2016-08-09, 22:24
Medlem
Dr.Buses avatar
Om polisen inte hade hittat den röda citroenen (flyktbilen) så hade det här fallet vart mycket svårupplöst. Antagligen hade GM hunnit göra sig av med de sista bevisen och gjort arbetet extremt jobbigt för polis/åklagare!

Vem är D*ffy? Är han aktiv?

Vem är tjejen som satte igång hela skiten som lett till att många personer idag ligger i jorden eller sitter inne? Tänker på D*ren o S*lmans tjej.. Fascinerande
Citera
2016-08-09, 23:44
Medlem
praeles avatar
Kan någon skriva en sammanfattning av denna händelse? Vilka två var inne och sköt på baren? Vad var motivet? Vilka skulle de döda där inne? Vad har hänt tidigare i denna konflikt mellan vilka det nu är som fick dessa gm att gå in och skjuta hej vilt runt omkring sig på denna krog?
Citera
2016-08-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Kan någon skriva en sammanfattning av denna händelse? Vilka två var inne och sköt på baren? Vad var motivet? Vilka skulle de döda där inne? Vad har hänt tidigare i denna konflikt mellan vilka det nu är som fick dessa gm att gå in och skjuta hej vilt runt omkring sig på denna krog?

Har du öht läst ett enda inlägg i denna tråd av tusentals inlägg?
Läser du dagstidningar? Nyheter?
Läst FUP + dom som finns länkat?
Citera
2016-08-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Nej dom gjorde en hel del sjuka misstag i planeringen och genomförningen, men planen va genomtänkt och dom lyckades på flera punkter faktiskt.

Att skjuta offentligt är sjukt riskabelt, men dom gjorde det utan att snuten kan påvisa vem som gjorde vad, ens kunna säga vilka 4 som genomförde själva handlingen(3+förare).
Dom lämnade inget DNA på plats och inte heller på mordvapnen.

Dom lyckades göra sig av med alla kläderna, skorna, maskerna etc som använts i rånet.

Om dom hade lyckats göra sig av med ak-47orna och flyktbilen så hade bevisningen aldrig hållit.
Man undrar ju lite varför de lyckades göra sig av med en del såsom kläder men inte vapen och flyktbil?

Att dagen efter (?) vara ute och åka i flyktbilen med vapnen är ju helt obegripligt.
Citera
2016-08-10, 00:32
Medlem
cossinuss avatar
nån som kan förklara varför polisen hade spaning mot krogen ?
Citera
2016-08-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Om polisen inte hade hittat den röda citroenen (flyktbilen) så hade det här fallet vart mycket svårupplöst. Antagligen hade GM hunnit göra sig av med de sista bevisen och gjort arbetet extremt jobbigt för polis/åklagare!

Jag håller med - att få tag i både mordvapnen och personer med koppling till dem måste ha gett polisen en bra start på utredningen. Man visste väl relativt bra vart man skulle börja att leta!

Men både i FUP och i domen så framstår ju inte de dömda som några större stjärnor direkt - råka avfyra vapnet, liggandes i en väska, inne i lägenheten...
Och, som tur är, så tycks man ju ha avsatt såväl fysiska som digitala spår mest överallt. Så möjligen hade man hittat dem rätt så snabbt ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Narkotikaspaning, av vad jag har kunnat läsa mig till. Det var väl ett känt tillhåll för diverse typer som ägnar sig åt att sälja narkotika.
Senast redigerad av cjh 2016-08-10 kl. 01:04.
Citera
2016-08-10, 01:32
Bannlyst
Bara jag som tycker att Josef ser på gränsen till utvecklingsstörd ut?
Citera
2016-08-10, 01:38
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Man undrar ju lite varför de lyckades göra sig av med en del såsom kläder men inte vapen och flyktbil?

Att dagen efter (?) vara ute och åka i flyktbilen med vapnen är ju helt obegripligt.

