Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 19:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det bästa vore om hans rådgivare höll käft fram till valet. När Trump bestämmer vinner han.

Hm, han själv skulle varit tyst men ju mer han pratar ju mer framstår han som det han alltid ansetts vara nämligen en clown. Ointelligent och sexistisk skitstövel inget annat. En av Putins marionetter.
Keep talking Mr Trump!

Här är det rätta ansiktet
https://pbs.twimg.com/media/CHs6NtQWgAAswMW.jpg
2016-08-12, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är fel att säga att han och Clinton är grundare för daesh, Bush och Cheney är de som har störst ansvar då det var deras krig som lade grunden för att deash ens kunde få möjligheten till ett svängrum.

Vi är mitt inne i en valrörelse. Jag tror Trump kör taktiken med att förknippa Obama/Clinton med så mycket negativt som möjligt. Alla hans "galna" påståenden har alltid haft en viss sanningshalt, ibland mer eller mindre. Ingen rök utan eld lixom. Och som han själv säger är han en truthteller. Visst, jag kan ibland känna att va fan nu måste han börja vara mer eftertänksam och bli mer strukturerad och koncis istället för att skjuta från höften. Men samtidigt så uppskattar jag hans ärlighet och att han inte skjuter rakt alla gånger. Det gör att media snappar upp något som låter väldigt galet men samtidigt stämmer beroende på tolkning av hans ord, det körs på repeat i tv-rutan, och det gör att folk börjar fundera & gräva lite på egen hand. Vipps så har han dragit uppmärksamheten till Obamas/Hillarys dåligt skötta politik i mellanöstern. Jag är fortfarande stenhårt övertygad om att Trump har en medveten strategi och inte bara är en ordbajsare som är för frispråkig. Jag kan ha fel, och kanske är jag för optimistisk. Men i ljuset mot Hillary så tar jag Trump any day off the week! Bara det att han är antiglobalist & antipk-ist ger många stjärnor i min bok.
2016-08-12, 19:12
Medlem
baggebo1s avatar
Det är ganska lustigt att t.o.m. Smokey, som anklagade mig för att inte gilla Trump egentligen och påstod att jag bara ville haka på tåget, nu börjar "ge upp" Trump och tycka att han gör fel efter fel. Jag har varit konsekvent hela tiden, det enda felet Trump gör är att han låter andra bestämma för mycket. Det visar sig till slut att jag är den enda som verkligen gillar Trump. Att jag avskyr folket kring honom är en annan sak - det är dessa ni nu vill ge allt utrymme på Trumps bekostnad.
2016-08-12, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vilket jävla skitsnack. Flest röster någonsin i primary och helt fullsatt på i princip varje rally. Att du inte gillar hur han uttrycker sig är snarare ett bevis på att pk-indoktrinering ofta leder till hjärntvätt.
Fullt på varje rally hehe?
Du kommer få se Hillary med handen på bibeln tro mig!
Republikanerna ruttnar ju inifrån?Republikanerna har inte hängt med helt enkelt!
2016-08-12, 19:19
Medlem
Bra intervju från Trump i Florida han verkar dessutom försiktig när han pratar om Kubaner vilket är viktigt i Florida.

