han kunde ha menat. Han står på rallyn och skjuter vilt från höften, utan att leda sitt team. Fullständig katastrof. Helt och hållet hans eget verk.

Till skillnad från mig så tycks du vilja att Trump ska fortsätta som världens mest själviska och egotrippade fotbollsspelare, som är inkapabel att vara lagkapten och aldrig passar andra utan bara kör med "Only I can solve". Du har ju visat du vara emot varje form av lag, eftersom för varje republikan som nämns får du fnatt eftersom du tycker att personen på ett eller annat sätt är befläckad av judeblod.

Jag vet inte om man ska tänka sig att Trump på helt egen hand ska ta Trump Force One till Levanten och single-handedly krossa ISIS. -You and what army?
2016-08-13, 03:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är det de gör nu. Det tycks vara en enmansshow. Tidigare kunde vi se Gingrich var och varannan dag gå ut och kommentera olika uttalanden av Trump, men nu håller han käften. Vad vi ser är Trump själv personligen som säger en sak på måndag och tar tillbaka det på tisdag.

Just precis.

Citat:
Jag var tydlig redan för ett år sedan att jag inte "gillar Trump". Jag tycker han är en obehaglig människa på alla sätt och vis. Jag stöder honom bara av politiska skäl. Inget annat.

Jag gillar Trump som person. Jag tycker att han är en kul typ. Men just nu består min kritik av hon av att han ägnar för mycket tid åt att ha kul på rallyn och vara en kul typ som pratar på ett roligt New York-vis. Fullständigt kontraproduktivt i detta skede.

Och bortsett från hans person, så fullkomligt älskar jag Trump för hans klockrena ståndpunkter på punkt efter punkt. I detta avseende är han rena drömmen, och imponerande klarsynt. Detta är ståndpunkter som jag själv med omsorg mejslat fram under det första decenniet av det här millenniet, och så kommer allt i ett paket på en gång från Trump. Klart att man får ståpäls.

Men det finns saker med Trump som även jag ogillade redan från början. Jag rekommenderar The Apprentice för att lära känna Trump. Där ser man tyvärr att han omger sig med ja-sägare, eller snarare att alla blir ja-sägare i hans närvaro. En mycket dålig sak (och ett viktigt skäl till att jag var så positiv till Gingrich som VP, eftersom han varit den enda som visat prov på att kunna stå emot detta).
2016-08-13, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vad tycker ni om Trumps "charts" som han plockar upp på sina rallys? Påminner mig om Ian Wachtmeisters ölbackar.

Betta din veckopeng på det du! Trump ser ju ut som en quitter, eller hur? En choker.

IS stödjer sin grundare muslimen Hussein Obama och sin mutkolv Hillary Clinton som de har mutat med hundratals miljoner kronor. Officiellt. Därtill okända flygplanslaster med lastpallar med sedlar i blandade valutor och valörer, så som demokraterna är vana att göra affärer med sina kompisar. Hillary Clinton vill ta in miljoner IS-terrorister till USA för att mörda alla homosexuella och förslava alla honor. Orlando var bara en försmak.

Han säger att han är presbyterian, det är protestantiskt, lutheranskt. Inte mitt ämne, men presbyterianerna verkar ännu extra upproriska mot påven och hans hår. Mot prästerligt förmyndarskap, som biskopar. Verkar ha varit viktigt under Engelska revolutionen på 1600:talet, grundandet av parlamentarism och liberalism, den fria industrialiserade västvärlden. Ungefär så anti-PK anti-parasitetablissemang som man kan vara som kristen.
Han säger det?Har han visat sitt födelsebevis?Är själv protestant.Vill också veta mer om Melania är katolik eller inte.
2016-08-13, 03:41
Medlem
Pazuzu80s avatar
Once upon a happier time, in 2007...

Trump uttalar sig om primärvalen mellan Clinton och Obama och öser beröm över vännen Hillary:

https://youtu.be/-IFobhsXPd0

För den klicklate återger jag en del av transkriberingen här:

DONALD TRUMP, CHMN. AND PRES., THE TRUMP ORGANIZATION: Thank you.

BLITZER: Actually, we should thank you for allowing us to come into your office.

TRUMP: Well, I'm a fan, Wolf, and it's my honor. Thank you.

BLITZER: Thank you very much.

Let's talk politics. All right, a lot of people thinking about politics right now. I'm going to mention some names; give me your thoughts right away.

Hillary Clinton.

TRUMP: Very talented, very smart. She's a friend of mine, so I'm a little bit prejudiced. She's a very, very capable person and I think she'll probably be the nominee. We'll see, but I think she'll probably be the nominee.

BLITZER: Is she ready to be commander-in-chief?

TRUMP: I think she is. I think she's a very, very brilliant person, and as a senator in New York, she has done a great job (jfr nuv påståenden om inkompetens). Everybody loves her. She just won an election with a tremendous majority and she really -- she's become very, very popular in New York. And it wasn't easy.

BLITZER: Barack Obama.

TRUMP: Well, he's a star. I mean, he's really done an amazing job in a very short period of time. The question is experience, and do people want to have somebody get in that doesn't have the great experience? But certainly he's made an impact.

Hahahahahahahaaaaa!!!
2016-08-13, 03:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
kul att se Smokey pudla.

Pudla?

Jag konstaterar:

1) Att Trump är en superstjärna som tagit den goda saken längre än någon annan kunnat göra. Det är det jag har skrivit hela tiden, och det kommer alltid att vara sant, oavsett vad som händer fr.o.m. med nu.

2) Tillsammans med Scott Adams konstaterar jag att vi är inne i kritisk fas där Trumps vinnarinstinkt och fokus måste få överhanden över hans narcissism. Annars blir det ingen Trump Revolution.

Om det går så, så får vi ändå tacka honom för att ha vrängt ut-och-in på det metapolitiska landskapet, och för att ha banat vägen för andra som isf är mer lämpade som politiska ledare.

Men precis som Scott Adams formulerar det så väl, så finns det väldigt många variabler i spel här, som kan slå hårt åt olika håll. Så detta drama kommer att fortsätta att leverera och svänga hit och dit flera gånger om, innan det är klart.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-13 kl. 04:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in