2016-08-09, 08:58
Medlem
http://www.b.dk/nationalt/ny-stor-eftersoegning-i-gang-har-borger-taget-foto-af-forsvundne-emilie

Citat:
"En borger i Skive har taget et så vellignende foto af en ung kvinde, at lokalpolitiet satte hundepatruljer ind i området omkring Skive og omegn for at lede efter den forsvundne Emilie Meng.

Ifølge politiet mente en person at have set hende på Havnevej i Skive søndag aften omkring klokken 19, hvor en ung pige kom trækkende med en cykel med sovepose og liggeunderlag.

Borgeren tog et billede af pigen, og politiet vurderede, at ligheden med Emilie Meng var så stor, at en eftersøgning med hundepatruljer blev sat i værk."

tl;dr:
En person har fotograferat en ung kvinna i Skive (Jylland), liknande Emilie, så mycket så att polisen har satt hundpatruller inne för att hitta henne.
Senast redigerad av Hackertyp0 2016-08-09 kl. 09:02.
Citera
2016-08-09, 09:34
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Att det ligger ett brott eller olycka bakom försvinnandet är väl nästan självklart i det här fallet. Möjliga teorier från min sida är;
  1. Olycka

Någon har kört på Emilie eller på något annat sätt gjort så hon har mist livet. GM har då fått kalla fötter och gömt kroppen. Det som talar emot är att oftast så får GM skuldkänslor och kryper fram till korset och erkänner efter en tid. Visst det har gått nästan exakt två månader men att ha dödat en person brukar vara något oerhört svårt att hålla hemligt. Ifall vi pratar om en vanlig och hederlig medborgare.

2. Brott

En person eller flera har valt ut Emilie till sitt offer och mördat henne med uppsåt. Det kan vara sexuellt-relaterat, impuls eller vad det nu kan tänkas vara. För mig lutar det troligtvis alltmer åt något sexuellt då många faktor spelar in på det. Ensam ung tjej, ödslig väg och inga vittnen. När till perfekt för en GM att slå till. Se bara Lisa Holm. Om det skulle vara kidnappning så är det inte på grund av pengar eftersom då skulle GM ha bett om lösensumma. Ett brott har begåtts och Emilie bragt om livet av en galning är min teori.

Från GP;

Citat:
    Bland annat en använd kondom.

Visserligen ganska långsökt men ändå. Känns nästan uteslutande att det är en person som har våldfört sig på Emilie och sedan dödat henne. Samt har varit planerat, kanske inte just mot Emilie, men har haft planer den kvällen att ge på sig någon. Då man ej har hittat mycket saker från henne om det skulle varit oplanerat så tror jag att man hade hittat fler föremål runt brottsplatsen. Det har inte gått hastigt till i alla fall.
Citera
2016-08-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
http://www.b.dk/nationalt/ny-stor-eftersoegning-i-gang-har-borger-taget-foto-af-forsvundne-emilie

tl;dr:
En person har fotograferat en ung kvinna i Skive (Jylland), liknande Emilie, så mycket så att polisen har satt hundpatruller inne för att hitta henne.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-08-09-flere-henvendelser-om-emilie-politiet-gennemgaar-video-fra-skive
Citat:
Ifølge Marianne Roed, der er efterforskningsleder i sagen hos Sydsjælland og Lolland-Falsters Politi, er det dog ikke Emilie Meng, som er på billedet fra Skive.
Citera
2016-08-09, 11:22
Medlem
Troians avatar
Rent allmänt så tror jag att om en kropp göms undan så är det för att GM känner sig orolig att åka dit. I teorin är det ju då alltid bra att gömma undan kroppen, men det innebär i sig risker att släpa runt på en kropp, och både fysiska och psykiska ansträngningar. När det ändå sker så finns det ofta någon form av koppling mellan GM och BO, eller mellan GM och brottsplatsen. GM resonerar då som att det är värt att försöka gömma kroppen.

