2016-08-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Märkliga omständigheter- Johanna Möller som figurerar i en allvarlig härva av anklagelser om sex-ut-nyttjande, och förälder blir mördad den andre misshandlad.
En partner till Johanna drunknat där tidigare. Vad händer inte i den familjen?
Ondska i dess renaste form.
Citera
2016-08-11, 21:27
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4158822-vannerna-forhors-pa-lopande-band

Alla i hennes bekantskapskrets är väl rimligtvis livrädda vid det här laget och tittar sig över axeln för att spana efter fordon av märket Ferrarri
Citera
2016-08-11, 21:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingen av dessa är 41 år utan några år äldre.
Precis, den "Kända företagaren" är inte systern. Johanna är en "företagare" i asylbranschen som är "känd" pga av att hon knullar med asylsökande. Svårare än så är det inte.
Citera
2016-08-11, 21:33
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Låter konstigt med "känd företagare" vad då "känd"
Känd företagare blev ju Johanna i samband med Eskilstunakurirens avslöjande om sexasylantaffären - över hela landet, så visst!

Edit He he en minut sen där
Citera
2016-08-11, 21:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hursom kan man inte negligera fakta. Män är klart överrepresenterade i våldsbrott och därmed också i våra fängelser.

Detta oaktat vem som är förövaren här.

I jämlikhetens namn kanske kvinnorna börjar närma sig och Johanna hakar på trenden i sann Ellen Key-anda
Citera
2016-08-11, 21:48
Medlem
nobbenss avatar
Om det nu är så att Johanna är helt oskyldig så är det ju väldigt konstigt att hon inte snyftat ut i åtminstone sin Facebook och kraftfullt dementerat anklagelserna. Så hade i alla fall jag garanterat agerat - förutan snyft då så klart för inte fan kan hon väl drivas till att försöka sig på att få skadestånd för förtal och till och med så för ett eventuellt frihetsberövande - borde hur som helst ha ett vattentätt alibi om hon nu lejt GM.
Senast redigerad av nobbens 2016-08-11 kl. 21:50.
Citera
2016-08-11, 21:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Om det nu är så att Johanna är helt oskyldig så är det ju väldigt konstigt att hon inte snyftat ut i åtminstone sin Facebook och kraftfullt dementerat anklagelserna. Så hade i alla fall jag garanterat agerat - förutan snyft då så klart för inte fan kan hon väl drivas till att försöka sig på att få skadestånd för förtal och till och med så för ett eventuellt frihetsberövande - borde hur som helst ha ett vattentätt alibi om hon nu lejt GM.

Ang. det sista du skriver om alibi, så tänker jag på att hon har ett gäng barn va? Är de 6 till antalet eller har jag fått det om bakfoten? Är hon ensam ansvarig för dem så lär det ju vara svårt att lämna dem ensamma. Om de inte är gamla nog att reda sig själva förstås.
Kan barn räknas som hållbart alibi förresten?
Citera
2016-08-11, 22:24
Medlem
valleros avatar
Jag kan inte dra mig till minnes att polisen använt denna taktik förr. Dvs att ge pressen tillräckliga detaljer så att mördaren/mordanstiftaren vet att polisen är dem på spåren.
Rimligtvis så måste JM ha hörts om hon nu är den som polisen bedömer vara mest intressant. Hon gömmer sig ju inte (GP hade ju kontaktat "företagaren" som avböjt kommentar).

Så varför väljer polisen denna taktik?

Det normala är ju att om någon tidigare hörts och misstankarna efteråt stärkts (av t.ex. mammans vittnesmål) så tar man väl in personen igen eller häktar personen?
Mycket udda...
Citera
2016-08-11, 22:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ang. det sista du skriver om alibi, så tänker jag på att hon har ett gäng barn va? Är de 6 till antalet eller har jag fått det om bakfoten? Är hon ensam ansvarig för dem så lär det ju vara svårt att lämna dem ensamma. Om de inte är gamla nog att reda sig själva förstås.
Kan barn räknas som hållbart alibi förresten?
Jag är övertygad om att hon har ett vattentätt alibi. Annars så skulle polisen inte agera som de gör.
Jag läste tidigare att 25 poliser jobbar med fallet samt att utomstående kallats in (dvs rikskrim) så det är inte lokala kling och klang som kliar sig i huvudet direkt.
Citera
2016-08-11, 22:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag är övertygad om att hon har ett vattentätt alibi. Annars så skulle polisen inte agera som de gör.
Jag läste tidigare att 25 poliser jobbar med fallet samt att utomstående kallats in (dvs rikskrim) så det är inte lokala kling och klang som kliar sig i huvudet direkt.

Skulle egna barn kunna räknas som vattentätt alibi?
Citera
2016-08-11, 22:36
Medlem
Vänner, bekanta och arbetskamrater till JM förhörs på löpande band: http://bblat.se/nyheter/brottolyckor/1.4158662-vannerna-forhors-pa-lopande-band
Citera
2016-08-11, 22:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Skulle egna barn kunna räknas som vattentätt alibi?
Beror på omständigheterna. Men då hon ganska säkert ej utfört mordet/misshandeln så är ett alibi något hon har kunnat fixa ganska enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in