2016-08-12, 20:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är inte samma och de har inget med varandra att göra.

(FB) Föreståndare på asylboende knullar runt med klienterna.
(FB) Avpixlat.info tar över efter Politiskt Inkorrekt
Okej, jag tror dig!

...fast när jag läser bara första sidan i den tråden så framkommer uppgifter om att kvinna nr. 2 hade tillgång till en Ferrari. Hur många likheter kan man svälja?

Men jag ger mig, jag accepterar att det är två skilda fall. Jag ska ej dryfta saken mer!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-12 kl. 20:59.
Citera
2016-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, om inte annat kan det ju vara intressant att se vad som pågår i asylbranschen. Visserligen blir det OT i denna tråd som ju handlar om ett mord, men eftersom dottern till den mördade förefaller vara intressant för polisen och hon har asylsexat så finns det ju ändå en koppling.
Den som eventuellt är misstänkt beskrivs som en bekant till paret. Det skrivs även att denna 41 åring har en anknytning till det manliga BO. Jag tycker inte att det låter som dottern till paret. Även om hon kanske är 41 år precis som den eventuellt misstänkta. De tidigare nedlagda fallen som polisen ska titta närmare på låter inte som dotterns sexuella äventyr med asylsökande och inte heller som båtolyckan där hennes sambo omkom. Eftersom poliser skickats till Arboga låter det mer att en eller flera personer från Arboga är inblandade i detta. Jag vet förstås ingenting men av det som jag har läst drar jag slutsatsen att parets dotter inte är GM.
Citera
2016-08-12, 21:11
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Att man jobbar med ett huvudspår betyder ju inte att man samtidigt inte tittar på andra möjligheter. Vi vet ju inte vad polisen jobbar med bortsett från dotterspåret, vilket dom enligt pressen verkar vara inne på.
Absolut, jag läste dig slarvigt och tänkte att du tyckte det (turnerande tjuvar) skulle vara ett huvudspår... Så det var en dum kommentar av mig, sorry!
Senast redigerad av TigerKid 2016-08-12 kl. 21:38.
Citera
2016-08-12, 21:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, om inte annat kan det ju vara intressant att se vad som pågår i asylbranschen. Visserligen blir det OT i denna tråd som ju handlar om ett mord, men eftersom dottern till den mördade förefaller vara intressant för polisen och hon har asylsexat så finns det ju ändå en koppling.

Ja pengar kan ju vara en motivbild, eller indirekt om det är fråga om bedrägeri i något led.
Citera
2016-08-12, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja enl denna artikel verkar misstankarna mot 41-åringen allt annat än avskrivna. Men fö en lite roddig artikel; vad menas tex med 'Samtidigt som väktaren väcks ur sin vila pågår ett viktigt förhör i ett litet kalt rum' (?)
När skribenten poetiska ambitioner, kanske filar på ett deckarmanus?
Och på tal om ambitioner, borde inte polisen jobba på att fånga mördaren i stället för att försöka '..få fram fler uppgifter så att vi kan finna en person som är skäligen misstänkt..'?

Lite råddig ? Nej mycket skulle jag vilja säga men den oredan sipprar fram i alla artiklar just från
bblat.se. Inte nog med att tidningens artiklar spretar åt alla håll och kanter den visar även att
förundersökningssekretessen får ge vika för meddelarfriheten. Visst det är på gott och ont det och
förvisso en helt annan debatt men i detta fall ser vi den onda sidan av meddelarfrihetens enorma
styrka. En "misstänkt" som kan sitta och följa en utredning i realtid bokstavligt, ajajaj så illa.

Herregud vilket skämt utredningen börjar likna i media likaså i tråden men förhoppningsvis är det
bara där och här spektaklet sker och att åklagaren och dom icke profiterade poliserna istället
jobbar proffessionellt så att fallet förhoppningsvis kan lösas förr eller senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Men tagga ner din aggressiva attityd ett par hekto. För det första har jag inte debatterat särskilt mycket alls frånsett att jag anmärkte på att kvinnliga mördare inte verkar vara allt för unikt nu för tiden.
För det andra rider jag på vem jag vill oavsett vad du tycker om det. Du kan inte göra något åt det ens när jag rider på dig.