http://www.donaldtrump2016online.com/2016/08/miami-herald-aug-11-2016.html
2016-08-12, 19:20
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Nej, det bästa vore om hans rådgivare höll käft fram till valet. När Trump bestämmer vinner han.
Det är det de gör nu. Det tycks vara en enmansshow. Tidigare kunde vi se Gingrich var och varannan dag gå ut och kommentera olika uttalanden av Trump, men nu håller han käften. Vad vi ser är Trump själv personligen som säger en sak på måndag och tar tillbaka det på tisdag.
Citat:
Det är ganska lustigt att t.o.m. Smokey, som anklagade mig för att inte gilla Trump egentligen och påstod att jag bara ville haka på tåget, nu börjar "ge upp" Trump och tycka att han gör fel efter fel. Jag har varit konsekvent hela tiden, det enda felet Trump gör är att han låter andra bestämma för mycket. Det visar sig till slut att jag är den enda som verkligen gillar Trump. Att jag avskyr folket kring honom är en annan sak - det är dessa ni nu vill ge allt utrymme på Trumps bekostnad.
Jag var tydlig redan för ett år sedan att jag inte "gillar Trump". Jag tycker han är en obehaglig människa på alla sätt och vis. Jag stöder honom bara av politiska skäl. Inget annat.
2016-08-12, 19:21
Bannlyst
Jag vet inte om den har postats tidigare i tråden, Obamas "roast" av Trump under 2011 års årliga Vita huset middag. https://www.youtube.com/watch?v=k8TwRmX6zs4#t=3m04s
Obama nämnde också Trump under 2015 års årliga Vita huset middag. https://www.youtube.com/watch?v=wvPS0IYjT8Q#t=0m50s Vad menade han med det han sa följande? "Donald Trump is here, still."
2016-08-12, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Jag vet inte om den har postats tidigare i tråden, Obamas "roast" av Trump under 2011 års årliga Vita huset middag. https://www.youtube.com/watch?v=k8TwRmX6zs4#t=3m04s
Obama nämnde också Trump under 2015 års årliga Vita huset middag. https://www.youtube.com/watch?v=wvPS0IYjT8Q#t=0m50s Vad menade han med det han sa följande? "Donald Trump is here, still."
Mycket bra!
2016-08-12, 19:28
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vilket jävla skitsnack. Flest röster någonsin i primary och helt fullsatt på i princip varje rally. Att du inte gillar hur han uttrycker sig är snarare ett bevis på att pk-indoktrinering ofta leder till hjärntvätt.

I verkligheten betyder ju detta ingenting om dessa väljare och mötesdeltagare inte representerar majoriteten av väljarkåren. Hillary drar inte lika många på sina möten för hon har inte lika stor hängiven fanbase, men hon har massvis med röstare som röstar på henne av tvång för att hålla CheetoJesus borta från Vita Huset.
2016-08-12, 19:30
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Du har varit konsekvent, ja. Men det är inte Trump. Han kunde ha valt andra deltagare/rådgivare i sitt lag, men det gjorde han inte. Det är inte fel på deltagarna/rådgivarna, de bara utnyttjar sina möjligheter - det är fel på Trump själv som väljer dem. Det mest sannolika utgående från de val och antydningar han gjort hittills är att han helt enkelt bara vill vinna och i stort sett skiter i vilken politik som kommer föras när han väl blir president. Detta ser rådgivarna och tar helt logiskt sina chanser.
2016-08-12, 19:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är det de gör nu. Det tycks vara en enmansshow. Tidigare kunde vi se Gingrich var och varannan dag gå ut och kommentera olika uttalanden av Trump, men nu håller han käften. Vad vi ser är Trump själv personligen som säger en sak på måndag och tar tillbaka det på tisdag.

Intressant iakttagelse som även jag funderat på, dvs att det börjar bli väldigt tunt med Republikanska politiker som över huvud taget uttalar sig officiellt efter Trumps diverse mediala utspel ju närmare valdagen de kommer....
2016-08-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I verkligheten betyder ju detta ingenting om dessa väljare och mötesdeltagare inte representerar majoriteten av väljarkåren. Hillary drar inte lika många på sina möten för hon har inte lika stor hängiven fanbase, men hon har massvis med röstare som röstar på henne av tvång för att hålla CheetoJesus borta från Vita Huset.

Var inte så säker på det:

http://www.mcclatchydc.com/news/politics-government/article24505645.html

Visst hon kommer skicka ut ett mejl till alla demokrater att rösta innan valet. Men konsten att skapa nya väljare och fånga in de väljarna utanför partierna ska inte underskattas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in