Citat:
Vilken oreda i politiken det skulle bli om Trumpen klev in i vta husets salonger.
http://www.expressen.se/nyheter/tunga-republikaner-sluta-finansiera-trump/
Visst, många skulle säkert räta in sig i det republikanska ledet men många republikaner skulle säkert sabotera omröstningar och göra Trump till en lame duck i politiken. Trump är ju utan tvivel Trump, den framtoning han har verkar tyvärr äkta och är därmed skadlig för USA som nation. Inte undra på att Putin, IS mm vill se honom som president.Det är ju splittring som t.ex IS vill se i det moderna västliga samhällena och Trump är genast med på noterna utan att inse det i sin lilla glasbubbla av självcentrering. Troligen skulle han dessutom bli en ny driftkuku som president, likt aktuella Putin och Erdogan, så han fick fullt upp med stämningar mot media i stället för att föra vettig politik. Eller så avskyr han etablissemanket av någon anledning och tror sig stå över dessa och vill därför skjuta republikanerna i sank för lång tid framöver.
http://www.expressen.se/nyheter/tunga-republikaner-sluta-finansiera-trump/
Visst, många skulle säkert räta in sig i det republikanska ledet men många republikaner skulle säkert sabotera omröstningar och göra Trump till en lame duck i politiken. Trump är ju utan tvivel Trump, den framtoning han har verkar tyvärr äkta och är därmed skadlig för USA som nation. Inte undra på att Putin, IS mm vill se honom som president.Det är ju splittring som t.ex IS vill se i det moderna västliga samhällena och Trump är genast med på noterna utan att inse det i sin lilla glasbubbla av självcentrering. Troligen skulle han dessutom bli en ny driftkuku som president, likt aktuella Putin och Erdogan, så han fick fullt upp med stämningar mot media i stället för att föra vettig politik. Eller så avskyr han etablissemanket av någon anledning och tror sig stå över dessa och vill därför skjuta republikanerna i sank för lång tid framöver.
Precis det här tror jag sorgligt nog är hans drivkraft. Oavsett vad man tycker om Trump så tror jag alla kan enas om att han är mycket originell. Jag tror han har upplevt detta utanförskap hela livet. I vissa sammanhang har han upplevt sig som driftkucku och det fungerar dåligt ihop med hans personlighet. Alla som är av en annan åsikt, är emot honom - personligen. Det är hans uppfattning. Alla orätter i hans ögon byggs till ett stort berg. Resultatet blir: Jag ska minsann visa dom! I alla möjliga och omöjliga sammanhang. Små som stora. Mycket kaos längs resans gång.
Personligen tror jag inte den här presidentkampanjen handlar om något annat för Trump än ett bekräftande. Det ultimata bekräftandet. Blir han USA's president är han chef över alla amerikaner, högsta jobbet. Han kan kalla alla andra för losers. Då finns det ingen mer han måste slå, han är överst. Tror han har mycket lite intresse av att leda ett land egentligen.