Exempel: Helena Andersson (det mesta tyder på en koppling mellan GM och BO där), Veronika Eriksson, Vatchareeya Bangsuan, Malin Lindström.

Ida Johansson, Elin Krantz, Malin Larsson – där koppling mellan GM och BO inte funnits, gömdes däremot knappt alls.

Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Någon har kört på Emilie eller på något annat sätt gjort så hon har mist livet. GM har då fått kalla fötter och gömt kroppen. Det som talar emot är att oftast så får GM skuldkänslor och kryper fram till korset och erkänner efter en tid. Visst det har gått nästan exakt två månader men att ha dödat en person brukar vara något oerhört svårt att hålla hemligt. Ifall vi pratar om en vanlig och hederlig medborgare.

Rättelse: Det har gått ungefär en månad.
Citera
2016-08-09, 22:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rent allmänt så tror jag att om en kropp göms undan så är det för att GM känner sig orolig att åka dit. I teorin är det ju då alltid bra att gömma undan kroppen, men det innebär i sig risker att släpa runt på en kropp, och både fysiska och psykiska ansträngningar. När det ändå sker så finns det ofta någon form av koppling mellan GM och BO, eller mellan GM och brottsplatsen. GM resonerar då som att det är värt att försöka gömma kroppen.

Exempel: Helena Andersson (det mesta tyder på en koppling mellan GM och BO där), Veronika Eriksson, Vatchareeya Bangsuan, Malin Lindström.

Ida Johansson, Elin Krantz, Malin Larsson – där koppling mellan GM och BO inte funnits, gömdes däremot knappt alls.

Rättelse: Det har gått ungefär en månad.

Fast Elin Krantz måste man väl ändå säga gömdes...? Även Lisa Holm om än på lite annat sätt.
Citera
2016-08-10, 22:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jo, men idag visades lite intresse iaf :
http://www.expressen.se/kvallsposten/nu-soks-forsvunna-emilie-18-i-sverige/

Emilie Meng, 18, har varit försvunnen i över fyra veckor.
Nu söker organisationen "Försvunna personer" utomlands – bland annat i Sverige.
– Vi ger inte upp, men jag vet snart inte var vi ska leta. säger Sofie Sønderup, grundare av organisationen, till Ekstrabladet.

Blev hon plötsligt 18 år nu?
Har väl tidigare omnæmnts som 17?
Citera
2016-08-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Blev hon plötsligt 18 år nu?
Har väl tidigare omnæmnts som 17?

Emilie blev 18 år den 31 juli 2016.
Citera
2016-08-12, 01:47
Medlem
Jirenes avatar
Där är delar i detta fall som jag blir fundersam över, och mycket av detta kanske har med att göra att jag inte känner till området där hon försvann.

För det första; Emelie väljer att gå istället för att åka taxi med sina kompisar, varför gör hon detta? Är det så att kompisarna ska åka ett annat håll och det då blir en "omrunda" att lämna av Emelie vid hemmet? Någon som vet?

För det andra; enligt media försvinner Emelie vid 4 på natten/morgonen. I juli då hon försvann börjar det ljusna vid 4 tiden, vilket innebär att OM någon tagit Emelie, så måste personen handlat snabbt. Tidningsbärare börjar jobba vid denna tid dessutom, och rör sig alltså ute på gatorna.

För det tredje; jag tror att Emelie är "tagen", alltså att personen/personerna som rövat bort henne antingen visste att hon skulle ta sig hem själv, eller att den helt enkelt själv hade samma färdväg som Emelie och därför korsade hennes väg. Chansen att en så sjuk människa råkar befinna sig på exakt samma plats vid exakt samma tidpunkt som en ung tjej som dessutom går hem själv, måste vara extremt liten.
Jag tror att detta är någon som "känner till" Emelie, som kanske sett henne samma kväll, och som inte kunnat "hejda sig".

