2016-08-11, 17:35
Medlem
Nytt spår i stugmordet

En person med anknytning till den mördade mannen i Arboga och hans hustru är högintressant i polisens utredning. – Det är vårt bästa spår, säger en poliskälla till SVT Nyheter Västmanland.

Det var den 3 augusti som en 68-årig man hittades knivmördad i parets sommarstuga i Arboga. Även hustru hittades skadad och fick opereras akut. Till en början misstänktes hustrun för mordet men släpptes av åklagaren, och är nu helt avförd från utredningen. Istället är hon också ett brottsoffer.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/nytt-spar-i-stugmordet-1
Citera
2016-08-11, 17:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Företagaren=Johanna

Låter konstigt med "känd företagare" vad då "känd"
Citera
2016-08-11, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Jo jag påpekade det till GP att det ff står "han" på ett ställe. Fick till svar "som sagt, uppgifterna kommer från polisen".

Du hörde alltså av dig på nytt till GP som fortfarande står fast vid att poliskällan benämner den
högintressante som en honom. Finns väl ingen annan råd då än att ta detta i beaktande tillsvidare.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-11 kl. 17:50.
Citera
2016-08-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du hörde alltså av dig på nytt till GP som fortfarande står fast vid att poliskällan benämner den
högintressante som en honom. Finns väl ingen annan råd då än att ta detta i beaktande tillsvidare.

Ja det gjorde jag. När och om det kommer fram att det är en kvinna så kommer jag höra av mig till GP igen, kanske med enbart en smilis😜
Citera
2016-08-11, 18:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Låter konstigt med "känd företagare" vad då "känd"
Det finns väl ett smyckesföretag på tillväxt i familjen? "Pearls for Girls", tror jag...
Citera
2016-08-11, 18:29
Medlem
Citat:
I dag har polisen kartlagt 41-åringens umgängeskrets. De har bland annat kontaktat vänner, arbetskamrater och andra bekanta.

En av personerna, som blev chockad när polisen ringde.

-Jag visste att 41-åringen har varit anklagad för brott tidigare, men jag hade ingen aning om att 41-åringen kan vara inblandad i det här mordet. Jag blev chockad, säger källan som vill vara anonym.

Staben som arbetar med sommarstugemordet har ännu inte tillräckligt starka misstankar för att eventuellt kunna anhålla 41-åringen. Ett läge som kan komma att förändras. En rad förhör med personer som rört sig i 41-åringens bekantskapskrets kommer att hållas inom de närmsta dygnet.

-Jag är tydligen en i raden av personerna som de ska förhöra och jag tror att det finns en hel del som har saker att berätta när det gäller 41-åringen, säger källan.

Så kallade nyckelpersoner som rört sig nära 41-åringen, samt den drabbade familjen, väntar på att få berätta vad de känner till om sommarstugemordets nya huvudperson.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4158822-vannerna-forhors-pa-lopande-band
Citera
2016-08-11, 18:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4158822-vannerna-forhors-pa-lopande-band

Aldrig varit med om att media fått tillgång till så mycket uppgifter mitt under pågående förundersökning och då GM ej är gripen. Synnerligen märkligt.
Citera
2016-08-11, 19:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Aldrig varit med om att media fått tillgång till så mycket uppgifter mitt under pågående förundersökning och då GM ej är gripen. Synnerligen märkligt.

Väl nej det är lite nytt minst sagt. Speciellt då nu vem som helst då kan koppla samman vem nu denna 41-åring är. Men det låter ju som de nu inte hört henne och hon därmed är på rymmen men de har nu inte tillräckligt då för en efterlysning än så länge. Det skulle väl möjligt förklara läckorna att man vill sätta press på henne (och nu omgivningen) att avslöja sig.
Citera
2016-08-11, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns väl ett smyckesföretag på tillväxt i familjen? "Pearls for Girls", tror jag...

Eftersom du är så kort i orden vart jag tvungen att googla själv och om jag googlat rätt så
handlar det om ett smyckesföretag som 2013 hade en omsättning på 20 miljoner. Alltså ett företag startat av Ulr*ka F*sshagen och Gör*n M*ller.

http://shop.pearlsforgirls.se/page/Historia_2462/SWE/SEK

Rätt ?
Citera
2016-08-11, 19:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Väl nej det är lite nytt minst sagt. Speciellt då nu vem som helst då kan koppla samman vem nu denna 41-åring är. Men det låter ju som de nu inte hört henne och hon därmed är på rymmen men de har nu inte tillräckligt då för en efterlysning än så länge. Det skulle väl möjligt förklara läckorna att man vill sätta press på henne (och nu omgivningen) att avslöja sig.
Skulle tro att det är ett sätt att försöka få henne att röja sig. De har kanske telefonavlyssning på henne, polisen hoppas kanske att hon ska prata om saken på telefon eller att hon ska bli så nervös att hon börjar bete sig på ett sätt de sedan kan använda mot henne. Att hon dumpar eller förstör bevis.

Man brukar väl köra den taktiken när man inte har så många andra alternativ.
Citera
2016-08-11, 19:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Eftersom du är så kort i orden vart jag tvungen att googla själv och om jag googlat rätt så
handlar det om ett smyckesföretag som 2013 hade en omsättning på 20 miljoner. Alltså ett företag startat av Ulr*ka F*sshagen och Gör*n M*ller.

http://shop.pearlsforgirls.se/page/Historia_2462/SWE/SEK

Rätt ?
Japp, det är det företaget jag tänker på. Asylföretaget är förstås inget man behöver söka press för, men ett smyckesföretag kräver sina jippon -> "känd företagare".
Citera
2016-08-11, 19:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Skulle tro att det är ett sätt att försöka få henne att röja sig. De har kanske telefonavlyssning på henne, polisen hoppas kanske att hon ska prata om saken på telefon eller att hon ska bli så nervös att hon börjar bete sig på ett sätt de sedan kan använda mot henne. Att hon dumpar eller förstör bevis.

Man brukar väl köra den taktiken när man inte har så många andra alternativ.

Jo något sådant. Man bör ju alltid vid sådana här läckor vara medveten om att svenska polisen brukar vara bra på att vara tysta så när nu saker kommer ut är det liksom alltid godkänt men det är då bättre att det görs genom en "anonym källa" än om åklagare eller pressansvarig yttrar sig om det offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in