Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 23:14
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Orlok
Trump står för ordning, det är Killary och Obama som stått för all oordning. Varför tror du annars ISIS har tillåtits växa sig så stora? Vänstermedia och Killary har såklart en agenda när de skrämmer upp folk med att USA skulle bli osäkert med Trump som president men det är bara ett spel för galleriet, Trump är trygg i det han säger och står för och får han bara med sig elefanterna i kongressen så kommer USA bli stabilare än på många många år och ett helvete för ISIS. Tror visserligen att ISIS är till största delen utrotad av Putin före Trump i så fall tillträder.

Totalbomba kan man göra med konventionella vapen. Å andra sidan börjar det bli dags för taktiska kärnvapen snart när såna som Obama gjort världen så polariserad och farlig.

Jaha!??

Men då har du ju typ samma ärthjärna som Trump som tänker "enkelt". Enkla lösningar på komplicerade problem? Det är lite roligt dock att du hatar terrorister samtidigt som du gillar idén om att bombning är rätt väg att gå? Jag lovar dig, historian vittnar om att krig alltid varit enkla att starta men väldigt svåra att avsluta. Händelseutvecklingen är också svår att styra då man inte på förhand kan få några garantier för hur omvärlden kommer reagera och agera.

Men en sak är säker. ISIS skulle älska om Trump kärnvapenbombade. Hat föder hat. Och eftersom ISIS har som mål att skapa en ny världsordning så måste nuvarande världsordning falla. Trump skulle vara den bästa nyttiga idioten som ISIS kunnat hoppas på.
2016-08-12, 23:28
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Enkla lösningar på komplicerade problem

Varje gång jag hör detta argument så kommer det från verklighetsfrånvända, naiva människor som mer än gärna lägger sin röst på sjuklövern. De hämtar gärna sin information från MSM också.
Helt ärligt är jag skapligt trött på dessa argument. Dags att testa något nytt. Hur bra har det gått med dialoger och diplomati? Det går fan käpprätt åt helvete. Med Hillary blir det bara en förlängning av Obama (total katastrof), ISIS breder ut sig mer och mer. Terrorattentat blir till vardag.
Trump kan vara en hur usel president som helst, men bygger han muren samt stryper muslimsk invandring så kommer han ha gjort mer för USA än vad Obama, Bush & Clinton har gjort kombinerat.
"Either we have a country or we dont!"
2016-08-12, 23:30
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Men varför är du så anti-Trump då? Jag tycker Trump är väll OK. Han kan vara bättre. Men ibland får man acceptera att sina kandidater är inte en Jimmie Åkesson.

Åkesson förtjänar beröm för sina insatser i svensk politik, men Trump har sannolikt gjort mer för att riva PK-narrativet på ett år än vad Åkesson gjort på tjugo. Att vänsterextremister kallar honom clown förändrar inte det. Tvärtom.
2016-08-12, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jaha!??

Men då har du ju typ samma ärthjärna som Trump som tänker "enkelt". Enkla lösningar på komplicerade problem? Det är lite roligt dock att du hatar terrorister samtidigt som du gillar idén om att bombning är rätt väg att gå? Jag lovar dig, historian vittnar om att krig alltid varit enkla att starta men väldigt svåra att avsluta. Händelseutvecklingen är också svår att styra då man inte på förhand kan få några garantier för hur omvärlden kommer reagera och agera.

Men en sak är säker. ISIS skulle älska om Trump kärnvapenbombade. Hat föder hat. Och eftersom ISIS har som mål att skapa en ny världsordning så måste nuvarande världsordning falla. Trump skulle vara den bästa nyttiga idioten som ISIS kunnat hoppas på.
Skulle det behöva gå så långt som till kärnvapenkrig så vill man inte läsa att personen som tryckte på knappen var Donald.
Jag vill se celebrity boxing mellan Trump och Rosie Odonnell!
2016-08-12, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Varje gång jag hör detta argument så kommer det från verklighetsfrånvända, naiva människor som mer än gärna lägger sin röst på sjuklövern. De hämtar gärna sin information från MSM också.
Helt ärligt är jag skapligt trött på dessa argument. Dags att testa något nytt. Hur bra har det gått med dialoger och diplomati? Det går fan käpprätt åt helvete. Med Hillary blir det bara en förlängning av Obama (total katastrof), ISIS breder ut sig mer och mer. Terrorattentat blir till vardag.
Trump kan vara en hur usel president som helst, men bygger han muren samt stryper muslimsk invandring så kommer han ha gjort mer för USA än vad Obama, Bush & Clinton har gjort kombinerat.
"Either we have a country or we dont!"
Och vad ska Trump göra bättre?
Varför bryr du dig om Usa?
2016-08-12, 23:50
Medlem
Snapcounts avatar
Intressant att Trump inte har valt att kommentera den mindre skandal som faktiskt har skett inom POTUS närhet..., nåväl inom msm är det få som skriver om det.

