Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Ja, och det beskriver inte min position över huvud taget. Jag skiter fullständig i vad människor gör så länge de har samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter. Om det är 100% kvinnor eller 100% män på en position spelar det mig ingen roll så länge de valt de frivilligt och tävlat på lika villkor. Vad jag gör är att förklara vetenskapligt varför utfallen inte blir 50/50 när könen väljer frivilligt och tillskriver bara diskriminering i de fall där vi faktiskt har vetenskapligt stöd för att det förekommer diskriminering.
Fast är ju skitsnack…
Om vi haft 100% kvinnor eller ens 10% inom ex höga positioner inom något tekniskt hade du gått i taket för går ju rätt emot din syn på att endast män kan vara där, med motiveringen att flickbebisar väljer dockor typ.
Citat:
Jag har inte tillräckligt bevis för att du gillar att slå pensionärer men jag märker antydningar...
Du har tjatat om både ras/ svartas lägre IQ/ etc etc…jag har inte nämnt ett ord om aggressioner mot pensionärer.
Citat:
Som Piketty, vars teorier jag sa till dig saknade empiriskt stöd, redan när boken släpptes? Nu har det ju kommit flera studier som också visat att han hade helt fel. Är inte det förvånande att jag alltid har rätt i dessa frågor?
Om du håller med Friedman så är vi alltså överens om att ingenting tagit så många människor ur fattigdom som kapitalism och fria marknader?
snälla du…om första bästa "mot" studie som säger emot något skulle få rätt så vore vi vetenskapligt rätt körda. Piketty har bevisligen skrivit en ekonomisk studie som har gett genklang överallt och vänt upp och ner på mycket. Nu får tiden och andra ekonomer se tiden ann om hans teorier stämmer och främst får vi väl se vad Piketty himself svarar.
jepp, jag har aldrig sagt emot detta…bara du som inbillar dig det…vi pratar inte om marknadsekonomins vara eller inte vara, vi diskuterar typ av marknadsekonomi.
Citat:
Nja, jag tycker staten skall sköta vissa saker som rättsväsende & militär samt vissa andra grundläggande grejer. Vi kan dock släppa den diskussionen.
Och jag tycker rättsväsende, militär, infrastruktur, sjukvård, trygghetssystem, kultur etc.