Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 14:11
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det första Trump kommer att upptäcka som president är hur liten makt han har och hur svårt det är att göra stora förändringar.
Jag har svårt att se Trump gå till historien som nån stor ledare.
Ojojoj, du kommer att bli överraskad!
Trump kommer att bli en institution som är större än Vita Huset. De vanliga genomkorrumperade bottenlöst inkompetenta politikerna som är helt ointresserade av samhället har inget inflytande som presidenter, för de vill inte ha något inflytande! De är bara ute efter att girigt tjäna pengar på att vara mellanhand åt särintressen, främst islamistiska tyranner och krigsindustrin. Trump spelar ett helt annat spel.
2016-08-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar talet där han sa något i stil med "att andra tillägget folket kanske borde ta tag i saken med egan händer" så finns det men biten om secret service skulle ha pratat med honom om det är den biten som är osäker.
.

Helt fel. Han sa "If Hillary appoints supreme court judges they will take your guns and there won't be anything you can do about it, althought the 2nd amendment people, maybe there is, I don't know".
Säger ingenting om att ta lagen i egna händer, det är en efterkonstruktion.

Medans sade som sagt Biden detta 2008
https://www.youtube.com/watch?v=c3w0KilGpHE

Samt Hillary detta
https://www.youtube.com/watch?v=aCEfA4U-GrM

Båda mycket värre än vad Trump sade.
Ni borde förstå att saker tas på större allvar (även av er) bara för att det är Trump som säger det.
Hade någon annan sagt samma "2nd amendment"-mening som Trump, så hade vi aldrig hört om detta.
2016-08-11, 14:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump delar Mike Pence inlägg på Facebook
https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10157472039530725

Citat:
Sarah Root was killed by an illegal alien released into the country by President Obama, and then freed again after the killing. Donald J. Trump discussed the Root family tragedy during his convention speech. She graduated from college with a 4.0, and was killed the day after graduation.

Eller är det normalt att kalla illegala invandrare för alien? Det jag tänker på är UFO, men alien kanske har annan betydelse också?
2016-08-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump delar Mike Pence inlägg på Facebook
https://www.facebook.com/DonaldTrump/posts/10157472039530725

Eller är det normalt att kalla illegala invandrare för alien? Det jag tänker på är UFO, men alien kanske har annan betydelse också?

Ja, det är inget konstigt med det. Vanligt förekommande ord i det engelska språket för utländsk medborgare.
2016-08-11, 14:22
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarbingerOfTruth
Helt fel. Han sa "If Hillary appoints supreme court judges they will take your guns and there won't be anything you can do about it, althought the 2nd amendment people, maybe there is, I don't know".
Säger ingenting om att ta lagen i egna händer, det är en efterkonstruktion.

Men snälla nån! En opinionsledare i hans ställning kan ju inte tänka högt om hur "2nd amendment people" möjligen kan agera mot något som alla andra inte kan göra något åt. Det är inget uttalat hot, men det djupt obehagligt. Det sjukaste är att det inte ens närmar sig Trumps 10 i topp-blunders.
2016-08-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Men snälla nån! En opinionsledare i hans ställning kan ju inte tänka högt om hur "2nd amendment people" möjligen kan agera mot något som alla andra inte kan göra något åt. Det är inget uttalat hot, men det djupt obehagligt. Det sjukaste är att det inte ens närmar sig Trumps 10 i topp-blunders.

Så du menar att den enda betydelsen kan vara väpnat våld?
Det kan omöjligt ha betytt att många människor stödjer "the second amendment" i USA, och därför menar han att ett massivt stöd kommer att sluta upp för att förhindra det att hända?
Det är något det kan uppfattas som, om man inte redan blivit förprogrammerad av media de senaste dagarna, då verkar det självklart som att han uppmanar till våld, eftersom det är vad man blir tillsagd att han sade.

Obehagligt? Inte det minsta.

Om han nu sedan faktiskt syftar på våld, så är det fortfarande inte en uppmaning att avrätta Clinton. Det enda sättet det kan tolkas på i ett "våldsamt" perspektiv, är att folket skulle försvara sig med sina vapen från staten när de kommer för att ta vapnen. En rätt folket dessutom har enligt "the second amendment". Det är därför det finns på plats från första början.

Så oavsett hur du vänder och vrider på det är det inget konstigt. "Djupt obehagligt", kom igen. För höga östrogenhalter i Östersjön. Lägg dessutom märke till videon med Joe Biden som jag länkade till. Även den obehaglig?

Ännu en tanke....

En opinionsledare som Clinton kan skämta om att mörda människor? "We came, we saw, he died! Hahaha!". Hon kan skämta och att vara oansvarig med hemligstämplad information som riskerar rikets säkerhet? (skämtat om det flertalet gånger) PS. Numera konstaterat att vissa av mailen var topphemliga. Listan kan fortsätta hur länge som helst, men du och dina gelikar hakar upp er på Trump, för att ni är hjärntvättade.
Senast redigerad av HarbingerOfTruth 2016-08-11 kl. 14:34.
2016-08-11, 14:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Patti Davis, Ronald Reagans dotter, uppskattar inte Trumps tvetydighet:

1. Det fanns ingen antydan till politiskt mord i vad Trump menade med vad han sa.

2. Men de flesta uppfattade det så, inklusive de flesta Trump-anhängarna (varav vissa såg det som ett skämt, andra blev helt bedrövade, och vissa uppfyllda av entusiasm).

Så hur det än var menat så har det alltså landat i en jättelik tvetydighet, som spritt sig över hela landet.