Att Emelies försvinnande skulle röra sig om en olycka bör vara försvinnande liten, då hade fler spår dykt upp.
Citera
2016-08-12, 04:15
Medlem
Venators avatar
Hur blev det med tröjan som polisen berättade hade hittats? En svart spetströja som skulle likna Emilies tröja. Har någon sett om det fyndet avfärdats eller om tröjan rent av bekräftats som hennes?
Citera
2016-08-12, 04:29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jirene
Där är delar i detta fall som jag blir fundersam över, och mycket av detta kanske har med att göra att jag inte känner till området där hon försvann.

För det första; Emelie väljer att gå istället för att åka taxi med sina kompisar, varför gör hon detta? Är det så att kompisarna ska åka ett annat håll och det då blir en "omrunda" att lämna av Emelie vid hemmet? Någon som vet?

För det andra; enligt media försvinner Emelie vid 4 på natten/morgonen. I juli då hon försvann börjar det ljusna vid 4 tiden, vilket innebär att OM någon tagit Emelie, så måste personen handlat snabbt. Tidningsbärare börjar jobba vid denna tid dessutom, och rör sig alltså ute på gatorna.

För det tredje; jag tror att Emelie är "tagen", alltså att personen/personerna som rövat bort henne antingen visste att hon skulle ta sig hem själv, eller att den helt enkelt själv hade samma färdväg som Emelie och därför korsade hennes väg. Chansen att en så sjuk människa råkar befinna sig på exakt samma plats vid exakt samma tidpunkt som en ung tjej som dessutom går hem själv, måste vara extremt liten.
Jag tror att detta är någon som "känner till" Emelie, som kanske sett henne samma kväll, och som inte kunnat "hejda sig".

Att Emelies försvinnande skulle röra sig om en olycka bör vara försvinnande liten, då hade fler spår dykt upp.

Fast den där sjuka människan kan ha sett henne redan på tåget och sedan sett att hon inte följde med i taxin från stationen utan gick själv. Eller korsat hennes väg av en slump på stationen och följt efter. Men det du skriver kan ju också tala för att GM är en person som hon kände och då kan hon följt med frivilligt. Då blir det inte heller något tumult utan det kan gå väldigt snabbt och tyst.

Det har varit uppe i tråden tidigare som jag minns, men jag kan inte släppa frågan om hur berusade hennes vänner egentligen var? Tillräckligt nyktra för att verkligen kunna bedöma hur nykter Emilie var? Eller för att uppmärksamma om någon fanns i närheten och visade dem intresse? Fast jag utgår ju ifrån att taxi-chauffören är förhörd om detta... Även andra vittnen på tåget, för sådana finns väl? Det har jag inte heller sett något om.
Citera
2016-08-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jirene
Emelie väljer att gå istället för att åka taxi med sina kompisar, varför gör hon detta? Är det så att kompisarna ska åka ett annat håll och det då blir en "omrunda" att lämna av Emelie vid hemmet? Någon som vet?

Om jag minns rätt, så skulle kompisarna åka ett annat håll + hon tyckte om att promenera.
Citera
2016-08-12, 09:39
Medlem
https://www.facebook.com/MissingPeople112/photos/a.1026858160726885.1073741828.1021460804599954/1072832669462767/?type=3&theater

Missing People Danmark skriver på FB:
Citat:
"EFTERSØGNING 12/8-2016 kl. 18.00

Hej
Så er vi klar til næste skridt i eftersøgningen efter Emilie Meng.
Denne gang er det et ikke særlig stort område, men stadig meget vigtigt at vi får gennemsøgt. Vi forventer at lave eftersøgningen som patruljegang, hvor man går skulder ved skulder så ALLE sten bliver vendt.

Mødested: Parkeringspladsen ved Korsør Station
Hvornår: Fredag d. 12/8-2016 kl. 18.00 - 21.00 (ca.)"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in