Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-10, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Man måste vara en väldigt störd kommunist eller liberal (vilket förvisso de flesta är i landet Sverige) för att få det där att handla om politiskt mördande. Det han talar om är hur konstitutionsfrågor skulle bli körda för all överskådlig framtid om hon vann (pga de många domarutnämningarna), men möjligen bortsett från 2nd amendment. NRA är ju USA starkaste lobbyorganisation (ett faktum som f.ö. Hillary själv tycker om att påpeka), så där funnes väl en viss chans att göra ett visst motstånd.

Det är ju helt sjukt hur verklighetsfrånvända vänstergalningar (oftast ömfotingar till stadsbor) omedelbart associerar nämnandet av guns, NRA eller 2nd amendment till mord och vansinnesdåd.
Vapnen kommer Inte tas ifrån amerikanerna!Kommer aldrig att hända.
2016-08-10, 04:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vapnen kommer Inte tas ifrån amerikanerna!Kommer aldrig att hända.

Ja, det var ju precis det han var inne på i sin kommentar.
2016-08-10, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ja, det var ju precis det han var inne på i sin kommentar.
Inte av Clinton heller.
2016-08-10, 04:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Inte av Clinton heller.

Nej, just det. Det var ju precis just det han var inne på i sin sidokommentar (som vänsterdårarna trodde handlande om lönnmord).

Har du förstått ett enda ord som jag har skrivit?
2016-08-10, 04:31
Bannlyst
Citat:
Nej, just det. Det var ju precis just det han var inne på i sin sidokommentar (som vänsterdårarna trodde handlande om lönnmord).

Har du förstått ett enda ord som jag har skrivit?
Jag uppfattade det inte heller som att han uppmanade till lönnmord.
2016-08-10, 04:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag uppfattade det inte heller som att han uppmanade till lönnmord.

Okej bra. Det föreföll för ett ögonblick som om vi talade förbi varandra.

Håll med om att det är fascinerande (egentligen skrämmande) hur skruvade hjärnor - när Trump nämner hur vapenlobbyn kan stoppa Hillary från abolishing the 2nd amendment - tolkar det som att de skulle använda sina vapen för att stoppa henne, bara för att det är en vapenlobby (det är s.a.s. sådana associationer som uppstår i ett barns hjärna).
2016-08-10, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, absolut. Kanske börja spendera lite mer pengar också. NBCNEWS släppte siffror idag på hur mycket dom olika kandidaterna hade spenderat på ads:

Total Team Clinton: $91.1 million

Clinton campaign: $52.3 million
Priorities USA Action: $37.1 million
Vote Vets: $1.1 million
Women Vote!: $616,000

Total Team Trump: $8.2 million

Trump campaign: $0
Rebuilding America Now: $5 million
NRA Victory Fund: $3.2 million

Stein campaign $189,000

Johnson campaign $15,000

Både Stein campaign och Johnson campaign slår Trump campaign.

Trump får ju gratisreklam genom att allt han säger trendar på Twitter, blir rundgång i media etc
2016-08-10, 04:45
Medlem
Citat:

Håll med om att det är fascinerande (egentligen skrämmande) hur skruvade hjärnor - när Trump nämner hur vapenlobbyn kan stoppa Hillary från abolishing the 2nd amendment - tolkar det som att de skulle använda sina vapen för att stoppa henne, bara för att det är en vapenlobby (det är s.a.s. sådana associationer som uppstår i ett barns hjärna).

Abolish=Ta bort på svenska.

Hillary har sagt att hon inte vill ta bort tillägget. Hon anser dock att bakgrundskontroll på den som vill köpa är ganska bra för då får inte de mentalt instabila köpa vapen och det är de mentalt instabila som står för de flesta masskjutningar i USA
2016-08-10, 04:53
Bannlyst
Citat:

Fascinerande vet jag inte om jag tycker att det är.Det är ju politik vi talar om här.
Vill nån knäppa Hillary så är det nog inte Trump som får sinnet att rinna över.Lite väl långsökt även för min smak som nog får räknas som"vänsterdåre"
Personligen gillar jag inte Trump,republikaner,rednecks o allt annat drägg.
Fattar inte vad man ska ha dom till öht!
2016-08-10, 04:58
Bannlyst
Citat:

Att ha god tillgång till vapen är ju det bästa med Amerika.Annars är det ju som vilket land som helst!
2016-08-10, 05:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Fascinerande vet jag inte om jag tycker att det är.Det är ju politik vi talar om här.
Vill nån knäppa Hillary så är det nog inte Trump som får sinnet att rinna över.Lite väl långsökt även för min smak som nog får räknas som"vänsterdåre"
Personligen gillar jag inte Trump,republikaner,rednecks o allt annat drägg.
Fattar inte vad man ska ha dom till öht!

Man kan ju vara vänster utan att vara dåre. Tyvärr blir det dock allt ovanligare, nuförtiden. Med dåre/galning syftar jag i detta sammanhang på folk som har ett så skruvat inre liv (värdegrundshjärntvätt e.d.) att man alls inte förmår se och förstå verkligheten rakt framför sin näsa. Det gäller ju uppenbarligen inte dig. Men man kan ju hamna i olika åsikter ändå.
2016-08-10, 05:16
Bannlyst
Citat:
Man kan ju vara vänster utan att vara dåre. Tyvärr blir det dock allt ovanligare, nuförtiden. Med dåre/galning syftar jag i detta sammanhang på folk som har ett så skruvat inre liv (värdegrundshjärntvätt e.d.) att man alls inte förmår se och förstå verkligheten rakt framför sin näsa. Det gäller ju uppenbarligen inte dig. Men man kan ju hamna i olika åsikter ändå.
Världen är ju full av dårar,i synnerhet i Amerika!Det är charmen med det landet!
Innan Trump gav sig in i politiken och dummade ner sig så gillade jag att han var en skrävlande skitstövel men nu..nej!
Han pissar på arbetarna.Vilket även Hillary gör naturligtvis!Trump gör det bara mer osmakligt enligt mig!Vågar inte ens tänka på vad demokraterna kommer vaska fram för skit på honom ju närmare valdagen vi kommer.De har nog kopiösa mängder skit på honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in