Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Reagan var en lysande talare och såg bra ut.Guvernör i Cali innan också.
Absolut ingen likhet med Trump enligt mig!Vet inte hur Reagan växte upp men jag tror knappast att han var lika bortskämd som Trump.
Bättre att likna Trump med Berlusconi.
Han satt vid makten i nästan 10 år.
2016-08-10, 00:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nej, Jag frågade om du är helt dum i huvudet? Varför försöker du göra det till någon slags rasfråga? Du är en idiot.

Jag skulle vara mer försiktig med invektiven om jag vore du.

Vad har de judiska Wall Street miljardärer som mangrant står bakom Trump med rasfrågor att göra?
2016-08-10, 00:48
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DaEzz skrev

Jag skulle vara mer försiktig med invektiven om jag vore du.

Vad har de judiska Wall Street miljardärer som mangrant står bakom Trump med rasfrågor att göra?

Ditt efterblivna mongo. Det är du som skriver: "Nu vill jag inte dra det kortet egentligen,"
2016-08-10, 00:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Sur eller? Jag skiter fan att han är stor i munnen. Han är verkligen ett problem för globalismen och media alla dagar och det räcker gott för att stödja han.

Tydligen inte ett större problem för "globalismen" än att hans handplockade seniora rådgivare till stor del består av (judiska) Wall Street-miljardärer....

http://www.nytimes.com/2016/08/06/business/economy/donald-trump-economic-team.html?_r=1
2016-08-10, 00:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ditt efterblivna mongo. Det är du som skriver: "Nu vill jag inte dra det kortet egentligen,"

Jag hänvisade till antisemitism vilket jag för övrigt inte ställer mig bakom i någon form. Därav mitt caveat.

Att du inte har de kunskaper man normalt tillgodogör sig på mellanstadiet och som krävs för att veta att judendom och antisemitism är frågor om religion i första hand, kultur i andra och inte har någonting över huvud taget att göra med rastillhörighet är inte mitt problem.
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-10 kl. 01:05.
2016-08-10, 01:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DaEzz skrev

Jag hänvisade till antisemitism vilket jag för övrigt inte ställer mig bakom i någon form. Därav mitt caveat.

Att du inte har de kunskaper man normalt tillgodogör sig på mellanstadiet och som krävs för att veta att judendom och antisemitism är frågor om religion i första hand, kultur i andra och inte har någonting att göra med rastillhörighet är inte mitt problem.

Varför drar du upp det i den formen då?

Citat:
DaEzz skrev

Nu vill jag inte dra det kortet egentligen,, men det blir underhållande att se hur några av de mest högljudda Trumpisterna i den här tråden (vilka inte direkt smyger med vad de tycker om, ska vi kalla dem, Guds utvalda folk på Wall Street), nu inte bara ska kunna försonas med tanken utan få till argumentationen till fortsatt högljutt stöd för Trump nu när hans handplockade team med får man anta tilltänkta kabinettpositioner visar sig till stor del bestå av miljardärer med efternamn som Lorber, Feinman och Roth....

Alltså, Om du nu säger att du inte står bakom någon form av antisemitism, så borde det inte vara några problem för dig att rikta in dig på det som du kallar "de mest högljudda Trumpisterna i den här tråden" och ta det med dom i stället för att komma med svepande anklagelser.
2016-08-10, 01:19
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Alltså, Om du nu säger att du inte står bakom någon form av antisemitism, så borde det inte vara några problem för dig att rikta in dig på det som du kallar "de mest högljudda Trumpisterna i den här tråden" och ta det med dom i stället för att komma med svepande anklagelser.

Om du inte håller med och som Trumpist inte heller har antisemitiska åsikter (detta samtidigt som Trump bevisligen fyller sina seniora rådgivarpositioner med judiska Wall Street-miljardärer) behöver du ju inte känna dig träffad, eller hur?

Jag avkräver inte just dig någon förklaring, uppenbarligen så har du inte några problem med detta och det har inte jag heller.
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-10 kl. 01:28.
2016-08-10, 01:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
DaEzz vad är det du tycker är dåligt med Trump rent politiskt om vi bortser från hans person, temperament och frisyr?