Finns många bottnar i detta inlägg
Citera
2016-08-12, 21:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Från "gripande nära"...
Ja, enligt Pressreader och Expressen var ett gripande "nära"
i dag på förmiddagen.

Till "ingen misstänkt"
Det har nu övergått till:
"Polisen har ingen misstänkt"
och
"Polisen sätter in extra patruller i Arboga"

Det är lite svårt att tolka dessa motstridiga budskap, om dom nu
kommer från polisen.

Fanns det en misstänkt som nu är avförd?

Är extrapatrullerna för att skydda allmänheten, och i så fall från vad?

Om "extrapatruller" och "ingen misstänkt":
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-satter-in-extra-patruller-i-arboga/

"Nära ett gripande" var ju bara uppgifter från anonyma källor. Det innebär inte att man har en officiellt misstänkt. Så det behöver inte innebära någon förändring, om jag fattat rätt. Bara att det handlar om olika typer av uppgifter.
Citera
2016-08-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Eftersom du är så kort i orden vart jag tvungen att googla själv och om jag googlat rätt så
handlar det om ett smyckesföretag som 2013 hade en omsättning på 20 miljoner. Alltså ett företag startat av Ulr*ka F*sshagen och Gör*n M*ller.

http://shop.pearlsforgirls.se/page/Historia_2462/SWE/SEK

Rätt ?

Far och dotter alltså, syster till Joh*nn*
Syskonavundsjuka?
Citera
2016-08-12, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej, jag tror dig!

...fast när jag läser bara första sidan i den tråden så framkommer uppgifter om att kvinna nr. 2 hade tillgång till en Ferrari. Hur många likheter kan man svälja?

Men jag ger mig, jag accepterar att det är två skilda fall. Jag ska ej dryfta saken mer!
Kvinnan på Öland hade nog tillgång till Ferrarin i denna tråd: (FB) Gotland. Förare i Ferrari körde som vansinnig, körde på kvinna

Man tycks bli fartblind när asylmiljonerna rullar in.
Citera
2016-08-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det låter väldigt märkligt, om 41-åringen är dottern så verkar det ju underligt om man hör den perifera bekantskapskretsen. Även om hon i detta läge inte är misstänkt så kan man väl höra henne upplysningsvis? Det borde väl vara intressant, såvitt det inte är så att hon inte alls haft kontakt med föräldrarna? Men man borde väl höra sig för om hon vet ifall de varit inblandade i några allvarligare tvister eller liknande?

Ja nog måste de, oavsett misstankegrad, ha talat med dottern. Allt annat vore mkt märkligt.

Sedan detta att polisens pressperson betonar att de vill hitta någon som de skäligen kan misstänka (vill de inte hellre haffa nån på sannolika skäl? ) kan det kanske ha att göra med att det är den graden som minst krävs för husrannsakan/mobiltömning etc? De söker därför efter något, vadsomhelst/talar med +100 pers, för att få fram detta något som kan blidka åkl att ge sitt ok.

Ot/edit: tackar för lästipset; i morgon blir det Jesaja 21 i hängmattan
Citera
2016-08-12, 22:04
Medlem
Jag kan inte helt frigöra mig från misstanken att det här med "41-åringen" kan vara en "red herring" från polisens sida och att mordet snarare hade med G*rans affärsverksamhet att göra. I så fall har de ju lyckats.
Citera
2016-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag kan inte helt frigöra mig från misstanken att det här med "41-åringen" kan vara en "red herring" från polisens sida och att mordet snarare hade med G*rans affärsverksamhet att göra. I så fall har de ju lyckats.
Jag tror att du har rätt.
Citera
2016-08-12, 22:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Vem vet. Detta är ingen ordinär familj den saken är klar. Det är affärsintressen lite varstans. Jag tycker dock de borde ta och lösa det snart oavsett då de sagt de nu är GM på spåren från start och sagt att detta är inget som vanligt folk (dvs att det var en galen mördare lös) behöver oroa sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in