Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
1. Den kommer in vid åskådarens vy. Det är därför du alltid ser horisonten i ögon höjd. För att komma över den måste du höja vyn.
Det där är bara rent nonsens. Vi pratar väl om sikt rakt framåt längs en rät linje hur kan något vara bakom den? Du förklarar ingenting utan upprepar bara något du läst på internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
2. okej. Men jag ser inte att de på något sätt är en hägring. De uppåtstickade grejjerna på en av dom bevisar att de inte är en hägring som förhöjer båten. Eftersom den inte kan bli högra på bara 1 ställe av båten. Och dessutom är de samma ställe den är upphöjd på genom hela filmen.
Hela båten blir högre, om du hade följt filmen en stund så ser du att båtens höjd varierar.
Du läsa mer om lite olika typer av hägringar på denna sida.
https://islandnet.com/~see/weather/elements/supmrge.htm. En del ger bilder som är upp och ner, andra gör det inte.
Titta på det som kallas "towering" där beskrivs fenomenet med båten.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
3. Om han e lögnare eller inte vet jag inte. Men jag skulle helst vilja se det testet i en lång inomhus korridor för bästa effekt.
Det skulle jag också vilja. Men eftersom det inte fungerar så bra så bryr sig ingen om att göra ett sådant experiment.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
4. för att den är bakom convergence line. Man kan inte zooma sig förbi den. Utan den går upp till observatörens ögon och stannar där. Det ända du gör är att zooma in på den.
Exakt vad är denna "convergence line" egentligen?
Hur kan man inte se hela vägen fram till ett föremål längs en rak linje när inget annat är i vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
5. förlåt men de låter som ett jobb ja inte orkar göra. Men du är varmt välkommen att göra de om du vill.
Vad hände med viljan att bekräfta och värdera de tester som alla kan göra. Det finns ett antal videofilmer som visar solen rörelser över en platt jord på den karta jag länkade en bild på.
Ta reda på hur långa dagarna är på olika platser på södra halvklotet och jämför med dessa videoklipp. Du kommer att upptäcka att de inte stämmer överens. Där har du något konkret att testa, varsågod och sätt igång. Här har du chansen att visa dig själv att FE teorin inte stämmer med verkligheten, men du orkar inte!?
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
6. Vilka har tillgång till denna mätning?
Hela forskarvärlden inom området astronomi plus alla som är intresserade av att läsa vetenskapliga publikationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
7. tror du missförstår mina bevis krav. Jag säger inte att jag personligen måste göra alla tester. Utan vad jag säger är att testerna som jag värderar är dom som vi alla KAN göra. Så du kan se människors både för och emot FE gå ut och göra tester för att bevisa sin världssyn. Och dessa tester gör om och om och om igen och debatteras. Men tester som nasa och stora bolag har monopol på kan jag inte acceptera eftersom vi andra som ifrågasätter RE modellen inte kan testa deras påståenden. T;ex om de säger att de hittat vatten på månen eller mars.. hur kan jag eller du testa de påståendet. Om det är helt omöjligt för oss att göra de så väljer vi att antingen bara acceptera de dom säger. Eller inte. Och jag väljer att inte göra de. Men om du litar på dom så är de jätte bra för dig att du har den tilliten.
8. Vill och vill höra. För mig så är detta ganska nytt. Va väldigt defensiv mot FE modellen först. Skulle snarare tycka att de var en skön känsla om FE totalt bevisade sig att va fejk.
MVH // Max
Men lustigt nog så tror du bara på de hemmagjorda experiment som passar din åsikt trots att det finns lika många hemmagjorda experiment som visar motsatsen
Vi har satellit-TV, vi har GPS systemet. Inget av detta skulle fungera på en platt jord. Det är inte en fråga om blind tillit på något företag/myndighet. Det är en fråga om en gigantisk verksamhet med miljoner samstämmiga röster som tillsammans visar en helhetsbild som omöjligen kan vara HELT falsk.