Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och producerar man fler ferraris så sjunker priserna eftersom kostnaden per bil sjunker att producera. Bara börja bygga så lär du få till din marknadshyra till slut.
1. Varför skulle Ferrari göra så och därmed riskera förstöra sitt varumärke?
2. Vem ska bygga med förlust menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Man slutar slänga pengar på blattar, man kastar ut de som går på bidrag(blattarna) sedan ser man hur mycket lägenheter man måste bygga och bygger fler. Man använder pengarna som förr gick till blattarna. När man kommit ikapp och förbi slipper man lägga mer skattepengar på det hela och så får ni privata marknadsliberaler fritt spelrum att bygga hur mycket ni vill.
1. Vem är "Man"?
2. Hur vet du hur många lägenheter som behövs?
3. Och vem ska betala kalaset tänkte du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Du kan säga att "jag vill inte att..." och det har du all rätt till men vi lever inte i ett land där vi själva får bestämma vad skattepengarna används till. Jag vill inte ösa skattepengar på Orcher från Mordor men det gör vi i alla fall.
Det är inte bara jag som inte vill. Vi är nog ganska många fler där ute.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Ja, och därför bygger man bort bristen först, sedan inför man marknadshyror. Vad tror du händer om man inför marknadshyror i dagsläget? Precis, samma sak som med andrahandsmarknaden.
1. Vem ska bygga bort bristen?
2. Hur definierar du "brist"? Jag har ju visat att man kan få en ny hyresrätt helt utan kö.
3. Fungerar hyresmarknaden lär vi se att både "ockerhyror" försvinner och bostadspriserna kommer dämpas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Det återstår att se när det finns ett överskott av bostäder så man har valmöjligheter.
tror du på allvar att det kommer att ske. Nu är vi uppe i 800 sidor i tråden och det blir bara värre och värre