I det läget räcker det inte för Trump att bara skylla ifrån sig på dumma vänstermänniskor och MSM. Han måste rensa bordet från alla tvetydigheter genom en rejäl ursäkt. Att trots att han inte var i närheten av att mena det så, så är han hemskt ledsen att många uppfattat det på det viset. Med allvarlig min, presidential style. Fast en karaktärsbedömning av Trump säger oss att han skulle ha mycket svårt för detta.

Trump använder ofta ett våldsamt språk. Nu tänker jag inte på små saker han sagt på rallys, det är ju bara löjligt. Men t.ex. när han talar om vad man borde göra med terrorister (våldsamheter jag f.ö. stödjer). Men i.o.m. detta gör han sig också extra sårbar för den här typen av missförstånd (uppenbarligen även hos sina anhängare). Det finns s.a.s. i bakgrundsmusiken när man faller för att missförstå hans NRA-uttalande. Det är så han har valt att presentera sig, men då måste han också spela sin hand därefter.

Jag har varit bland de främsta att stödja Trumps krig mot MSM och PK. Att ha en högre och bredare målsättning än att bara vinna valet över Hillary. Det är värt att prova vad som fungerar och inte. Men nu har det kommit till en punkt där den som gapar efter mycket kan mista hela stycket. MSM har honom på mattan i ett hård grepp. Han måste byta strategi. Trump har varit duktig både på att kriga emot MSM, och på att få dem att göra reklam för och jobba för hans sak. Fr.o.m. måste han lägga fokusen på det senare.
2016-08-11, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarbingerOfTruth
Jag ser inte hur det är problematiskt. Han är inte president än. Han "attackerar alla" för att det gynnar honom. Det är psykologi. Människor är dumma flockdjur som inte svarar till fakta, utan om du vill vinna röster måste du spela på deras känslor på olika vis. Kampanjer som Clintons gör det genom att anlita beteendeexperter och så vidare, Trump gör det på sitt sätt.
Han har till och med medgett själv att det är en taktik och att han kommer att lugna ner sig mer när han blir president, dock säger han inte detta på ett allt för detaljerat sätt, då detta skulle göra honom mer förutsägbar, vilket vore en nackdel.

Som sagt, alternativet är Clinton. Du påstår att Trump ej kan bli president pga hans retorik. Clinton är dock alternativet och hon är enormt korrupt på alla fronter, något som bekräftas mer och mer för var dag. Dessutom har hon varit inblandad i att starta flertalet krig, något vi skulle få se mer av med henne vid rodret.

Och det har fungerat, eller hur?
Visst, sviktar lite just nu. Men med tanke på förväntningarna de flesta hade på honom från början så kan man knappast kalla det en flopp.

För de som klagar på att Trump ska ha sagt att Hillary skulle avrättas (vilket han verkligen aldrig ens sade) så kan jag bidra med denna video av VP Joe Biden 2008 där han mer direkt hotar att skjuta Obama.

EDIT: Glömde visst att lägga till videon
https://www.youtube.com/watch?v=c3w0KilGpHE
Så när han väl blir president ska han bli mjukare och mer förutsägbar?
Han har ju varit en högljudd skrävlare så länge jag har känt till honom iaf.
Och vad är det för fel på att gå i krig?Ni som stödjer Trump verkar ju vara rätt aggressiva så vad har ni emot krig?
Är Trumps taktik att bygga murar runt USA och inte hjälpa sina allierade?
Jag vill inte bli företrädd av en gapig rikemansunge som skämmer ut nationen innan han ens tillträtt ämbetet.Jag är ledsen men så är det.
2016-08-11, 15:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Scott Adams: Trump Prediction Update

http://blog.dilbert.com/post/148740944816/trump-prediction-update

Scott Adams skriver alltid intressant, och han läser situationen ungefär som jag gör just nu:

Citat:
As you know, Donald Trump has been sinking in the polls, thanks to the Clinton campaign adopting Trump-like persuasion tactics and framing the GOP nominee as an unstable, racist maniac. That approach is working, and time is running out for Trump to change things.

Should I update my prediction of a Trump landslide?

Citat:
My prediction from last year – that Trump would win the general election in a landslide – was based on his persuasion advantage. That advantage is largely gone now because Clinton has evidently hired some weapons-grade Master Persuaders and moved to a purely emotional appeal, specifically fear. And it is working.

If nothing changes, Clinton will win in November. But things rarely stay the same. Here are several ways Trump could still win from behind.

1. ...
...
8. ...

Citat:
Trump still has several ways to win, and at least three of those paths are under his control. But to be fair, we have seen no evidence that Trump is likely to do anything different in terms of style. So don’t count on a personality change.

Citat:
For the sake of entertainment, I’ll stick with my prediction of a Trump landslide win. But it can only happen if something big changes.

And something big changes about once a week.
2016-08-11, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag tror att Trump själv riskerar att bli sedd som Antichrist.Kanske han själv får bita i gräset.
Finns mycket vapen där.Mycket galningar med.
2016-08-11, 15:21
Bannlyst
Otroligt löjligt att utmåla Trump som en Davidsfigur.Lika löjligt som att utmåla Hillary till nån svag diskriminerad stackars kvinna.
2016-08-11, 15:24
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag vill inte bli företrädd av en gapig rikemansunge som skämmer ut nationen innan han ens tillträtt ämbetet.Jag är ledsen men så är det.

Tjaaa...det är ingen som bryr sig vad du tycker ändå om Trump så vad är din poäng? göra dig viktig eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in