Eller tror du inte att han kommer hålla sina löften om att bygga en mur mot Mexico, sänka bolagskatten och hjälpa militära veteraner i USA för att nämna några förslag?
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-10 kl. 01:41.
2016-08-10, 01:39
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tydligen inte ett större problem för "globalismen" än att hans handplockade seniora rådgivare till stor del består av (judiska) Wall Street-miljardärer....

http://www.nytimes.com/2016/08/06/business/economy/donald-trump-economic-team.html?_r=1

Steve Roth (jude)
Harold Hamm (inte jude)
Howard Lorber (jude)
Steven Mnuchin (jude)
Tom Barrack (inte jude)
Stephen M. Calk (inget utslag på utseendet, litet utslag på efternamnet)
John Paulson (jude)
Andy Beal (inte jude)
Steve Feinberg (jude)
David Malpass (? svår)
Peter Navarro (? judiskt sefardiskt efternamn)
Stephen Moore (inte jude)
Dan Dimicco (inte jude)
Stephen Miller (? extremt utslag på utseendet)
Dan Kowalski (förmodligen polack)

Hittade 5 judar av 15 varav ett par osäkra pga inte helt finjusterad juderadar.

Visst, ser inte bra ut. De är däremot säkert helt makalösa ekonomiska rådgivare.
Kopplingarna till internationella storbanker och Wall Street är ju både förståeligt (det är ju ändå ekonomi det handlar om) samt oroande med tanke på den kamp som Trump säger sig föra mot "special interests" och "big donors".

Svårt att säga för en som inte alls vet hur allt sköts bakom kulisserna.
2016-08-10, 02:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Donald Trump talar snart i Fayetteville, NC:

Donald Trump Rally in Fayetteville, NC 8/9/16

https://www.youtube.com/watch?v=QOY_uv0wG98

Han gör ingen besviken direkt. Han trummar på som alltid. Dock kommer han väl aldrig bli någon riktigt bra talare det måste erkännas. Sedan borde han väl möjligt tona ner lite på detta jämnt och ständigt hur han är bäst och mer då inrikta sig på rörelsen att vi är bäst tillsammans. Det drar ju mer applåder.
2016-08-10, 02:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Zaedrews skrev

Han gör ingen besviken direkt. Han trummar på som alltid. Dock kommer han väl aldrig bli någon riktigt bra talare det måste erkännas. Sedan borde han väl möjligt tona ner lite på detta jämnt och ständigt hur han är bäst och mer då inrikta sig på rörelsen att vi är bäst tillsammans. Det drar ju mer applåder.

Jo, absolut. Kanske börja spendera lite mer pengar också. NBCNEWS släppte siffror idag på hur mycket dom olika kandidaterna hade spenderat på ads:

Total Team Clinton: $91.1 million

Clinton campaign: $52.3 million
Priorities USA Action: $37.1 million
Vote Vets: $1.1 million
Women Vote!: $616,000

Total Team Trump: $8.2 million

Trump campaign: $0
Rebuilding America Now: $5 million
NRA Victory Fund: $3.2 million

Stein campaign $189,000

Johnson campaign $15,000

Både Stein campaign och Johnson campaign slår Trump campaign.
2016-08-10, 04:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
https://www.youtube.com/watch?v=EcxkkrNSv-4

Och nu föreslår han att någon skjuter hans politiska motståndare om han skulle förlora.

Mannen är galen.

Man måste vara en väldigt störd kommunist eller liberal (vilket förvisso de flesta är i landet Sverige) för att få det där att handla om politiskt mördande. Det han talar om är hur konstitutionsfrågor skulle bli körda för all överskådlig framtid om hon vann (pga de många domarutnämningarna), men möjligen bortsett från 2nd amendment. NRA är ju USA starkaste lobbyorganisation (ett faktum som f.ö. Hillary själv tycker om att påpeka), så där funnes väl en viss chans att göra ett visst motstånd.

Det är ju helt sjukt hur verklighetsfrånvända vänstergalningar (oftast ömfotingar till stadsbor) omedelbart associerar nämnandet av guns, NRA eller 2nd amendment till mord och vansinnesdåd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in