Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-11, 07:35
  #1
Medlem
Hejsan, jag har en Xperia z5 premium som är 5 månader, senaste uppdateringarna och alltid laddat med Sonys uch10 Quick charger. Får inte över 2 timmar screen on time.

Har provat o resetta flera ggr och provat nya launchers och ljusstyrkan står oftast inte över 60%.

Varje gång jag går in på snapchat dras minst en % och cpu blir 73 grader.

Nån som vet? Rätt surt o behöva ladda hela tiden när Sony säger att den ska räcka 2 dagar.

I Android 5.0.1 räckte batteriet nästan 2 dagar så det är Android 6 som fuckat upp det tror jag, kan man gå tillbaka utan o greja med bootloadern?

Tack på förhand.
Citera
2016-08-11, 07:48
  #2
Medlem
Halinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Hejsan, jag har en Xperia z5 premium som är 5 månader, senaste uppdateringarna och alltid laddat med Sonys uch10 Quick charger. Får inte över 2 timmar screen on time.

Har provat o resetta flera ggr och provat nya launchers och ljusstyrkan står oftast inte över 60%.

Varje gång jag går in på snapchat dras minst en % och cpu blir 73 grader.

Nån som vet? Rätt surt o behöva ladda hela tiden när Sony säger att den ska räcka 2 dagar.

I Android 5.0.1 räckte batteriet nästan 2 dagar så det är Android 6 som fuckat upp det tror jag, kan man gå tillbaka utan o greja med bootloadern?

Tack på förhand.

Konstigt, visst har jag märkt en nedgång i batteritid i jämförelse med min Z3 som jag uppgraderade ifrån men sådär illa har jag nog inte haft det. Har du Stamina påslaget? Pröva att stänga av autosync på epost och allt annat, samt slå av NFC. Det är två tjänster man kan klara sig utan, även om det är smidigt. Eller så slår man på det vid behov.
Citera
2016-08-11, 07:55
  #3
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Har själv en Z3+ med googles egna launcher och den håller helt okej, men det det där med snapchat känner jag igen. Såfort man öppnar appen så suuuugs batteriet neråt och telefonen blir skålhet! Har dock inte upplevt några två timmar screentime bara, har haft min i ett halvår.

OfT: Vilken app kollar du CPU-temp med?
Citera
2016-08-11, 08:13
  #4
Medlem
Nfc och synk och allt annat som inte behövs, bara mobildata är på, stamina sätts på vid 15%.

Kollar med cpu temp, tycker den appen är helt ok
Citera
2016-08-11, 08:27
  #5
Medlem
Om Snapchat drar igång hårdvaran så till den grad att den blir 73 grader (kan du ens hålla i luren?!) så ska du givetvis rapportera fel till Snapchat, avinstallera appen och inte hämta den igen förrän de fixat den.
Citera
2016-08-11, 08:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Om Snapchat drar igång hårdvaran så till den grad att den blir 73 grader (kan du ens hålla i luren?!) så ska du givetvis rapportera fel till Snapchat, avinstallera appen och inte hämta den igen förrän de fixat den.

Snapdragon 810 är ett varmt chip så, 73 grader blir bara cpu men luren blir ju typ 40 som max. Kanske ska rapportera fel o se om de blir bättre
Citera
2016-08-11, 08:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Snapdragon 810 är ett varmt chip så, 73 grader blir bara cpu men luren blir ju typ 40 som max. Kanske ska rapportera fel o se om de blir bättre


Ja, det är ju uppenbart ett fel om den appen ska äta sådär mycket resurser. Den appen ska inte vara speciellt ansträngande för en Z5 p.
Citera
2016-08-11, 23:00
  #8
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Kanske ska rapportera fel o se om de blir bättre
Kör du med senaste version 9.36.5.0 av Snapchat som nyss kom?
Det är ändå rätt mycket att ha på 60% ljusstyrka som du skrev.
Citera
2016-08-12, 05:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kör du med senaste version 9.36.5.0 av Snapchat som nyss kom?
Det är ändå rätt mycket att ha på 60% ljusstyrka som du skrev.

Aa har senaste versionen av snapchat, är det buggar i den?

60% brukar jag ha utomhus och 100% i solljus. Skärmen är inte så ljusstark på z5 p enligt mig...
Citera
2016-08-12, 07:54
  #10
Medlem
Ska man köra auto ljusstyrka och ha den på lägsta eller köra manuell? Känns som att skärmen är ljusare i sol med auto, vilket jag vill. Men vet inte
Citera
2016-08-12, 07:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Ska man köra auto ljusstyrka och ha den på lägsta eller köra manuell? Känns som att skärmen är ljusare i sol med auto, vilket jag vill. Men vet inte


Auto-läget är bäst för batteriet, men om du inte är nöjd med ljusstyrkan så må du ju givetvis köra manuellt då.
Citera
2016-08-12, 10:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Auto-läget är bäst för batteriet, men om du inte är nöjd med ljusstyrkan så må du ju givetvis köra manuellt då.

Jo med auto är jag nöjd, tänkte om det drog mer pga. Att en till sensor ska vara på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback