2016-08-11, 22:52
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Beror på omständigheterna. Men då hon ganska säkert ej utfört mordet/misshandeln så är ett alibi något hon har kunnat fixa ganska enkelt.

Nej det är nog knappast troligt.
När polisen säger att de vill veta vad hon (om det nu är hon som åsyftas) gjorde förra veckan så vill man nog ta reda på när och hur hon har beställt jobbet, vilka hon träffat o.s.v. för att på så sätt ringa in utföraren.
Citera
2016-08-11, 22:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Kan dottern till de två BO ha köpt Ferrarin med pengar från någon livförsäkring på sambon eller att hon kom över hans pengar eller prylar på något vis i samband med dödsfallet?

Det stod i någon artikel att förhållandet mellan föräldrarna och dottern var spänt. Det stärker ju uppenbarligen misstankarna. Tror dock ej att hon utfört grovarbetet själv i så fall, det lär vara en karl hon skickat.

Kör Ferrari, har gruppsex med unga grabbar, lurar och bedrar så mycket hon orkar enligt en skribent i tråden om asylsexet - verkar vara ett fall av psykopati.

Förövrigt: dom här grabbarna som berättade om sexet blev alltså brutalt misshandlade kort efter det att de kommit med uppgifterna. Jösses!
Citera
2016-08-11, 23:04
Avslutad
Håller det för lite mer troligt att hon då har gjort det själv, jag tror isåfall på en konfrontation och mord i stundens hetta.

Föräldrarna har kanske insinuerat något om asylsexskandalen, båtolyckan eller liknande. Kanske var föräldrarna riktigt otrevliga under hela sitt föräldraskap, vad vet man, krävande frågor....man är ju alltid ett litet barn för ens föräldrar. Eller så har de leende sett på allt hon gjort under åren, plötsligt fått nog och konfronterat henne.

Att man skulle leja någon för att mörda sina föräldrar.... så måste det handla om pengar...mycket pengar....men har svårt att tro att det räcker.

Mord i vredesmod...det lejer man väl inte nån till, då hinner man kylas ner, mord i vredesmod hanterar man själv.
Citera
2016-08-11, 23:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nej det är nog knappast troligt.
När polisen säger att de vill veta vad hon (om det nu är hon som åsyftas) gjorde förra veckan så vill man nog ta reda på när och hur hon har beställt jobbet, vilka hon träffat o.s.v. för att på så sätt ringa in utföraren.

Att de två asylanterna som hon idkade sexuellt umgänge med senare blir svårt misshandlade kan vara en slump. GM i detta fall var en 25-åring. Jag antar att han är frihetsberövad (och därför inte utföraren i detta fall) men jag tror han kan berätta ett å annat om Ferrari-damen.
Jag tänker osökt på LGWs ord: "hata slumpen".
Citera
2016-08-11, 23:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Håller det för lite mer troligt att hon då har gjort det själv, jag tror isåfall på en konfrontation och mord i stundens hetta.

Föräldrarna har kanske insinuerat något om asylsexskandalen, båtolyckan eller liknande. Kanske var föräldrarna riktigt otrevliga under hela sitt föräldraskap, vad vet man, krävande frågor....man är ju alltid ett litet barn för ens föräldrar. Eller så har de leende sett på allt hon gjort under åren, plötsligt fått nog och konfronterat henne.

Att man skulle leja någon för att mörda sina föräldrar.... så måste det handla om pengar...mycket pengar....men har svårt att tro att det räcker.

Mord i vredesmod...det lejer man väl inte nån till, då hinner man kylas ner, mord i vredesmod hanterar man själv.
Detta faller väl på mammans vittnesmål? Att hon skulle skydda dottern verkar inte troligt.
Citera
2016-08-11, 23:17
Avslutad
Citat:
Detta faller väl på mammans vittnesmål? Att hon skulle skydda dottern verkar inte troligt.

aha. Då har vi två alternativ;

1. Lejd mördare.
2. Utklädd mördare.
Citera
2016-08-11, 23:20
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Kan dottern till de två BO ha köpt Ferrarin med pengar från någon livförsäkring på sambon eller att hon kom över hans pengar eller prylar på något vis i samband med dödsfallet?

Det stod i någon artikel att förhållandet mellan föräldrarna och dottern var spänt. Det stärker ju uppenbarligen misstankarna. Tror dock ej att hon utfört grovarbetet själv i så fall, det lär vara en karl hon skickat.

