Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Det jag själv undrar över är : hur skall allt egentligen finansieras ?
-Skattelättnader till medborgare och företag
-Starkare försvar
-Infrastruktursatsningar (eftersatt i USA om jag begripit det rätt)
-Balansera budgeten
Finns säkert mera som jag glömmer, men det är inte några små utgiftsposter. Inkomsterna lär nog komma med "jobb tillbaka" ifrån Kina. Men det går ju inte över en kafferast.
Genom att USA använder sin totala ekonomiska och militära övermakt mot alla andra länder för att TA deras pengar för att finansiera alltihop. The Make America Great Again programs:
MAKE =
Monetary
Alignment of
Key
Economies.
alltså att alla länder som vill handla med USA, eller med någon av USAs vänner, byter ut alla sina pengar till USD.
AMERICA = Pax America.
Alltså att all militär och rustningskapacitet i hela världen ställs under Amerikanskt befäl och att de beroende territorierna finansierar alla Amerikansk militära kostnader.
GREAT =
Global
Repayment
Economy to
America,
Thank you!
Alltså att all Amerikansk statsskuld övertas av andra länder, som tack för all fred, frihet och välstånd som USA har gett dem under det senaste århundrandet. Och den är på 40 trillion dollar nu när Donald själv räknar, och det är han som räknas!
AGAIN =
American
Growth
And
INvestment program.
Alltså att alla USAs vänner använder mer än hälften av sina investeringar till Amerikansk industri, Amerikansk infrastruktur, Amerikansk utbildning i USA.
De som går med på det är USAs vänner.
(Resten kommer att bli fucked up haaard)
Det är så det kommer att finansieras. USA kommer verkligen att bli great again.
USA är inte längre din barnvakt.
Betrakta USA såsom du betraktar Kina eller Saudi. Världens mäktigaste supermakt som bara ser till sitt eget intresse utan någon hänsyn alls till ditt. USA har blivit som alla andra stormakter.