(han biter ju så snabbt chansen ges, men valde enligt mig rätt i att avstå)

Watch : https://www.youtube.com/watch?v=X2j23a1SHKE
2016-08-12, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant att Trump inte har valt att kommentera den mindre skandal som faktiskt har skett inom POTUS närhet..., nåväl inom msm är det få som skriver om det.

(han biter ju så snabbt chansen ges, men valde enligt mig rätt i att avstå)

Watch : https://www.youtube.com/watch?v=X2j23a1SHKE
Det finns ett enormt stort stöd bland amerikaner för en legalisering av nämnda drog, så att utnyttja detta skulle såklart inte gynna Trump. Han är smart.
2016-08-13, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det spelar liksom ingen roll att du hatar turkar/muslimer,du måste ta den biten med ditt nöt!
Jag tror inte Trump bara kan trolla bort alla muslimer även om det är hans och din högsta önskan!
Var glad att det finns nån buffertzon iaf.Trump kan väl inte överge alla allierade?
Storbritannien har ju svängt om och vill lämna helvetet EU. Visserligen var det folket som ville det så vi får väl avvakta om de korrupta politikerna lyder folket. Trump kan nog bli en riktig god vän till Storbritannien om resten av Eu-länderna sviker engelsmännen. Ett nära samarbete mellan Trump, Putin och Storbritannien blir ju mäktigare än alla andra allianser genom tiderna och en garant för en bättre och säkrare värld (om de väljer att sätta hårt mot hårt mot Europas pk-ister och galna muslimer). Kinas ledare är bara intresserade av pengar numera, så dessa köper man helt enkelt.
2016-08-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Om han är utmattad så hoppar han väl av presidentvalet? Såg ett klipp från det amerikanska programmet Morning Joe idag och där sa dem att ungefär att han är utmattad p.g.a. sömnbrist. https://www.youtube.com/watch?v=utEVVmx3dDg
Så jag tänkte om Trump kanske skulle säga det på sitt möte, i still med; I´m not mentally stable, I´m so tired. Får se om han säger det på nästa möte som börjar om lite mer än en timme.

Varför skulle han hoppa av pga utmattning eller sömnbrist? Detta är rollen som president vi snackar om, man skippar inte det pga en natts dålig sömn. Är väl lika troligt som att Hillary hoppar av pga pollen-allergi, dvs det kommer inte hända.
2016-08-13, 01:40
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Clinton har tydligen släppt sina skatteuppgifter enligt pk/ljugmedia/msn!
Trump har inte gjort det än officiellt iaf!

Ja, de finns på hennes hemsida från 2003 och framåt, även en del för Bill.

https://www.hillaryclinton.com/page/tax-returns/

Trump kommer ALDRIG att släppa sina uppgifter. ALDRIG. 1984 genomgick han en mycket udda skatteprocess där han inte kunde styrka några av de astronomiska avdrag han yrkat. Då valde han den uppfinningsrika strategin att förneka att det var hans signatur på deklarationen...
2016-08-13, 01:47
Medlem
då var kvällens andra rally i PA avklarat, snacka om uthållighet och tempo att kuska runt så där o dra fulla arenor dag efter dag

upplevde han något långsammare än tidigare (vilket kanske är bra) sen fick jag småle lite då han börjat vifta med diverse diagram som han sen slängde ner på golvet, det påminde lite om Kurtan, Kurt Ohlsson, kul!

Så sammantaget; han höll sig lugn, ger han 4 av 5 i betyg denna kväll o som jag sagt tidigare, visst påminner han ibland om den gamle irländske ståupparen Dave Allen... Go Trump!
2016-08-13, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ja, de finns på hennes hemsida från 2003 och framåt, även en del för Bill.

https://www.hillaryclinton.com/page/tax-returns/

Trump kommer ALDRIG att släppa sina uppgifter. ALDRIG. 1984 genomgick han en mycket udda skatteprocess där han inte kunde styrka några av de astronomiska avdrag han yrkat. Då valde han den uppfinningsrika strategin att förneka att det var hans signatur på deklarationen...
Kunde man tänka sig.
Han gömmer illegala flyktingar också(Melania)!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in