Kör Ferrari, har gruppsex med unga grabbar, lurar och bedrar så mycket hon orkar enligt en skribent i tråden om asylsexet - verkar vara ett fall av psykopati.

Förövrigt: dom här grabbarna som berättade om sexet blev alltså brutalt misshandlade kort efter det att de kommit med uppgifterna. Jösses!
Ja det är mycket och allra mest tror jag smyckeföretaget kommer att visa sig betyda. Den mördade fadern och systerns företag med årsomsättning på 30 mille. Vad vet vi om systern? Kan systrarna tillsammans ha kokat ihop nåt? Vad med de sex barnen som väl alla är just barn och bor hos Johanna väl? Kanske en omständighet som gör det extra känsligt att arrestera Johanna för förhör...
Citera
2016-08-11, 23:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Men vi vet väl inget om mammans vittnesmål? Vet ju bara att hon inledningsvis inte mindes men det kan ju ha ändrats.
Citera
2016-08-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns väl ett smyckesföretag på tillväxt i familjen? "Pearls for Girls", tror jag...

Öhm, måhända kan då JM ha bidragit med lite designinspiration åt företaget; hennes afganpojkar bjöd väl på ett o annat 'pearl necklace'
Citera
2016-08-11, 23:30
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Att de två asylanterna som hon idkade sexuellt umgänge med senare blir svårt misshandlade kan vara en slump. GM i detta fall var en 25-åring. Jag antar att han är frihetsberövad (och därför inte utföraren i detta fall) men jag tror han kan berätta ett å annat om Ferrari-damen.
Jag tänker osökt på LGWs ord: "hata slumpen".
Nej, han är inte frihetsberövad verkar det som

Citat:
Av framställan framgår också att det finns en misstänkt person – en 25-årig Eskilstunabo. Han misstänks nu för grov misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak. 25-åringen är känd av polis sedan tidigare. Så sent som i fjol dömdes han för narkotikabrott, skadegörelse och brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål.

– Det är högst osäkert om han har med saken att göra, säger Thomas Bergström.

Den misstänkte 25-åringen är inte gripen och det hade på torsdagseftermiddagen inte kommit in någon framställan om förordnande av offentlig försvare till Eskilstuna tingsrätt.

Initialt sökte polisen flera gärningsmän men om polisen fortfarande söker fler misstänkta är oklart.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4210370-flyktingpojkarna-som-berattade-om-chefens-sexkrav-brutalt-misshandlade
Citera
2016-08-11, 23:32
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja det är mycket och allra mest tror jag smyckeföretaget kommer att visa sig betyda. Den mördade fadern och systerns företag med årsomsättning på 30 mille. Vad vet vi om systern? Kan systrarna tillsammans ha kokat ihop nåt? Vad med de sex barnen som väl alla är just barn och bor hos Johanna väl? Kanske en omständighet som gör det extra känsligt att arrestera Johanna för förhör...
I nuläget blir det ju noll kronor för hennes del då det BO som överlevde ärver allt. Den eventuellt lejde mördaren kanske inte är populär just nu om det är så att han ej utförde jobbet ordentligt.

I annat fall så skulle hon väl haft 50% av faderns andel i smyckesfirman, hon kanske hade planerat att låta systern hennes köpa ut henne.

Står hon registrerad som ägare på Ferrarin fortfarande?

Hur sjutton kom hon in i bilden vad det gällde de där stackars barnen som blev placerade hos en alkoholiserad och skuldsatt gubbe för 90.000 kr i månaden? Hon verkade jobba på företaget som hade placerat ungarna där. Hon kan ha gjort en deal med mannen att hon skulle ha en andel av de 90.000 kr i månaden, annars skulle han omgående förlora sina fosterbarn. Barnen anmälde ju att de blev lämnade vind för våg och att det ofta var bråk och fylla i hemmet. En ensam alkoholist får alltså fem ungar att ta hand om.

Edit: Jag tror vid närmare eftertanke att det var fråga om flyktingar, alltså snarare vuxna. De benämndes dock som barn.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-11 kl. 23:37.
Citera
2016-08-11, 23:33
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
aha. Då har vi två alternativ;

1. Lejd mördare.
2. Utklädd mördare.
Ja, möjligheten att JM utfört mordet förklädd/maskerad finns. (Även en lejd mördare kan ha varit förklädd.) Något i mammans vittnesmål vände dock misstankarna från mamman till dottern. Och det känns inte troligt att hon sett/identifierat dottern, då hade hon varit häktad nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in