Citat:
Ursprungligen postat av
mammacino
Hans beteende är väl lite problematiskt?Han känner sig tvungen att attackera allt och alla som säger något han inte gillar.Hur fan ska det gå när det verkligen blir allvar?
Han duger inte som president enligt mig.Det går inte att bete sig som han gör.
Jag ser inte hur det är problematiskt. Han är inte president än. Han "attackerar alla" för att det gynnar honom. Det är psykologi. Människor är dumma flockdjur som inte svarar till fakta, utan om du vill vinna röster måste du spela på deras känslor på olika vis. Kampanjer som Clintons gör det genom att anlita beteendeexperter och så vidare, Trump gör det på sitt sätt.
Han har till och med medgett själv att det är en taktik och att han kommer att lugna ner sig mer när han blir president, dock säger han inte detta på ett allt för detaljerat sätt, då detta skulle göra honom mer förutsägbar, vilket vore en nackdel.
Som sagt, alternativet är Clinton. Du påstår att Trump ej kan bli president pga hans retorik. Clinton är dock alternativet och hon är enormt korrupt på alla fronter, något som bekräftas mer och mer för var dag. Dessutom har hon varit inblandad i att starta flertalet krig, något vi skulle få se mer av med henne vid rodret.
Citat:
Ursprungligen postat av
mammacino
För även bland er som stödjer Trump säger ju att han måste göra stora utspel för att öht få mediatid,inte sant?
Och det har fungerat, eller hur?
Visst, sviktar lite just nu. Men med tanke på förväntningarna de flesta hade på honom från början så kan man knappast kalla det en flopp.
För de som klagar på att Trump ska ha sagt att Hillary skulle avrättas (vilket han verkligen aldrig ens sade) så kan jag bidra med denna video av VP Joe Biden 2008 där han mer direkt hotar att skjuta Obama.
EDIT: Glömde visst att lägga till videon
https://www.youtube.com/watch?v=c3w0KilGpHE