Dom va inte ute och åkte i flyktbilen, dom kom till flyktbilen i den hyrda volvon FSF, hämtade vapenväskan ur flyktbilen(som vid det här laget stog under bevakning av polisen) beställde en taxi till platsen, en av dom åkte i taxin med vapenväskan och 2 andra följde efter i Hyr-volvon. Det va då snuten stoppade dom och dom häktades.

Jag har funderat på det, varför inte dom gjorde sig av med vapnena direkt.
Och jag lutar faktiskt åt att dom kanske skulle behållas...taxin fick instruktioner att åka mot lotsgatan, det va där "förvaringslägenheten" låg, med knarket och resten av alla jävla vapen dom hade.
2 ak-47or är inte billiga, typ 30-50 lax.

Pistolen som använts vid skjutningen på jaegerdorffsplatsen(stavning?) hade dom ju behållit...

Det är så otroligt dumt om det var planen så jag är inte säker på min teori men annars fattar jag inte varför inte vapnena togs ur flyktbilen samma kväll och gjordes av med samtidigt som kläderna.
Citera
2016-08-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus

Därför att det var ett stammisställe för yrkeskriminella, tro det eller ej men många förorter har såna ställen där polisen hyr spaningslägenheter såkallade "holkar" där dom kan hålla uppsikt över en krog tex och kartlägga folk.

I förorten jag växte upp i hade polisen en lägenhet mitt emot lokala sunkkrogen, kommer inte ihåg hur det kom fram men vi hade en del rånare(värdetransporter och liknande) som brukade hänga där, äldre än mig och mina kompisar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Bara jag som tycker att Josef ser på gränsen till utvecklingsstörd ut?

Läs förhören med Onur, han ÄR utvecklingsstörd på riktigt, dummaste människan jag sett i en FUP någonsin.

Annars är Jonis förhör jävligt underhållande, han är faktiskt riktigt rolig och får förhörsledaren att skratta massa ggr tom.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-10 kl. 01:48.
Citera
2016-08-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Kan någon skriva en sammanfattning av denna händelse?
Vilka två var inne och sköt på baren?
Vad var motivet?
Vilka skulle de döda där inne?
Vad har hänt tidigare i denna konflikt mellan vilka det nu är som fick dessa gm att gå in och skjuta hej vilt runt omkring sig på denna krog?

1. Vem håller reda på namnen.
2. Gängkonflikt, om det är personliga motiv eller business vet jag ej. Kan väl vara en kombo.
3. Måltavlan var väl Hussain någonting, rivaliserande gangster, en av två avlidna, den andra killen som dog, Petar, var väl en hyfsat skötsam samhällsmedborgare som var där för att kolla på matchen, champions league.
4. Lång lista antar jag, ej tillräckligt väl insatt.
Citera
2016-08-10, 01:55
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger

Läs förhören med Onur, han ÄR utvecklingsstörd på riktigt, dummaste människan jag sett i en FUP någonsin.

Annars är Jonis förhör jävligt underhållande, han är faktiskt riktigt rolig och får förhörsledaren att skratta massa ggr tom.

Kan du länka?
I #1 posten så är det flera olika dokument, orkar inte bläddra igenom alla.
Citera
2016-08-10, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Men både i FUP och i domen så framstår ju inte de dömda som några större stjärnor direkt - råka avfyra vapnet, liggandes i en väska, inne i lägenheten...
.

Det var inte en olycka, BÅDA vapnena avfyrades inne i lägenheten, ett skott som du säger genom väskan in i garderoben, och ett skott i midjehöjd rakt in i väggen.
Analys av 2 patronhylsor i väskan visade att dom kom från vardera ak-47a

Detta skedde bara någon timme innan dådet så jag antar att dom blev nojjiga över funktionaliteten i vapnena och bestämde sig för att testa dom.

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Kan du länka?
I #1 posten så är det flera olika dokument, orkar inte bläddra igenom alla.

I huvudprotokollet finns alla förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in