Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
1. Du har convergence line. Allt bakom den går "bakom" horisonten.
Hur kommer man bakom en "convergence line" egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
2. Det är ingen hägring. Det är bara en båt ute på vattnet. Anledningen till att den är distorderat är troligtvis på grund av destillerande vatten.. finns inget som säger att de är en hägring.
Det är en sorts hägring som gör att bilden blir förvrängd, båten blir mycket högre än den egentligen är. Det är en sådan hägring som gör att saker kan synas trots att de är bakom horisonten på en rund jord.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
3. Jag tycker vi kan va respektfulla mot varandra här.
Min respekt för lögnare är något begränsad. Det för övrigt nissen som gjorde videoklippen jag menade, inte dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
4. Jag är faktiskt lite osäker på den. Jag har den i bakhuvudet. Men anledningen till att jag inte ser den som ett problem för FE teorin är för att med största sannolikhet så är båten bakom synfältet. Men inom convergence line. Därför syns båten när du zoomar in båten och förflyttar in synfältet. Men eftersom du står på samma ställe så kan du inte flytta på convergence linjen. Utan allt du gör är att zooma in på den. Och endast de som sticker upp bakom denna linje är synligt.
Därför kan du se mannens fötter och ben försvinna när han ställer kameran vid markhöjd och går bort från kameran. Eftersom convergence linjen börjar väldigt tidigt när den linjen endast går upp till observations höjden (kameralinsen i detta fall)
Fast nu var ju frågan fortfarande varför inte solen kommer tillbaka och blir mer synlig när den zoomas in.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
5. Du får förklara.. den går i sina yttre banor och därför syns solen nästan in här allt under den perioden.. och visa versa. Stämmer överens med de jag skickade..
Men hur svårt kan det vara ...
Här är en typisk FE karta.
http://whotfetw.com/blog/wp-content/uploads/2016/02/Flat-Earth-Maps-Models-1.jpg- Ladda hem bilden (eller någon annan karta som som du gillar bättre).
- Öppna den i "Paint" eller något annat favorit ritprogram.
- Rita en linje där gryning/skymning är på jorden vid vintersolstånd, ca 22 dec med andra ord.
- Markera vilka områden där solen lyser.
- Spara bilden.
- Ladda upp bilden på lämplig värdsida som visar bilder. Till exempel http://imgur.com/
- Länka till bilden i ditt nästa svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
6. Vilka är "alla andra"
7. Nej jag säger att jag ifrågasätter nasa och liknande. Och jag godtar bevis som vi kan själva återskapa och bekräfta. Kan vi inte de så har jag svårt att ta dom för sitt ord. Vi är bara olika där tror jag. Vilket är okej.
Med vänlig hälsning // Max
Alla de som förstått hur mätningen går till. De har inga problem att tro på mätningarna eftersom de insett att den går att reproducera.
Har du själv återskapat och bekräftat att saker "försvinner bakom" en convergence line?
Jag hoppas du dokumenterade ordentligt, visa gärna upp experimentet så alla kan ta del av det.
Eller menade du egentligen att du inte tror på dem som säger sånt du inte vill höra?