Citat:
Ursprungligen postat av
Foolson
Man undrar ju lite varför de lyckades göra sig av med en del såsom kläder men inte vapen och flyktbil?
Att dagen efter (?) vara ute och åka i flyktbilen med vapnen är ju helt obegripligt.
Dom va inte ute och åkte i flyktbilen, dom kom till flyktbilen i den hyrda volvon FSF, hämtade vapenväskan ur flyktbilen(som vid det här laget stog under bevakning av polisen) beställde en taxi till platsen, en av dom åkte i taxin med vapenväskan och 2 andra följde efter i Hyr-volvon. Det va då snuten stoppade dom och dom häktades.
Jag har funderat på det, varför inte dom gjorde sig av med vapnena direkt.
Och jag lutar faktiskt åt att dom kanske skulle behållas...taxin fick instruktioner att åka mot lotsgatan, det va där "förvaringslägenheten" låg, med knarket och resten av alla jävla vapen dom hade.
2 ak-47or är inte billiga, typ 30-50 lax.
Pistolen som använts vid skjutningen på jaegerdorffsplatsen(stavning?) hade dom ju behållit...
Det är så otroligt dumt om det var planen så jag är inte säker på min teori men annars fattar jag inte varför inte vapnena togs ur flyktbilen samma kväll och gjordes av med samtidigt som kläderna.